Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Mobilny portfel od wizji do projektów prof. Remigiusz Kaszubski
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
FM GROUP MOBILE.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Windows 8 (Modern UI) - Wprowadzenie
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Ministerstwo Gospodarki Polskaa globalny kryzys Waldemar Pawlak Wicepremier, Minister Gospodarki WARSZAWA 06 czerwca 2009r.
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Pytania konkursowe.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
Wszystko o aplikacjach mobilnych
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Oferta targetowania na iPhone
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Podstawy działania wybranych usług sieciowych
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Dziennik Gazeta Prawna, Dominik Skoczek "Prawo autorskie powinno chronić twórców, a nie internetowych piratów" "Palącym.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
…od pomysłu do realizacji…
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Inteligentny ładunek w praktyce na przykładzie platformy T-Traco
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Zapis prezentacji:

Komu jest potrzebna mobilna muzyka? Roch Kudła Tuba.FM – Grupa Radiowa Agory Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

(R)Ewolucja na rynku muzycznym? Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Zamiast całych płyt, odkrywamy hity Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Zamiast gazet, czytamy statusy Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Zamiast chwytów – uczymy się aplikacji Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Sprzęt muzyczny? Każdy ma w kieszeni Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Rekomendacje? Raczej automatyczne Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Radio? Najlepiej zawsze przy sobie… Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

…również w aucie Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

A w domu? Ma być wygodnie Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Kupujemy pliki, nie nośniki Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

(R)Ewolucja na rynku muzycznym? Trwa. Jest cyfrowa i jest mobilna. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Muzyka to rozrywka Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

A na rozrywce można zarobić Źródło: mobileroadie.com, 2012 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Źródło: mobileroadie.com I to nieźle zarobić Źródło: mobileroadie.com Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 16

Do czego używamy smartfona? Źródło: badanie „Generation Mobile 2013”; Podstawa procentowania: posiadacze smartfonów (2012: 445 badanych / 2013: 2292 badanych) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Więcej czasu poświęcamy aplikacjom Źródło: http://blog.flurry.com; statystyka ze 180,000 aplikacji od 67,000 wydawców (iOS, Android, HTML5, Windows Phone and BlackBerry) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Multi-screening Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 19

Multi-screening – potencjał Źródło: badanie „World Internet Project POLAND 2013” Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 20

Mobilna muzyka to m.in. odtwarzacze mp3 / cd, radio FM w telefonie, dzwonki, gitara pod pachą, IVR, granie na czekanie… …i aplikacje muzyczne Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Z jakich aplikacji korzystamy na smartfonie? Źródło: badanie „Generation Mobile 2013”; Podstawa procentowania: posiadacze smartfonów (2012: 445 badanych / 2013: 2292 badanych) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 22

Przykłady aplikacji muzycznych Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 23

Playery muzyczne Poweramp Music Player – odtwarzacz plików audio, z zaawansowaną konfiguracją i equalizerem. Kilkadziesiąt mln. pobrań, na pierwszym miejscu wśród płatnych aplikacji muzycznych w Google Play. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Źródło: http://www.bloomberg.com/news/2013-09-23 Aplikacje natywne iTunes Radio – w kilka tygodni od debiutu odebrało 10 % użytkowników Pandorze – największemu serwisowi radiowemu na świecie. Źródło: http://www.bloomberg.com/news/2013-09-23 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Aplikacje natywne Nokia Muzyka z MIX RADIO - bezpłatna usługa do strumieniowego przesyłania muzyki. Bez rejestracji, subskrypcji i reklam. Na wyłączność w smartfonach Nokia Lumia. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Aplikacje Music On Demand Spotify – multi-platformowa aplikacja, a w niej 20 mln. piosenek. Po 5 latach ma 6 mln. płacących subskrybentów i ponad 24 miliony aktywnych użytkowników / mies.*. * Źródło: Spotify, marzec 2013 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

* Źródło: www.Forbes.com, 11/13/2013 Aplikacje Radiowe Pandora – radio internetowe z zasięgiem w USA 70% (internet) i 8% ogółem wśród wszystkich słuchających radia. Sprzedaż samych reklam mobilnych w 2013 r. przekroczyła 100 mln $, z 643 mln zarobionych na reklamie *. > 100 mln. pobrań z GP. * Źródło: www.Forbes.com, 11/13/2013 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 28

