Nowe media w promocji start-up

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Specyfikacja techniczna
HOT & SPORTS! Specjalny pakiet Tylko na Eurosport.pl.
SIDEKICK nowy format reklamowy w IDMnet.
FORMY REKLAMOWE.
Prezentacja oferty reklamowej Marcin Zajączkowski Tel
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Oferta portalu Parkiet.com
Oferta portalu Parkiet.com
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Stałe obecności dzienne i tygodniowe w sieci reklamowej
SLIDER nowy format reklamowy w IDMnet.
FILMSTRIPP nowy format reklamowy w IDMnet.
Nowe formaty reklamowe. FILMSTRIP NIEOGRANICZONE MOŻLIWOŚCI wizualizacja przygotowana na potrzeby prezentacji zobacz przykład Filmstripp jest graficzną
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Goldbach Audience – prezentacja firmy
„Jutro to dziś tyle, że jutro”
Papilot.pl Prezentacja serwisu
Top Layer Format: N x N pikseli
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
Mobile.eu. >> O serwisie Mobile.eu © 2012 Goldbach Audience3 /Internetowy rynek samochodowy /Serwis mobile.eu oferuje klientom niezawodne narzędzie wyszukiwania.
Kraków, 20 grudnia 2011 nowy format reklamowy w Onet – największy nieinwazyjny format w Internecie! PORTRET.
Od 14 lutego wszystko za 69% ceny WALENTYNKOWA CENA.
>> Nocowanie.pl Prezentacja ogólna serwisu © 2012 Goldbach Audience3 /to jeden z największych serwisów turystycznych w Polsce, od kilku lat znajdujący.
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Prezentacja serwisu Kotlet.tv
Internet w Polsce to medium masowe
Nowa firma, doświadczeni ludzie
PulsBiznesu.pl Rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet.
Opis serwisu: Statystyki:
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
W INTERNETOWEJ SIECI REKLAMOWEJ
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Goldbach Audience – prezentacja firmy. >> Kim jesteśmy?
Bo w Dom-u najlepiej Prezentacja oferty reklamowej Spółki Dom.pl
oferta reklamy dedykowanej
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Prezentacja serwisu Globtrex.com
Domhome.pl WIOSENNE CENY OD KWIETNIA DO MAJA.
Gry-online.pl. Gry-Online - Internetowa Brama do Świata Gier Komputerowych! Przedmiotem działalności Gry-Online jest szeroko pojęta rozrywka internetowa.
V10.pl Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Oferta sieci AdProfile
EDI NET - badania.
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
EHoliday.
specyfikacja techniczna
Oferta targetowania na iPhone
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Jaka jest nasza metoda? Problem Rozwiązanie. Jaka jest nasza metoda? Problem Rozwiązanie.
PONAD 100 MLN ODSŁON.
STANDARD I ZALECENIA DLA REKLAMY DISPLAY IAB POLSKA Dokument przygotowany przez grupę roboczą brand advertising online IAB Polska.
marketing internetowy rozliczany za efekt – synergia CPM i CPA
RTB network NF.pl w ofercie Adexon „Jutro to dziś tyle, że jutro”
OFERTA REGIONALNA GRUPY WP Skuteczna kampania na rynku lokalnym
Oferta reklamowa STATYSTYKI ODWIEDZIN dane za czerwiec 2014 r. wg gemius Traffic STRONA GŁÓWNA: Użytkownicy 14,198.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Afiliacja w sieci… Czy bez sieci??.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Zapis prezentacji:

Nowe media w promocji start-up Marcin Woźniak

Agenda O sobie Internet w liczbach Dziś i 10 lat temu Marketing w internecie od czego zacząć ? Formy reklamowe Modele zakupu E-Marketing i Reklama online dzisiaj Trendy Pytania

