MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Znaki informacyjne.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
Filtracja obrazów cd. Filtracja obrazów w dziedzinie częstotliwości
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Ksantypa2: Architektura
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Przykładowe zastosowania równania Bernoulliego i równania ciągłości przepływu 1. Pomiar ciśnienia Oznaczając S - punkt spiętrzenia (stagnacji) strugi v=0,
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Pytania konkursowe.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Psychometryczna ocena upośledzenia umysłowego
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
OBLICZANIE WYNIKÓW SRP
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 3. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI ON-LINE Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Wpływ niskich temperatur na organizm człowieka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Zapis prezentacji:

MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI B Wartość na skali odpowiedzi dla pytań od 1 do 3 części B, stanowi wynik uzyskany przez respondenta. Wyniki dla pytań od 4 do 6 kodowane są zgodnie z tabelami 1, 2, 3. Tabela 1. Kodowanie wyników dla pytania nr 4 części B SRP Tabela 2. Kodowanie wyników dla pytania nr 5 części B SRP Tabela 3. Kodowanie wyników dla pytania nr 6 części B SRP Skala odpowiedzi Bardzo słabo SłaboPrzeciętnieMocno Bardzo mocno Kod12345 Skala odpowiedzi Zdecydowanie najniższą Raczej niższą Przeciętną Raczej wyższą Zdecydowanie najwyższą Kod12345 Skala odpowiedzi Bardzo złyRaczej złyZnośnyDość dobry Bardzo dobry Kod12345

Wyniki dla pytań od 7 do 13 kodowane są zgodnie z tabelą 4. Tabela 4. Kodowanie wyników dla pytań 7-13 części B SRP Wyniki dla pytań kodowane są zgodnie z tabelą 5. Tabela 5. Kodowanie wyników dla pytań B SRP W celu interpretacji wyniku należy sprawdzić w tabelach wyników średnich, czy uzyskana wartość lokuje się poniżej czy powyżej średniej. W części B można dodatkowo uzyskać jeden wynik sumaryczny – odnoszący się do globalnego zadowolenia z pracy. W tym celu należy zliczyć wyniki surowe z pytań 7-13, następnie wyliczyć średnią i sprawdzić w odpowiedniej tabeli średnich czy uzyskana wartość dla zadowolenia ogółem znajduje się poniżej czy powyżej średniej. Skala odpowiedzi Kod1234 Skala odpowiedzi Zgadzam się Raczej się zgadzam Raczej się nie zgadzam Nie zgadzam się Kod1234 OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI B

W części C i D można uzyskać dwa rodzaje wyników: (1) wynik dotyczący występowania cech pracy stanowiących zagrożenia psychospołeczne, oraz (2) wynik dotyczący poziomu stresogenności cech pracy stanowiących zagrożenia psychospołeczne. W celu uzyskania wyniku (1) należy zakodować wyniki respondenta nadając odpowiedzi NIE 0 punktów, a odpowiedzi wcale, trochę, lub bardzo – 1 punkt, zgodnie ze wzorem w tabeli 6. Tabela 6. Kodowanie wyników dla części C i D (występowanie zagrożeń psychospołecznych) Skala odpowiedzi NieWcaleTrochęBardzo Kod0111 OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI C & D

W celu uzyskania wyniku (2) należy zakodować wyniki respondenta nadając odpowiedziom wcale, trochę, bardzo kolejne wartości liczbowe 1-2-3, zgodnie ze wzorem w tabeli 7. Tabela 7. Kodowanie wyników dla części C i D (stresogenność zagrożeń psychospołecznych) Uzyskane w ten sposób wyniki dostarczają dwóch rodzajów informacji: (1) na temat liczby występujących w danym miejscu pracy cech pracy stanowiących zagrożenia psychospołeczne i (2) na temat stresogenności tych cech pracy dla pracowników. Wyniki (1) i (2) można sprowadzić do wyniku ogólnego, lub do trzech wyników czynnikowych. Skala odpowiedzi NieWcaleTrochęBardzo Kodbrak danych123 OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI C & D

