Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Kurzętniku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 w Lini ID grupy:
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE GRUPY
Zespół Szkół Samorządowych Gimnazjum im
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Zalewie ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Zespół Szkół w Nowej Wsi Lęborskiej Budowa cząsteczkowa materii
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół w Potęgowie Budowa cząsteczkowa materii.
1.
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Kurzętniku ID grupy: 96/63_mp_g1 Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Cząsteczkowa budowa materii Semestr/rok szkolny: 2009/2010

Plan prezentacji Informacje o projekcie Cele projektu Rozwój wiedzy i umiejętności My – uczniowie! Nasze pierwsze zajęcia Nasza baza danych Świat pod mikroskopem to świat widziany gołym okiem – realizujemy cele z biologii Geografia na wesoło – realizujemy cele z geografii Ciekawa chemia – realizujemy cele z chemii Matematyka wokół nas – realizujemy cele z matematyki Spotkanie z fizyką – realizujemy cele z fizyki Wyniki prac nad projektem Efekty naszej pracy

Informacje o projekcie "Rozwój przez kompetencje" w Zespole Szkół w Kurzętniku to projekt współfinansowany przez UE w ramach EFS – u, którego realizatorem w województwie podlaskim jest Uniwersytet w Białymstoku w partnerstwie z COMBIDATA Poland sp. z o.o. w okresie od kwietnia 2010 roku do sierpnia 2012 roku. Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów gimnazjum w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych Zajęcia grupy pierwszej odbywały się w każdą środę od 21 kwietnia 2010r. do 24 czerwca 2010r.

Cele projektu: Kształcenie umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji Gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie zdobytych informacji Doskonalenie umiejętności prezentacji zabranych materiałów Rozwijanie własnych zainteresowań Samokształcenie Wyrabianie odpowiedzialności za prace własną i całej grupy Kształcenie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz godnego przyjmowania niepowodzeń i ich właściwej interpretacji

Rozwój wiedzy i umiejętności: Biologia: poznanie budowy materii; poznanie właściwości i zastosowań mikroskopu; stosowanie mikroskopu do badań Matematyka: poznanie wzorów do obliczeń powierzchni wieloboków i koła, długości okręgu, objętości walców; zapoznanie z możliwościami statystycznego opisu zjawiska; obliczanie objętości cieczy z doświadczeń; interpretacja danych, wnioskowanie Geografia: zapoznanie z dziejami Ziemi, poznanie budowy i składników Ziemi; znajomość ważniejszych wydarzeń z przeszłości geologicznej; czytanie map i przekrojów geologicznych Chemia: poznanie budowy atomu; tworzenie schematów budowy cząsteczki wodoru i wody Fizyka: zapoznanie z cząsteczkową budową materii; poznanie różnorodności właściwości materii; analiza, ocena i interpretacja danych z doświadczeń dotyczących budowy materii i ich właściwości

Nasze zainteresowania My uczniowie! Nasze zainteresowania Prawie wszyscy interesujemy się przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi. Chłopcy w naszej grupie kibicują wytrwale drużynom sportowym, zaś dziewczyny interesują się muzyką i tańcem . Podział na grupy zadaniowe: Grupa matematyczna Anita Pomierska Kinga Fimiarz fizyczna Karolina Karbowska Justyna Kamińska geograficzna Bartosz Kalinowski Piotr Jankowski biologiczna Karolina Olitkowska Kinga Stawowa chemiczna Aneta Kłosowska Karolina Mech

Karolina Olitkowska Aneta Kłosowska

Piotr Jankowski Kinga Stawowa

Anita Pomierska Karolina Mech

Bartosz Kalinowski Karolina Karbowska

Justyna Kamińska Kinga Fimiarz

Nasze pierwsze zajęcia Zajęcia zaczęliśmy od integracji naszej grupa poprzez wykonanie ćwiczenia  "Wizytówka", Spisaliśmy również nasze motywacje uczestnictwa w projekcie. Ćwiczenie: budowanie wieży oraz koło - kwadrat pozwoliły nam na wybór ról zadaniowych. Nasza opiekun grupy przedstawiła nam temat projektowy oraz ułożyliśmy wstępny harmonogram prac…

Nasza baza danych Ćwiczenia zaczęliśmy od uzupełnienia bazy danych osobowych uczestników projektu oraz  przypomnienia zawartości tematu projektowego. Następnie przeprowadziliśmy  "test na wejście" i dokonaliśmy podziału na grupy zadaniowe. Ustaliliśmy również cele i metody naszej pracy.