Marcin Woźniak Marcin Woźniak jest absolwentem kierunku Zarządzanie i Marketing w Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z branżą reklamy internetowej związany od 12 lat. Współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający międzynarodowego domu sprzedaży mediów ARBOmedia (początkowo adMaster). Od lutego 2008 r., kiedy z ARBOmedia wydzielono ARBOinteractive, strukturę skupiającą działania grupy w Internecie i nowych mediach. We wrześniu 2008 doprowadził do połączenia ARBOinteractive z Ad’Link media - największą siecią reklamową w Europie Zachodniej, w wyniku czego powstała jedyna sieć o zasięgu ogólnoeuropejskim. W listopadzie 2010 roku IAB Polska wyróżniło Marcina Woźniaka za ponadprzeciętne zasługi dla marketingu interaktywnego i ogłosiło Człowiekiem Roku. Obecnie niezależny konsultant w dziedzinie E-marketingu, technologii i nowych mediów. Obecnie Dyrektor Zarządzający Funduszu Knwledge Hub, Inwestującego w spółki z obszarów nowych mediów i e-marketingu.

Internet w liczbach

Internet czy internet? Internet nie jest już nazwą własną konkretnej sieci Stał się globalnym medium, jak telewizja, radio czy prasa Dlatego piszemy internet, a nie Internet

Internauci w Polsce 2012 – 19 mln (58%) 2000 – 2,5 mln (7%) 760%

Polska gospodarka internetowa osiągnęła w 2009 roku wartość 35,7 miliarda złotych, czyli 2,7% PKB. Raport Boston Consulting Group „Polska internetowa”, maj 2011

Marketing w internecie od czego zacząć ? Strona www SEO SEM FB fun page Ogłoszenia E- mailing marketing Display

Formy „niestandardowe” Formy reklamowe Formy płaskie Formy inwazyjne Formy „niestandardowe” Formy reklamowe Banner Billboard - Doublebillboard Triple billboard - Skyscraper - Rectangle Wideboard - Toplayer Brandmark - formy Video formy scrollowane - XHTML Screening - Rich media Formy personalizowane FloorAd, Timebanner ©

Formy płaskie

Billboard rozmiar: 750x100 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF kreacja może się expandować do rozmiaru 750x300 (waga 40kB) dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie) ©

Doublebillboard rozmiar: 750x200 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF kreacja może się expandować do rozmiaru 750x300 (waga 40kB) dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie) ©

Triple billboard rozmiar: 750x300 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF kreacja może się expandować do rozmiaru 750x600 (waga 40kB) dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie)

Half Page rozmiar: 300x600 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF kreacja może się expandować do rozmiaru 600x600 (waga 40kB) dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie)

Rectangle rozmiar: 300x250 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF o tym czy kreacja może się expandowac decyduje wydawca. dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie)

Skyscraper 120 rozmiar: 120x600 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF kreacja może się expandować do rozmiaru 300x600 (waga 40kB) dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie)

Skyscraper 160 rozmiar: 160x600 waga: do 40kB ; format: GIF/JPG/SWF kreacja może się expandować do rozmiaru 300x600 (waga 40kB) dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie)

Formy inwazyjne

Brandmark rozmiar: 300x300 waga: do 40kB ; format: SWF kreacja nie expandowana dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie) zamykanie: nieklikana belka (górny pasek) za który można „złapać” i przesunąć kreację tak jak okno aplikacji ; znak ‘’_’’ służący do minimalizowania kreacji (pozostaje tylko nieklikana belka) oraz „zamknij X” w prawym górnym rogu

Toplayer rozmiar: dowolny waga: do 40kB ; format: SWF kreacja nie expandowana dźwięk po interakcji użytkownika (najechanie lub kliknięcie) zamykanie: samoczynnie po 15 sek. I „zamknij X” w prawym górnym rogu. warstwy przezroczyste nie mogą być klikane. O ile to możliwe to powinny pozwalać na kliknięcie w linki znajdujące się pod warstwą przezroczystą.

