PulsBiznesu.pl Rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet
>> Informacje ogólne
Pb.pl jest źródłem informacji gospodarczo-biznesowej, kierowanym do kadry zarządzającej, osób podejmujących kluczowe w firmach decyzje i innych osób zainteresowanych tematyką biznesu. Strona dostarcza blisko 200 tekstów dziennie, wg Gemiusa, najwięcej tekstów o tematyce ekonomicznej w polskim Internecie. W ostatnich miesiącach pod względem liczby odsłon na użytkownika oraz średniego czasu spędzanego na stronie (wg Megapanelu), PB.PL jest zdecydowanie numerem jeden wśród dwudziestu największych serwisów kategorii biznes, finanse, prawo. Opis serwisu
Zestawienie średni czas na użytkownika [godz:min:s] w kategorii TOP20 Biznes, finanse prawo w I kwartale 2012 roku Pb.pl a inne portale w kategorii Biznes, finanse, prawo Dane: Megapanel PBI/Gemius
54,35 % użytkowników z wyższym wykształceniem 10,08 % użytkowników to kierownicy zakładów, prezesi, dyrektorzy wyższego lub niższego szczebla 11,85 % użytkowników prowadzi własną działalność 14.25% to specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów Użytkownicy Pb.pl
Serwisy pb.pl
/Wyraźnie wydzielone sekcje /Zakładki umożliwiające dostęp do aktualnych notowań z rynku akcji i kursów walut. /Formy reklamowe: banner ( 215x34 px) tapeta, artykuł sponsorowany oraz link sekcji /Wysoka odwiedzalność serwisu: uu, pv miesięcznie ( wg. MegapanelPBI /Gemius ) M.pb.pl – strona dostosowana do urządzeń mobilnych
/Serwis wideo Pulsu Biznesu /Ponad 200 filmów w archiwum /Podział na sekcje tematyczne m.in. Webcasty, Wydarzenia, Gospodarka, Giełda, Moto, Po godzinach /Własny dział produkcyjny /Własna redakcja /Minimum jeden materiał reporterski tygodniowo oraz jeden webcast /Transmisje na żywo z webcastów /Reklama typu pre-roll, post-roll i overlay /Akcje niestandardowe /Sponsoring sekcji, własne sekcje Klienta /W marcu 2012 roku serwis odwiedziło użytkowników, którzy zrobili odsłon. Wideo.pb.pl
>> Wybrane formy reklamowe
Siatka reklam
Reklama typu 'welcome screen' polega na pokazaniu każdemu nowemu użytkownikowi odwiedzającemu witrynę specjalnego ekranu powitalnego, na którym znajduje się logo serwisu, informacja o możliwości pominięcia tego ekranu oraz właściwa reklama. Zapisana jako plik jpg, gif lub swf o rozmiarze 640x480. Maksymalny czas jej wyświetlania wynosi 15 sekund. Przekaz jest bardzo dobrze widoczny, jednocześnie daje szansę pominięcia ekranu powitalnego poprzez kliknięcie w link. Link umożliwiający pominięcie reklamy jest wyraźnie oznaczony i znajduje się zawsze w tym samym miejscu. Welcome screen
Możliwość zamieszczenia we wszystkich formach bannerowych materiału video. Emisja w bannerach lub na całym ekranie. *Przykład: Rectangle o formacie 300x250 pikseli Specyfikacja techniczna: Wszystkie dostępne w serwisie formy. Wideo
/Mailing targetowany pozwala reklamodawcom na dotarcie z przekazem do grupy docelowej charakteryzującej się określonymi zainteresowaniami w odniesieniu do konkretnych branż, usług czy produktów. /Mailing targetowany kontekstowo przygotowano na podstawie analizy zachowań odbiorców newslettera portalu pb.pl wysyłanego codziennie na skrzynki mailowe 110 tys. subskrybentów. /Dzięki wiedzy na temat ulubionych tekstów naszych subskrybentów udostępniliśmy kilkadziesiąt kontekstowych profili użytkowników, m.in. inwestorzy giełdowi zainteresowani branżą energetyczną, hutniczą, itd. /Pełna lista wszystkich dostępnych profili znajduje: /Reklamodawcy dzięki odpowiednio targetowanej grupie celowej zyskują możliwość precyzyjnego dotarcia do właściwych osób. Reklamodawca ma również możliwość stworzenia indywidualnej grupy docelowej na podstawie własnych kryteriów, w tym przypadku cena ustalana jest indywidualnie. FORMY REKLAMOWE FINANSEWALUTYGÓRNICTWOTELEKOMUNIKACJAZARZĄDZANIE LUDŹMI GIEŁDAFUNDUSZEHUTNICTWOMARKETING I MEDIAENERGETYKA PRAWOBANKIINFORMATYKAUBEZPIECZENIAFARMACJA MOTORYZACJAFUNDUSZE EUROPEJSKIELOGISTYKAHANDEL/ RETAILINGDORADZTWO BIZNESOWE NIERUCHOMOŚCIBUDOWNICTWOKARIERA I PRACA Mailing targetowany
>> Aplikacje na tablety i smartfony
/Dostarczanie unikalnych treści użytkownikom urządzeń mobilnych /Dedykowany dział redakcyjny /Informacje z topowych produktów Bonnier Business Polska (dziennik Puls Biznesu,serwis pb.pl oraz magazyn PB Weekend ) redagowane na bieżąco /Ekskluzywne miejsca reklamowe – segment Premium /Możliwość pokazania się Klientów jako firm innowacyjnych, śledzących światowe trendy /Rozszerzenie segmentu reklamodawców o lifestyle, design, telekomunikację itp Aplikacje na tablety i smartfony
STANDARD BANNEREXPANDABLE BANNERWELCOME SCREEN ( iPhone) Aplikacje na smartfony – formy reklamowe
>> Wybrane propozycje
3 4 5 Wyłączność reklamowa na formatach reklamowych; 100% FF, PB.pl ROS, 1 dzień /Double, Wide lub Billboard /Rectangle górny /Half Page Wyłączność reklamowa na 1 dzień
Sponsor e-wydania na 5 dni Akcja wzmacniająca przekaz: 1. double billboard lub billboard na pb.pl, ¼ FF, ROS, 1 tydzień 2. mailing do całej bazy 100 tys. kont 3. link sponsorowany w newsletterze – 1 wysyłka do 110 tys. subskrybentów Sponsor e-wydania – otwarcie kontentu
Proponujemy następujący pakiet działań: 1. Otwarcie wszystkich zamkniętych treści w pb.pl 2. Obrandowanie serwisu: Otwarte treści pb.pl dzięki…. 3. Informacja na pb.pl, pulsinwestora.pb.pl oraz firma.pb.pl o treściach otwartych dzięki…. + logo Partnera 4. Informacja w newsletterze – 1 wysyłka do 110 tys. kont 5. Banner górny 468x60px – kreacja informująca o akcji, emisja stała na pb.pl, 1 tydzień Sponsor zamkniętych treści w pb.pl
GOLDBACH AUDIENCE Services Sp. z o.o. ul. Altowa Warszawa Brand Manager serwisu: Michał Chodkowski Direct Mobile