Świat Pod mikroskopem to świat widziany Dużym okiem Na kolejnych zajęciach omawialiśmy zagadnienia związane z biologią. Przygotowywaliśmy preparaty i uczyliśmy się mikroskopowania. Nasza opiekun przypomniała nam jak wykonywać rysunki spod mikroskopu. Wyszło nam nawet dobrze. Pod koniec spotkania zaczęliśmy lepić model DNA z masy solnej. Zasady mikroskopowania Rysunek spod mikroskopu

Czy pod mikroskopem znajdziemy cząsteczki? Zajęcia poświęcone mikroskopowaniu pozwoliły nam zbadać budowę materii z wykorzystaniem mikroskopu. Poszukiwania cząsteczek ;-)

Co oznacza skrót DNA? Najpierw sprawdziliśmy to w Internecie… …następnie spróbowaliśmy stworzyć nasze „własne” DNA z masy solnej… trzeba więc było ulepić MODEL CZĄSTECZKI… Budowa DNA … i nasz model…

GEOGRAFIA NA WESOŁO Na tych zajęciach poznaliśmy dzieje ziemi. Przedstawione one zostały w postaci prezentacji multimedialnej. Następnie każdy z nas miał za zadanie znaleźć i omówić budowę i składniki Ziemi. Z kolei o przeszłości geologicznej każdy z nas musiał sam się czegoś dowiedzieć poprzez krótkie informacje zamieszczone na poszczególnych stronach internetowych. Te zajęcia były szczególnie ciekawe, gdyż uczyliśmy się o planecie na której mieszkamy już od tylu lat i na której tak dużo się działo i zmieniło na przestrzeni dziejów między innymi przez człowieka i rozwój techniki. Prezentacja ,,Historia naszej planety”

Profile glebowe Korzystając z zasobów Internetu szukaliśmy również schematów i opisów profili glebowych:

Karolina przy omawianiu budowy atomu Ciekawa chemia Na zajęciach poświęconych chemii prym wiodła grupa chemiczna. Na samym początku Aneta i Karolina wystąpiły z krótkim wykładem, który przedstawiły przy pomocy przygotowanych własnoręcznie plansz dydaktycznych. Karolina przy omawianiu budowy atomu

Następnie poznaliśmy nazwiska osób, które w największym stopniu przyczyniły się do poznania budowy materii… … i wykonaliśmy modele cząsteczek wody, wodoru, amoniaku oraz dwutlenku węgla z plasteliny i wykałaczek 

Na sam koniec zajęć zaczęliśmy tworzyć, własnoręcznie, układ okresowy pierwiastków. Pierwiastki przedstawiały obrazki wycięte z gazet, które miały za zadanie wskazać wykorzystanie danego pierwiastka w życiu codziennym. Skoro atomy pierwiastków tworzą cząsteczki, a prawie każdy z pierwiastków ma zastosowanie w naszym życiu… to MATERIA ZBUDOWANA JEST Z CZĄSTECZEK 

Matematyka wokół nas Nasze kolejne zajęcia poświęcone były matematyce. Oglądaliśmy na nich prezentacje multimedialną „Cząsteczkowa budowa materii” (www.szkolnictwo.pl), a także rozwiązywaliśmy zadania matematyczne dotyczące m. in. objętości i pola. Rozmawialiśmy również o danych statystycznych. Model graniastosłupa Anita przy omawianiu jednego z zadań

W drugiej części spotkania przeszliśmy do doświadczeń… Anita obliczała objętość bryły… Kinga sprawdzała jak miesza się denaturat z wodą

O matematyce bardzo dużo dowiedzieliśmy się również podczas wizyty wykładowcy uniwersyteckiego w naszej szkole

