Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego Sieć 118? art. 118 Konstytucji RP większe zaangażowanie obywateli w życie publiczne zachęta do aktywnego tworzenia legislacji chęć podniesienia.
Advertisements

LISTY RUCHU PALIKOTA DO SEJMU RP. KOMPLETNE LISTY WE WSZYSTKICH 41 OKRĘGACH 920 KANDYDATEK I KANDYDATÓW DO SEJMU RP.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Liberalizm.
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Efektywność a sprawiedliwość jako problem ekonomiczny JERZY WILKIN
PRAWA CZŁOWIEKA Sandra Naróg.
SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE.
Grażyna Hałaburda Urząd Miejski w Gdańsku
SZKOLNE RZĄDY.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Prawa i obowiązki Obywateli RP
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Dlaczego ten temat jest ważny?
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Jakie są możliwości działania/włączenia się jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania ?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
To my - młodzi aktywni!!! Daria Wąs Radosław Kaniewski.
Od czego zależy jakość funkcjonowania naszych społeczności lokalnych?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Prawa człowieka Lekcja powtórzeniowa.
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
o potencjalnym konflikcie zbrojnym.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Temat: Partie polityczne.
PODSUMOWANIE ANKIET „MŁODZIEŻ AKTYWNA W ŻYCIU SPOŁECZNYM I POLITYCZNYM.” Ilość respondentów: 31 Mężczyzna:11 Kobieta:20 Średnia wieku:17 lat.
Jak działa demokracja w szkole?
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Stowarzyszenie Przyjazna Szkoła ma na celu: Wprowadzenie i promowanie kształcenia innowacyjnego Równanie szans edukacyjnych Kształcenie i promowanie.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 6 Ten obrazek doskonale oddaje ducha demokracji. Osobno każdy z nas wydaje się być mały i bezbronny,
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Praca z różnymi grupami interesu
Demokracja, reprezentacja, legitymacja
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Zapis prezentacji:

Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?

Co w nasze życie wniosła demokracja?

Dlaczego mamy różne partie polityczne?

W jaki sposób może Pan/Pani uczestniczyć w życiu demokratycznym?

Czy mamy wpływ na to co się dzieje w naszym otoczeniu?

Za pomocą jakich narzędzi (petycje, organizacje obywatelskie, pozarządowe, itp.) możemy wpłynąć na to, co dzieje się w naszym otoczeniu?

Które z narzędzi uważa Pan/Pani za najskuteczniejsze i dlaczego?

Które z narzędzi uważa Pan/Pani za najmniej skuteczne i dlaczego?

Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?

Co w nasze życie wniosła demokracja?

Dlaczego mamy różne partie polityczne?

W jaki sposób może Pan/Pani uczestniczyć w życiu demokratycznym?

Czy mamy wpływ na to co się dzieje w naszym otoczeniu?

Za pomocą jakich narzędzi (petycje, organizacje obywatelskie, pozarządowe, itp.) możemy wpłynąć na to, co dzieje się w naszym otoczeniu?

Które z narzędzi uważa Pan/Pani za najskuteczniejsze i dlaczego?

Które z narzędzi uważa Pan/Pani za najmniej skuteczne i dlaczego?

Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?

Co w nasze życie wniosła demokracja?

Dlaczego mamy różne partie polityczne

W jaki sposób może Pan/Pani uczestniczyć w życiu demokratycznym?

Czy mamy wpływ na to co się dzieje w naszym otoczeniu?

Za pomocą jakich narzędzi (petycje, organizacje obywatelskie, pozarządowe, itp.) możemy wpłynąć na to, co dzieje się w naszym otoczeniu?

Które z narzędzi uważa Pan/Pani za najskuteczniejsze i dlaczego?

Które z narzędzi uważa Pan/Pani za najmniej skuteczne i dlaczego?