RES POLONA Kazimierz Żylak. STRATEGIA W ZADANIACH PRAKTYCZNYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELOKĄTY, KOŁA I OKRĘGI
Advertisements

RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
FIGURY PRZESTRZENNE.
Przygotowały: Monika Stachowiak i Marta Głodek klasa 3b
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
W królestwie czworokątów
Twierdzenie Talesa.
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
Konstrukcje trójkątów
POLA FIGUR PŁASKICH.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Konstrukcje wielokątów
Pola i obwody figur płaskich
Konstrukcje wielokątów foremnych
KWADRAT PROSTOKĄT RÓWNOLEGŁOBOK ROMB TRAPEZ CZWOROKĄTY.
CZWOROKĄTY ZADANIA.
Kto ja jestem? dalej. Na kolejnych slajdach będą pojawiać się pytania. Możesz wybrać odpowiedź tak lub nie. Twój wybór zdecyduje o tym jaki czworokąt.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Powiększanie i zmniejszanie figur
Trójkąty ich rodzaje i własności
POLA WIELOKĄTÓW.
Prostokąt i kwadrat.
Prezentacja A.Burghardt
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Pola figur.
Graniastosłupy.
Pola figur.
Twierdzenie Pitagorasa
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
OKRĄG OPISANY NA CZWOROKĄCIE; OKRĄG WPISANY W CZWOROKĄT
PRZYPOMNIENIE WIADOMOŚCI DOTYCZĄCYCH CZWOROKĄTÓW
Rodzaje i podstawowe własności trójkątów i czworokątów
RES POLONA Kazimierz Żylak.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
Opracowała: Iwona Kowalik
RODZAJE CZWOROKĄTÓW.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Czworokąty.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Pola figur.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Czworokąty Czworokąty 1.
Prostopadłościan Bryły.
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Mapa i plan. Mapa i plan Skala skala liczbowa 1 : : : skala mianowana 1 : : : skala mianowana 1 cm.
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
Plan i skala- to jest proste!
Matematyka to tak prosty, a zarazem przyjemny przedmiot, że aż miło się go uczyć! Szczególnie przyjemnym działem matematyki są figury – z czym się wiąże.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NICH WIEDZIEĆ…
Figury płaskie.
Narysowana figura to sześciokąt.
Figury geometryczne płaskie
Okrąg wpisany w trójkąt.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Opracowała: Justyna Tarnowska
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
Zapis prezentacji:

RES POLONA Kazimierz Żylak

STRATEGIA W ZADANIACH PRAKTYCZNYCH

Zadanie (5 pkt). Fragment posadzki, który jest rombem o boku długości 3 m ułożony został z jednakowych płytek mających kształt trapezu. Rysunek przedstawia ułożenie 8 płytek. Wyznacz wymiary płytki, jeśli zostało ułożonych 600 płytek. rozwiązanie, w którym nie ma istotnego postępu – 0 pkt

Zadanie (5 pkt). Fragment posadzki, który jest rombem o boku długości 3 m ułożony został z jednakowych płytek mających kształt trapezu. Rysunek przedstawia ułożenie 8 płytek. Wyznacz wymiary płytki, jeśli zostało ułożonych 600 płytek. rozwiązanie, w którym postęp jest wprawdzie niewielki, ale konieczny na drodze do całkowitego rozwiązania – 1 pkt

Zadanie (5 pkt). Fragment posadzki, który jest rombem o boku długości 3 m ułożony został z jednakowych płytek mających kształt trapezu. Rysunek przedstawia ułożenie 8 płytek. Wyznacz wymiary płytki, jeśli zostało ułożonych 600 płytek. pokonanie zasadniczych trudności zadania, które nie zostało jednak rozwiązane do końca – 3 pkt

Zadanie (5 pkt). Fragment posadzki, który jest rombem o boku długości 3 m ułożony został z jednakowych płytek mających kształt trapezu. Rysunek przedstawia ułożenie 8 płytek. Wyznacz wymiary płytki, jeśli zostało ułożonych 600 płytek. rozwiązanie zadania do końca; w rozwiązaniu występują usterki nie przekreślające jednak poprawności rozwiązania – 4 pkt

Zadanie (5 pkt). Fragment posadzki, który jest rombem o boku długości 3 m ułożony został z jednakowych płytek mających kształt trapezu. Rysunek przedstawia ułożenie 8 płytek. Wyznacz wymiary płytki, jeśli zostało ułożonych 600 płytek. rozwiązanie bezbłędne – 5 pkt

Zadanie. Kierowca autokaru z wycieczką szkolną zabłądził i wjechał w wąską, jednokierunkową ulicę pozbawioną chodnika. Po kilkudziesięciu metrach okazało się, że ulica skręca w lewo pod kątem prostym. Długość autokaru wynosi 9 m, jego szerokość 2,8 m, a ulica ma szerokość 5 m. Uzasadnij, że autokar nie może jechać dalej tą ulicą. Odcinek AB oznacza prawy bok autokaru. Długość odcinka NC jest mniejsza od szerokości autokaru.

Zadanie. Uzasadnij, że z kartonu o wymiarach 31 cm i 35 cm można wyciąć 16 kół o promieniu 4 cm. 35 cm 31 cm W jednym rzędzie można ustawić 4 koła obok siebie. Czerwony odcinek ma długość 3 cm 4 cm 7 cm 8 cm h