Aplikacje radiowe Tuba.FM – 64 000 stacji radiowych na każdą okazję. Ponad 300 gatunków, 500 stacji „the best of”, edycja własnego radia… Blisko 1 000 000 aktywnych użytkowników / mies. (w sumie). Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Dla twórców i odkrywców Soundcloud – platforma do dzielenia się muzyką. Ponad 10 mln. pobrań i 74 tys. komentarzy w Google Play. W każdej minucie przybywa tu ponad 10 godzin nagrań. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Rozpoznawanie muzyki Shazam – aplikacja rozpoznająca utwory na bazie próbki nagranej telefonem. Działa od roku 2002, globalny zasięg zyskała dopiero po debiucie w Apple Store (>10 mln. pobrań w 1,5 roku). Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

i jeszcze: Deezer, Google Music, OpenFM, Vevo, Last i jeszcze: Deezer, Google Music, OpenFM, Vevo, Last.FM, TuneIn RMFon, Rdio, Muzodajnia, Slacker, Rdio, Garageband, Myxer, iHeard Radio, Ringtones, Chordmaster, Soundhound… i tysiące innych. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Kto ich potrzebuje? Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

My. Słuchacze i Użytkownicy Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Mobilny słuchacz chce mieć: Wszystko: Wszędzie gdzie jest Zawsze kiedy zechce Na każdym urządzeniu W prosty sposób Bez opłat  Bez reklam  Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

…a kto chce na tym zarabiać?  Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Twórcy i wykonawcy Muzycy i artyści mogą teraz udostępniać i sprzedawać swoje utwory bezpośrednio, na niespotykaną wcześniej skalę. Nie tylko utwory… również pomysły (crowfunding). Na portalu kickstarter.com Amanda Palmer zebrała 1.192.794 dolarów na nową płytę.

Producenci kontentu Przemysł fonograficzny – spadają przychody ze sprzedaży nośników fizycznych, rosną ze sprzedaży cyfrowej (12% rocznie); w 2017 roku sprzedaż cyfrowa ma przerosnąć tradycyjną*. Globalne przychody spadają od 12 lat; w 2013 wzrost o 0.3%** (digital…). Źródło: * Prognoza firmy badawczej IBIS World, 2013. **Raport IFPI Digital Music Report 2013 Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Grupy i rozgłośnie radiowe Dzięki dobrej aplikacji można zyskać dodatkowy zasięg, rozpoznawalność, dodatkowe przychody i wpływać na wyniki badań słuchalności. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Platformy dystrybucyjne Sprzedają pojedyncze pliki lub subskrypcję całej bazy. To najwięksi gracze na rynku cyfrowej i mobilnej muzyki. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Producenci urządzeń Rozrywka sprzedaje, a sprzęt bez kontentu jest bezwartościowy – dlatego tak często widzimy aplikacje w reklamach nowego sprzętu. Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 41

A także: producenci urządzeń, platformy MOD, operatorzy telco, reklamodawcy, agencje i domy mediowe, dostawcy metadanych, firmy technologiczne, platformy self-publishing, ZAIKS, agencje badawcze i wciąż nowe startupy… Czyli wszyscy  Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka? 42

Kto na tym najbardziej korzysta? Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

My. Słuchacze i użytkownicy  „TIME” – Person of the Year 2006 (okładka) Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Na koniec offtopic… też o aplikacjach Tworzycie nową aplikację mobilną? Kilka porad, z punktu widzenia wydawcy aplikacji. Planowanie Potrzeby użytkowników? Cele? Konkurencja? Formalności, możliwości techniczne, budżet (+update) Papiery! Specyfikacja, wspierane wersje, gwarancja i support Projekt / produkcja Nie wszystko naraz… Specyfikacja > Makiety > Projekty KISS… i wytyczne platformy Utrzymanie i rozwój Planujcie start > promocję > update aplikacji Testujcie i upraszczajcie Słuchajcie użytkowników  Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?

Dziękuję! Roch Kudła roch.kudla@radioagora.pl http://roch.info Mobile Thirst. Komu jest potrzebna mobilna muzyka?