MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Bezpieczni na drodze.
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Innowacja pedagogiczna
Jak moje miasto jeździ z głową?
„Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń”
BEZPIECZNA DROGA Z RADAMI SPONGEBOBA
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
Autorka: Sylwia Palonek
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
BEZPIECZEŃSTWO W DRODZE DO SZKOŁY
Bezpieczny Przedszkolak
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Przedszkolak bezpieczny w podróży Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
BAW SIĘ I UCZ! ŚWIETLICA SZKOLNA PRZYJAZNA UCZNIOWI PSP Połaniec
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Znaki i sygnalizacja świetlna
ODBLASK UCHRONI CIĘ OD TRAGEDII
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
- Razem możemy tak wiele!
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Pani Policjant w grupie Słowików
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Bezpieczne Ferie Zimowe
Zapis prezentacji:

MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU

W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego pracy naszego przedszkola, który koncentruje się na szeroko pojętym bezpieczeństwie dzieci. Realizację kolejnych scenariuszy nadesłanych przez organizatora rozpoczęliśmy w maju i zakończyliśmy w czerwcu. Rodzice zostali poinformowani o przystąpieniu do kolejnej akcji poprzez informację na tablicy ogłoszeń, a także na stronie internetowej przedszkola: Na stronie tej znajduje się prezentacja dla rodziców. Na tablicy ogłoszeń zamieszczamy aktualne artykuły pobrane ze strony internetowej Akademii Zdrowego Przedszkolaka.

Tablica z aktualnymi informacjami dla rodziców dotyczącymi akcji: Przedszkolak bezpieczny w środowisku

W pierwszym tygodniu zwróciliśmy uwagę na to, co może zagrażać dzieciom w domu rodzinnym. Dzieci dowiedziały się jak radzić sobie w różnych sytuacjach życiowych i jak postępować w wyniku zaistniałego zagrożenia.

Dzieci wiedzą jakie służby należy wezwać w zależności od zaistniałej sytuacji. Znają numery telefonów alarmowych.

Kolorujemy obrazki nadesłane przez organizatora.

Następnie dzieci dowiedziały się jak należy zachowywać się w kontaktach z osobami obcymi, jak również wobec zwierząt. W przedszkolu odbyły się zajęcia z Projektu Bezpieczny pies, prowadzone przez trenerów z psami terapeutami z Fundacji Ana- Canem. Dzieci uczyły się bezpiecznego kontaktu z psami, sposobu obrony przed atakiem i zabawy z czworonogiem.

Podczas codziennego pobytu w ogrodzie przedszkolnym dzieci mają wpajane zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń ogrodowych. Wiedzą, że podczas jazdy na rowerze lub rolkach powinny zawsze mieć kask i ochraniacze. Znają zastosowanie elementów odblaskowych. Wiedzą, że ścieżka rowerowa to właściwe miejsce do poruszania się rowerem, a przedszkolakom wolno jeździć tylko w towarzystwie dorosłych.

Kolejnym tematem, którym zajęliśmy się podczas realizacji akcji Przedszkolak bezpieczny w środowisku było bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Dzieci wiedzą w jaki sposób bezpiecznie poruszać się w ruchu drogowym jako pieszy i jako pasażer różnych środków lokomocji. Znają zasady działania sygnalizacji świetlnej, wiedzą w jakich miejscach można przejść na drugą stronę jezdni. Poznały podstawowe znaki drogowe.

Kolejnym elementem realizacji akcji było uświadomienie dzieciom jak zachować bezpieczeństwo podczas relacji z rówieśnikami, a także z dorosłymi oraz ustalanie granic. Bardzo pomocna w realizacji tego tematu okazała się zabawa prowadzona metodą Weroniki Sherborne.

Podczas ćwiczeń dzieci poznały możliwości własnego ciała, nauczyły się czym jest przestrzeń osobista, poznały jej granice i dowiedziały się jak jej bronić.

Podsumowując akcję, w przedszkolu został ogłoszony konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców pt. Bezpieczny świat dziecka Zwycięscy konkursu zostali nagrodzeni podczas przedszkolnego pikniku.

Celem nadrzędnym przeprowadzonej akcji była ochrona zdrowia i życia wychowanków poprzez szeroko pojętą profilaktykę. Po zakończeniu dzieci: Rozumieją niebezpieczeństwo związane z nieprawidłowym zachowaniem się w domu, przedszkolu, na ulicy Przestrzegają zasadę zakazu korzystania z urządzeń elektrycznych, niebezpiecznych przedmiotów czy substancji Rozumieją niebezpieczeństwo wynikające z nieprawidłowego zachowania się: np. zabawa zapałkami, ostrymi przedmiotami, kontakt z nieznanymi ludźmi i zwierzętami Nabyły umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach Nabyły nawyki odpowiedniego zachowania się w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia