XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji Rafał Madycki b-ramady@microsoft.com Microsoft
Co potrzebujemy?
Środowisko Visual Studio 2010 Windows Phone SDK 7.1 Windows Phone SDK Update 7.1.1 Na Windows 8 – Games for Windows Marketplace XNA Game Studio Nie działa na VS2012
Windows Phone jako Platforma XNA Windows Phone jest wspaniałą platformą do gier Jego wydajność jest imponująca, szczególnie w 3D - Używana akceleracja sprzętowa graficzna Są w nim bardzo interesujące opcje wejścia W swoich grach dla Windows Phone możesz używać całego dostepnego sprzętu i sensorów Posiada duży potencjał do integracji z usługa Xbox Live - Wsparcie dla Avatarów i Osiągnięć
Szybki przegląd XNA Framework XNA zapewnia wszystko co potrzebujesz aby zacząć pisać gry Pełne zarządzanie treścią (integracja z Visual Studio) Wsparcie dla gier 2D Wsparcie dla gier 3D Wspólne zachowanie dla Windows PC, Xbox 360 i Windows Phone - Jeden silnik graficzny działa na wszystkich platformach Uwzględniony model obiektowy
Jak działają gry Każda gra, która została napisana posiada poniżej wymienione fundamentalne zachowania: Na początku inicjuje wszystkie zasoby - dopasowanie wszystkich tekstur , modeli, skryptów, itd. Uruchamia pętle gry Uaktualnia świat gry - czyta kontrolery, uaktualnia stan i pozycje gry Rysuje świat gry - renderuje elementy gry na docelowym urządzeniu
Metody w klasach gry XNA Klasa XNA Game zawiera metody, które zapewniają poniższe zachowania: A początku inicjalizują wszystkie zasoby - Metody Initialize oraz LoadContent są używane do uruchomienia gry Uruchomienie pętli gry - Metoda Update uaktualnia świat gry - Metoda Draw rysuje świat gry
XNA - zaczynamy Na początek dostajesz gotowe metody, przygotowane do wypełnienia kodem Wystarczy wypełnić metody kodem by stworzyć odpowiednie zachowania w grze Stwórzmy razem pierwszy projekt!
Tworzenie świata Podstawowe zmienne i metody definiujące stany gry Update – aktualizuje wartości zmiennych gry Draw – tworzy widok gry wykorzystując te zmienne W naszej grze będziemy wyświetlać obiekt na powierzchni ekranu oraz przetwarzać jego ruch
Orientacja ekranu Domyślnie – w trybie poziomym, góra ekranu po lewej stronie Chcemy to zmienić – element ma spadać w dół Orientacja jest zmieniana po rozpoczęciu gry
Windows Phone Marketplace
Podstawowe informacje Rejestracja: 99USD/rok 70% zysku z ceny aplikacji Wypłata po uzyskaniu 200USD Możliwość publikacji 100 bezpłatnych aplikacji na rok Brak ograniczenia w publikacji aplikacji płatnych
Marketplace promuje najciekawsze aplikacje
100 000 aplikacji! maj 2012
Aplikacje Trial Jedna aplikacja – dwa tryby Łatwo rozpoznać w kodzie tryb działania
In-App Purchase - kupowanie Hand’s On A test of dexterity Coffee Cup Custom hot beverages Global Reach A strategy exercise Sprzedaż zasobów cyfrowych Kup raz i korzystaj zawsze: nowe poziomy, mapy itp. Kupuj jeśli potrzebujesz więcej: waluta w grze, wypożyczanie filmów, dostęp do czasopism
In-App Purchase - sprzedaż Zdefiniuj, co sprzedajesz Skorzystaj z panelu w AppHub Zintegruj z aplikacją Wykorzystaj SDK Large Bag of Coins Use the golden coins to buy food and clothing for your game pet, and help it grow faster!. Price $1.99 Wybierz kraje i ceny Skorzystaj z panelu w AppHub Zarządzaj, monitoruj i dostosowuj Masz dostęp do statystyk i łatwej możliwości wykonywania zmian
Proces publikacji Napisz Debuguj Testuj Wyślij do publikacji, zwaliduj Certyfikacja i podpisanie Windows Phone Application Deployment Service Marketplace
Certyfikacja aplikacji Application Certification Requirements for Windows Phone http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/hh694081.aspx Marketplace Test Kit Performance Test Resource Test (artwork) Etc.
Marketplace Test Kit Wykonuje wstępne testy, podobne do tych wykonywanych w procesie publikacji Przejście testu znacznie zwiększa szanse aplikacji na publikację w Marketplace
Opcje dystrybucji “Beta” Private Public Liczba użytkowników 100 Bez limitu Cena aplikacji Musi być bezpłatna Może być płatna Ograniczenie czasowe 90 dni Brak Możliwość aktualizacji Nie Tak Wymagana certyfikacja Widoczna w Marketplace Nie (dostęp z deep linkiem) Kontrola dostępu Tak – ograniczona do listy LiveID Grupa docelowa Beta testerzy Wybrana grupa Wszyscy użytkownicy
7.5 vs 8 KOMPATYBILNOŚĆ WYDAJNOŚĆ WERSJE Wszystkie aplikacje Windows Phone 7 będą działały na Windows Phone 8 WYDAJNOŚĆ Wspólny Windows Core, natywny kod, nowe API WERSJE Możliwość tworzenia wersji aplikacji w zależności od sprzętu i oprogramowania
Rafał Madycki b-ramady@microsoft.com