Praca w grupach nad zadaniami z fizyki Spotkanie z fizyką Głównym tematem kolejnych zajęć była fizyka.  W związku z tym dziewczęta prowadzące zaprezentowały nam ciekawą prezentację i pomogły nam zapamiętać wzór na gęstość, masę oraz objętość. Przedstawiły też informacje o dyfuzji, ruchach Browna i innych zjawiskach fizycznych. Ostatnią pozycją w planie był konkurs podsumowujący nasze zajęcia z fizyki. Polegał on na odpowiadaniu na pytania i obliczaniu zadań - w związku z tym przewidziano nagrodę w postaci ciastek. Ciastka wszystkim smakowały ;) Praca w grupach nad zadaniami z fizyki Bartek podczas wyjaśniania zadania Wzory z których korzystaliśmy

Karolina i Kinga wykazały, że zachodzi dyfuzja Zdobyte umiejętności rozwiązywania zadań wykorzystaliśmy do interpretacji wyników doświadczeń… Karolina i Kinga wykazały, że zachodzi dyfuzja Piotr udowodnił, że cząsteczki przemieszczają się szybciej w wyższej temperaturze

Justyna wykazała, że dyfuzja zachodzi również w życiu codziennym. Z upływem czasu można było wyczuć w herbacie słodki smak cukru… Aneta wyjaśniła, jaka jest różnica pomiędzy mieszaniną jednorodną i niejednorodną

Karolina Mech i Karolina Olitkowska badały ściśliwość gazów i cieczy za pomocą… strzykawek  Następnie omówiły ułożenie cząsteczek w gazach, cieczach i ciałach stałych i wyjaśniły procesy topnienia, parowania, krzepnięcia, skraplania oraz sublimacji i resublimacji

Aneta udowodniła, że dyfuzja może zachodzić również pomiędzy ciałem stałym a cieczą… Kinga omówiła ruchy Browna

Na koniec obejrzeliśmy prezentację, przygotowaną przez Piotra na temat poruszanych na zajęciach zagadnień z fizyki

Wyniki prac badawczych nad projektem Kolejne zajęcia poświęciliśmy zbieraniu i opracowywaniu materiałów, z których korzystaliśmy podczas naszych wcześniejszych spotkań. Oto nasze wyniki: Podczas obserwacji komórek roślinnych pod mikroskopem nauczyliśmy się przygotowywać mikroskop do pracy, wykonywać preparaty mikroskopowe oraz rysunki spod mikroskopu. Wykonaliśmy model cząsteczki DNA z masy solnej

W wyniku zajęć poświęconych geografii: poznaliśmy dzieje Ziemi i ważniejsze wydarzenia z jej przeszłości geologicznej poznaliśmy budowę geologiczną i składniki Ziemi (woda, skały, substancje gazowe) nauczyliśmy się analizować przekroje i mapy geologiczne utworzyliśmy prezentację multimedialną „Historia naszej planety” wykorzystując zasoby Internetu Justyna podczas omawiania budowy geologicznej Ziemi Bartek i Piotr podczas tworzenia prezentacji

Wynikiem zajęć poświęconych zagadnieniom chemicznym jest: Zbiór doświadczeń wykonywanych podczas zajęć, które wykazują, ze materia zbudowana jest z cząsteczek: Modelowe przedstawienie procesu dyfuzji gazów Przenikanie jodu rozpuszczonego w alkoholu etylowym Dyfuzja cząstek atramentu w szklance wody Wpływ temperatury na szybkość dyfuzji Proces mieszania się denaturatu z wodą Modelowe przedstawienie procesu dyfuzji gazów

Opracowanie informacji o budowie materii i cząsteczki Opracowanie informacji o naukowcach zajmujących się tą tematyką Układ okresowy pierwiastków zawierający informacje o zastosowaniu pierwiastków w życiu codziennym Modele cząsteczek wykonane z plasteliny i wykałaczek Animacje:

Podczas zajęć grupy matematycznej: Poznaliśmy wzory matematyczne: Długość okręgu-> l=2лr Objętość prostopadłościanu-> V=abh Objętość sześcianu-> V=a³ Pole równoległoboku-> P=a*h Pole deltoidu-> P=1/2 d1*d2 Pole trapezu-> P=1/2 (a+b)*h Objętość walca-> V=л*r²*h Pole walca->P=2лr²+2лr*H Objętość stożka-> V=1/3 Pp*h Pole kuli-> P=4л*r² Objętość kuli-> V=4/3л*r³ Objętość ostrosłupa->V=1/3P*h