Wyniki (1) i (2) można sprowadzić do wyniku ogólnego, lub do trzech wyników czynnikowych. W SRP wyróżniony jest: czynnik treści pracy, czynnik kontekstu pracy, czynnik patologii. By uzyskać wyniki w zakresie czynników należy zliczyć wyniki z wymienionych poniżej pytań. Czynnik treści pracy – pytania nr 1, 2, 3, 4, 8, 13, 18, 19, 20, 21, 23, 30, 34, 40. Czynnik kontekstu pracy – pytania nr 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15, 17, 25, 26, 27, 28, 29, 32, 33, 35, 37, 38, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 49, 50. Czynnik patologii w pracy – pytania nr 9, 16, 22, 24, 31, 36, 39, 47. Uzyskany średni wynik należy odnieść do odpowiednich tabel wyników średnich (dla występowania zagrożeń psychospołecznych), lub tabel norm (dla poziomu stresogenności zagrożeń psychospołecznych). OBLICZANIE WYNIKÓW CZĘŚCI C & D

Wynik ogólny, oraz wyniki w czynniku treści i kontekstu powyżej średniej świadczą o występowaniu większej liczby zagrożeń i ocenianiu ich przez badanych jako bardziej stresogenne niż w próbie normalizacyjnej, co oznacza, że w badanym miejscu pracy wskazane jest wprowadzenie działań prewencyjnych lub interwencyjnych. Wyniki powyżej średniej w zakresie czynnika odnoszącego się do cech pracy związanych z jej treścią, oznaczają występowanie większej liczby, oraz wyższy poziom stresogenności takich właściwości pracy jak: wyposażenie stanowisk pracy (co może wynikać z np. problemów dotyczących rzetelności, dostępności, odpowiedniości, a także konserwacji oraz napraw sprzętu i urządzeń), projektowanie zadań (co może wynikać z np. braku zróżnicowania lub krótkich cykli pracy, pracy o dużym stopniu fragmentacji lub pozbawionej znaczenia, niedostatecznego wykorzystanie umiejętności, wysokiego stopnia niepewności), obciążenie pracą/tempo pracy (związane z np. przeciążeniem lub niedociążeniem pracą, brakiem kontroli tempa pracy, znaczną presją czasu), rozkład czasu pracy (związany np. z pracą zmianową, pozbawionym elastyczności harmonogramem pracy, nieprzewidywalnymi godzinami pracy). INTERPRETACJA WYNIKÓW SUROWYCH CZĘŚCI C & D (treść pracy)

Wyniki powyżej średniej w zakresie czynnika odnoszącego się do cech pracy związanych z jej kontekstem, oznaczają występowanie większej liczby, oraz wyższy poziom stresogenności takich właściwości pracy jak: kultura i funkcjonowanie organizacji (wyrażających się poprzez np. słabą komunikację, niski poziom wsparcia w rozwiązywaniu problemów i rozwoju osobistym, brak definicji celów organizacyjnych), odpowiedzialność (wyrażającą się w nakładaniu na pracowników dużej odpowiedzialności indywidualnej lub zbiorowej za wykonanie zadań i błędy/straty w pracy) rozwój kariery (związany z np. stagnacją i niepewnością kariery, brakiem awansu, niską płacą, brakiem pewności zatrudnienia), zakres decyzji/kontrola (związane z np. ograniczonym uczestnictwem w procesie podejmowania decyzji, brakiem kontroli w pracy), stosunki interpersonalne w pracy (związane z np. społeczną lub fizyczną izolacją, słabymi relacjami z przełożonymi, konfliktami interpersonalnymi, brakiem wsparcia społecznego), relacja praca – dom (związane z np. wymaganą dyspozycyjnością, rezygnowania z czasu prywatnego na rzecz zadań zawodowych). INTERPRETACJA WYNIKÓW SUROWYCH CZĘŚCI C & D (kontekst pracy)

Wynik w zakresie występowania patologii w miejscu pracy nie powinien być interpretowany w odniesieniu do średniej, ponieważ żadna z badanych patologii nie powinna występować w miejscu pracy. Zatem uzyskanie przez pracownika w tym czynniku wyniku surowego 1 i powyżej, wskazuje na występowanie któregoś z rodzajów patologii: agresji psychicznej lub fizycznej, mobbingu, molestowania seksualnego lub dyskryminacji, i jest uzasadnieniem konieczności jak najszybszego podjęcia działań interwencyjnych. INTERPRETACJA WYNIKÓW SUROWYCH CZĘŚCI C & D (patologie w pracy)