Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”
Matematyka sensoryczna 1 Matematyka sensoryczna 2 Gąsienice
Sesja 1 Ukryj myszkę
Sesja 2 Złap piłkę
Sesja 3 Królestwo figur- figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików
Sesja 4 Ratowanie piskląt
Sesja 5 Matrioszka
Sesja 6 Królestwo figur – chusteczki dla figurkowych ludzików
Sesja 7 Lalki i misie
Sesja 8 Szary książę i kolorowa księżniczka
Sesja 9 Wieże
Sesja 10 Zabawa w chowanego
Sesja 11 Figurkowe ludziki idą spać
Sesja 12 Tęczowa loteria z obrazkami
Sesja 13 Wieża zwierząt 1
Zajęcia hospitowane
Sesja 14 Dywaniki dla figurkowych ludzików
Sesja 15 Tęczowa loteria ze słowami
Sesja 16 Wieża zwierząt 2
Sesja 17 Rodziny figur- koła i owale
Sesja 18 Papuga zawsze druga
Sesja 19 Choinka
Sesja 20 Ciemnoczerwona woda-jasnoczerwona woda
Sesja 21 Ścielenie łóżka
Sesja 22 Rodziny figur- trójkąty, kwadraty i prostokąty
Sesja 23 Kolorowanie wody- jasna, ciemna i ciemniejsza
Sesja 24 Niegrzeczna Złotowłosa
Sesja 25 Ukryj myszkę- scenki
Sesja 26 Spragnione misie
Sesja 27 Dopasowywanie figur
Sesja 28 Czarodziej odcieni
Sesja 29 Głodne misie
Sesja 30 Domki dla figurkowych ludzików
Sesja 31 Zaczarowany bączek
Sesja 32 Kto jest wyższy?
Sesja 33 Figurkowe pieniążki
Sesja 34 Na schodach
Sesja 35 Malarz i czerwony kwiatek
Sesja 36 Zwijamy tasiemki
Sesja 37 Królowa geometria i królestwo figur
Sesja 38 Trzy niebieskie baloniki
Sesja 39 Lis i króliczek
Sesja 40 Piramida odcieni
Sesja 41 Budowniczy i architekci
Sesja 42 Geometryczny witraż
Sesja 43 Gdzie jest, gdzie jest, gdzie jest moja piłka?
Sesja 44 Tak zielony jak… Zajęcia otwarte dla Rodziców
Sesja 45 Potłuczone talerze
Sesja 46 Tęczowa aplikacja
Sesja 47 Przez most
Sesja 48 Wzorzysty witraż
Opinie rodziców na temat „Klucza do uczenia się” „Dzięki zajęciom „Klucz do uczenia się” moja córka świetnie opanowała pojęcia dotyczące wielkości i rozmiaru. Zajęcia uczą kreatywnego podejścia do problemów matematycznych. Nauka przez wyobraźnię i doświadczenie pomaga jej wysuwać samodzielne wnioski. Taki typ zajęć warto polecić do nauki każdego obszaru wiedzy.”
„Moim zdaniem zajęcia z „Klucza” są fajne i potrafią nauczyć dzieci myślenia. Jest to zabawa, a zarazem nauka. Dzięki tym zajęciom dzieci szybciej nauczą się rozróżniać kształty i kolory. Z moich obserwacji wynika, że nie wszystkie dzieci są odważne, ale ten program rwie dzieci do współpracy ze sobą i każde dziecko jest traktowane na równi.”
„Program „Klucz do uczenia się” jest programem edukacyjnym poprzez zabawę. Uczy dzieci pojęć, wyrażeń, które dziecko przyswaja właśnie dzięki zabawie. Naukę tę moja córka naśladuje również w domu. Szkoda, że materiały na których dzieci pracują nie są przeznaczone dla całej grupy. Program „Klucz do uczenia się” jest potrzebny we wszystkich przedszkolach.”
Relacje dzieci po realizacji „Klucza do uczenia się” „Mi się najbardziej podobało w tym sklepiku, jak kupowaliśmy rzeczy okrągłe, owalne, prostokątne no i też mi się podobała „papuga zawsze druga” – jak te klocki układaliśmy tak samo jak pani”. „Mi się podobało jak byli rodzice, jak mieszaliśmy kolory i te tasiemki mi się podobały, a Zuzia odkryła tajemnicę- wiedziała czemu pani jest zawsze szybsza, bo pani miała krótszą, a my dłuższą tasiemkę”.
„ A mnie się podobał szary książę i kolorowa księżniczka „ A mnie się podobał szary książę i kolorowa księżniczka. Ta księżniczka dawała do jego pokoju kolorowe rzeczy, wszystkie zabawki tego samego koloru i jeszcze kotek i piesek mi się podobał i tam robiliśmy takie dywaniki”. „ Mnie się podobało jak robiliśmy tęczę i jak mieszaliśmy kolory i jeszcze były tam takie kotki, które goniły się w kuchni i stłukły talerze i my musieliśmy je posklejać”.
„ Mnie się podobały ptaszki, musieliśmy zakryć gniazda, żeby wąż się nie dostał do środka, nie mogło być żadnej szczeliny, żeby się nie wślizgnął. I jeszcze fajne były, te co się kręcą- no bączki”. „Fajnie było jak rzucaliśmy piłką i mierzyliśmy lale, a potem siebie; porównywaliśmy, która jest wyższa, a która niższa, a jak pani zmierzyła się z Madzią, to pani była zawsze wyższa”.
Dziękuję za uwagę.