Udoskonaliliśmy rozwiązywanie zadań matematycznych takich jak np. Oblicz promień podstawy walca, którego objętość wynosi 100 cm3, a długość wysokości równa się 5 dm Oblicz objętość walca, którego promień podstawy ma długość 4 cm, a wysokość 6 cm Dany jest stożek o objętości 40 cm3 i wysokości 5 cm. Oblicz długość promienia jego podstawy Obliczaliśmy objętość cieczy z doświadczeń

Szacowaliśmy wyrażenia algebraiczne Przykład Oszacuj ile trzeba zapłacić w podanych sytuacjach A. Za zakupy stu dwudziestu siedmiu par spodni po 376 zł? B. Za zestaw fotela ,kanapy i stolika, gdy fotel kosztuje 1219 zł,kanapa 5430 zł a stolik 656 zł. Porównaj ułamki i zaznacz na osi liczbowej A.13\17 i 8\7 B.-5\6 i 1\6 C.-2\3 i - 9\3 D.5\2 i 5\9 Oblicz wartość wyrażenia arytmetycznego korzystając z praw działań [72+4(14-7)]:5:[(44-4):2]= Wykonaj działania w wyrażeniu algebraicznym korzystając z praw działań -6,8a-13,6+a*(20+1)-5*3*(a+1)=

Wyniki zajęć poświęconych fizyce: Udoskonaliliśmy rozwiązywanie zadań takich jak np.: 1. Jaką gęstość ma ciało o masie 160kg i objętości 2m³? 2. Z jakiej substancji może być wykonany sześcian o masie 83,92kfg i o krawędzi 2 dm? 3. Oblicz gęstość mosiężnego klucza jeżeli jego masa wynosi 20dag 4. Oblicz ,masę wody wlanej do basenu o wymiarach 2m x3mx1,5m.przyjmnij że basen został napełniony po brzegi. 5. Jaką masę ma bryła lodu o objętości 2dm? 6. Z jakiego metalu jest bryła o masie 139,5 i objętości 50dm? 7. Oblicz masę deski o wymiarach 5cm x2cm x 1m

Wykonywaliśmy doświadczenia: 1. Zaparz herbatę i wsyp 2 łyżeczki cukru – nie mieszaj. Sprawdź smak i zanotuj wyniku. Następnie co 5 minut sprawdzaj smak herbaty. 2. Rozpyl w powietrzu perfum. Kilka osób niech stoi w różnych miejscach klasy. I sprawdźcie, gdzie zapach perfum dojdzie najprędzej. 3. Do jednej szklanki wlać gorącą wodę, a do drugiej zimną. Do każdej szklanki nakroplić niewielką ilość atramentu. Obserwować co się dziej. 4. Przekrój ziemniaka na pół. Na środek jednej z połówek nakropl jodynę. Złóż ze sobą obie połówki. Zajrzyj do środka ziemniaka po upływie 5 – 10 minut. 5. Napełnij strzykawkę wodą. Wylot strzykawki zatkaj palcem. Spróbuj przesunąć tłoczek raz w jedną raz w drugą. Doświadczenie powtórz z pustą strzykawką. 6. Napełnij naczynie szklane wodą ,dodaj jedną kroplę atramentu. Wykonaj rysunek, zanotuj obserwacje i wnioski. 7. Zanurz kredę w atramencie. Co się dzieje?

Poznaliśmy kinetyczno – cząsteczkową teorię budowy materii

Efekty pracy Głównym efektem naszych zajęć jest rozwój kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych: porozumiewanie się w języku ojczystym; porozumiewanie się w językach obcych; kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; kompetencje informatyczne; umiejętność uczenia się; kompetencje społeczne i obywatelskie; inicjatywność i przedsiębiorczość; świadomość i ekspresja kulturalna. Realizacja zajęć metodą projektu pozwoliłam nam: Nauczyć się planować i organizować własną pracę Pracować w grupie rówieśników, prezentować własny punkt widzenia, wypowiadać się na forum grupy, dzielić się pracą Doskonalić operowanie informacją, posługiwanie się Internetem, pracę na komputerze Nauczyć się rozwiązywać problemy naukowe

Efektem pracy nad projektem: „Cząsteczkowa budowa materii” jest potwierdzenie tematu projektu, że materia, czyli wszystko to, co znajdujemy wokół siebie, zarówno ożywiona jak i nieożywiona składa się z cząsteczek.