Video na stronie (layer)

Video na stronie z VOD

Video w aplikacji (preroll)

Formy niestandardowe

Overlay…

Interaktywne video Przykład: http://coull.com/ad_formats/formats.php?v=1090&f=mpu

Screening

Time banner

Standard IAB © ARBOinteractive

Modele zakupu

Modele zakupu reklamy CPM / CPT – odsłonowo, za 1000 odsłon danej formy graficznej Zalety Możliwość dokładnego targetowania Opłata za zrealizowane emisje Duża rozpiętość dostępnych form reklamowych Wady Niska widoczność kampanii Niższa częstość kontaktów z reklamą

Modele zakupu reklamy Flat fee / FF– obecność stała, na określony czas Zalety wysoka częstotliwość kontaktu z reklmą kampania zawsze widoczna na stronie. Niższy koszt odsłony Wady Wysoki koszt dotarcia do jednego użytkownika Konieczność wcześniejszego rezerwowania kampanii

Modele zakupu reklamy CPC – opłata za kliknięcie Zalety Opłata wyłącznie za kliknięcie Zmniejszone ryzyko reklamodawcy Wady Niemożliwość stosowania niektórych kreacji „Wyklikiwanie kampanii” – click froud Ograniczona kontrola

Modele zakupu reklamy CPA/CPL – opłata za akcje / wypełnienie formularza Zalety Opłata wyłącznie za wykonanie akcji Małe ryzyko reklamodawcy Wady Niemożliwość stosowania niektórych kreacji Konieczność integracji systemów, Duże koszty technologiczne

Revenue share - % od sprzedaży Modele zakupu reklamy Revenue share - % od sprzedaży Zalety Pozwala z góry ustalic ROI z reklamy Wady Wydawcy niechętnie zgadzają się na ten model Integracja z CMS klienta Ograniczona kontrola

Ryzyko reklamobiorcy a model zakupu reklamy CPM CPC CPA/CPL Revenue shere WYSOKIE NISKIE Ryzyko reklamobiorcy

źródło: Raport IAB AdEx 2011FY (IAB Polska/PwC)

Źródło: Raport IAB AdEx 2011FY (IAB Polska/PwC)

Display (reklama odsłonowa)

SEM/SEO Wydatki na SEM w 2011 r. to ok. 650 mln PLN, 35 proc. więcej niż rok wcześniej, SEM stanowił 33 proc. wydatków na reklamę online. Wzrost o 3 pkt proc. Dynamika wzrostu w 2012 r. pozwoli mu utrzymać się w ścisłej czołówce narzędzi reklamy online.

Popularność wyszukiwarek Źródło: Ranking.pl

E-mail marketing Udział dni w wysyłce mailingów Źródło: wspólne badanie: FreshMail, Sare, GetResponse, Optivo, 2012

Rynek reklamowy kurczy się Według raportu domu mediowego StarLink w pierwszej połowie 2012 roku rynek reklamowy w Polsce zmniejszył się o 4,4%. Ale… wydatki na reklamę internetową rosną.   kwota (w mln PLN) wzrost kino 47,3 14,30% outdoor 231,1 -5,80% radio 280,9 0,90% dzienniki 229,2 -19,10% magazyny 297,4 -15,80% internet 648,2 9,30% telewizja 1905,2 -5,20% Źródło: Wirtualnemedia.pl, raport Starlink

Do 2016 internet wyprzedzi telewizję

5 lat rosła dwukrotnie szybciej niż PKB Polska gospodarka internetowa ma duży potencjał wzrostu i będzie w ciągu najbliższych 5 lat rosła dwukrotnie szybciej niż PKB (14% rocznie) osiągając co najmniej 4,1% PKB w 2015 roku Raport Boston Consulting Group „Polska internetowa” maj 2011

Trendy

Audience buying Audience buying polega na dotarciu z przekazem reklamowym wyłącznie do osób z danej grupy celowej, niezależnie od tego na jakich stronach w danej chwili się znajdują się konkretni użytkownicy. W tym modelu nie liczy się miejsce emisji reklamy, tylko użytkownik, do którego kierowany jest przekaz.

Retargeting Retargeting jest strategią reklamową, która oferuje reklamy w oparciu o przeszłe zachowania użytkowników.

Mobile

Wideo online

Przyszłość Internet wykorzystywany przez każdego. Współpraca inteligentnych technologii (tworzonych w oparciu o otwarte API) pod kontrolą człowieka Big Data Rozwój rozwiązań mobilnych Integracja platform : TV , Desktop, laptop WE ARE 1 % DONE …..

marcin.wozniak@smartfuture.pl tel. 608 095 360 Dziękuję! Marcin Woźniak marcin.wozniak@smartfuture.pl tel. 608 095 360