Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1/3 wyprodukowanej żywności marnuje się.
Advertisements

Zakupy.
Weronika Majewska Karolina Mokrzan
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
PODSTĘPNA WALKA O KLIENTA CZYLI ATAK NA NASZE ZMYSŁY.
Pieczenie… Chcesz samodzielnie upiec ciasto ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Nie wiesz jak/gdzie znaleźć prosty przepis? Nie wiesz czy masz odpowiednie.
PRYWATNE UBEZPIECZENIA ZDROWTNE
DOPALACZE.
Jako współczesna utopia
Zanim wybierzesz się na zakupy przedświąteczne… Porady dla konsumentów w okresie przedświątecznym 14/04/2011www.wiih.org.plWojewódzki Inspektorat Inspekcji.
Cena jako figlarne narzędzie w rękach przedsiębiorców KONSUMENCIE, NIE DAJ SIĘ!
OFERTA HANDLOWA DLA FIRM.
CONRADINOWIEC ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
Na co oszczędzamy? rower studia waciki gitarę komputer wycieczki
JAK JA MOGĘ ZAPOBIEC WYTWARZANIU NIEPOTRZEBNYCH ODPADÓW?
Złe nawyki żywieniowe Sandra Ligaszewska 2a.
Uwaga! Ta prezentacja nie jest częścią oficjalnych stron projektu OpenAurum.com Jest przeznaczona dla ludzi, którzy chcą od życia więcej, niż otrzymują.
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
MATEMATEKA W ŻYCIU coDzIENNYm
„Matematyka w naszym życiu”
Prezentacja Zając Martyna
Nie trać czasu na marnotrawstwo
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
Wszystko co musisz wiedzieć o marnowaniu jedzenia!
1 Ludzie lepiej wykształceni stawiają na jakość, oryginalność i markę Dla ludzi najlepiej wykształconych wysoka jakość towaru jest ważniejsza niż jego.
Garść poezji autorstwa Asi Lewandowskiej
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Patryk Cegieła z klasy 6B
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
„Idź do sklepu H&M i kup sobie spodnie!“
Co o miłości mówią nieletni....
przypadku prześladowania
Zakupy -przemyślana decyzja czy żywioł ?
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
WODA.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Witam na szkoleniu Colway
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Zdrowy Tryb Życia.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
HUHU GLASSES są to wielofunkcyjne okulary o których na pewno marzy każdy śmiertelnik. Dzięki tym okularom będziesz miał dostęp do Internetu w każdej chwili.
To i owo, jak odżywiać się zdrowo
JAK TY MNIE, TAK JA TOBIE Zygmunt Korzeniewski. „DŁUGI” Często otrzymujesz prezenty, jesteś obdarowywany komplementami, ktoś był dla Ciebie uprzejmy.
Targowiska kiedyś i dziś
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta” „Realizacja zamówienia.
Paweł Szajwaj i Bartek Mazurek.  Allegro jest serwisem aukcyjnym.  Allegro daje możliwość kupna wielu ciekawych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Pułapki w sklepach czyli krótki zakupowy przewodnik.
Segmentacja rynku Dr hab. Grażyna Śmigielska. Segmentacja rynku podział rynku na grupy konsumentów (segmenty), które jeżeli chodzi o stosunek do danego.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
By Agnieszka Gegotek By Agnieszka Gegotek start.  Zyski Zyski  Kredyt konsultanta Kredyt konsultanta  Koszty przesyłki Koszty przesyłki  Obsługa swojego.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Przedsiębiorczość Innowacyjna prezentacja końcowa Marshall Software Bartosz Marszałek Bartosz Milewski Piotr Markowski Krzysztof Leoniak.
Ciemna strona GMO.
Internet to nie tylko gry
„Idź do sklepu H&M i kup sobie spodnie!“
Produkcja śmieci w moim domu
Pani profesor Katarzynie Sobczak
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Zapis prezentacji:

Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a

Oszczędzanie wiąże się ze sztuką odmawiania sobie drobnych przyjemności podczas robienia zakupów. Często bowiem kupujemy rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebujemy. Dlaczego? Bo mamy chwilowy kaprys? Bo produkty ładnie wyglądają? A może dlatego że są objęte super atrakcyjną promocją? W zasadzie trudno ludzi winić że kupują niepotrzebne rzeczy, każdy to robi. Problem pojawia się w chwili gdy kupujemy masę takich rzeczy podczas gdy chcemy zaoszczędzić :c W dalszej części prezentacji pokażę kilka prostych porad, które pomogą wam uniknąć niepotrzebnego wydawania kasy ; )

Zasada I: Całkowitą podstawą oszczędzania podczas codziennych wypadów do sklepu jest lista zakupów. Dzięki temu nie zapomnisz kupić tego, co dla ciebie istotne, i nie stracisz pieniędzy na rzeczy, których w danej chwili nie potrzebujesz. Podczas robienia takiej listy możesz podzielić produkty na np. nabiał, warzywa, etc. Dzięki temu nie będzie potrzeby aby wracać się dwa razy w to samo miejsce.

Zasada II: Produkty o dłuższym terminie przydatności do spożycia, kupuj w hipermarketach lub dyskontach - tam zwykle są najtańsze, ale to nie oznacza, że nie warto porównywać cen. Czasami może się okazać, że w osiedlowym niewielkim sklepie oferty są równie atrakcyjne ;) Zasada III: Robiąc zakupy w dużych sklepach, nie bierz tylko tego, co stoi na półkach na wysokości wzroku. Schyl się do niższych półek, bo to tam zwykle stoją tańsze, a wcale nie gorsze jakościowo produkty (oczywiście nie zawsze, czasami wciskają nam kit, więc uważaj!)

Zasada IV: To jedna z ważniejszych zasad chociaż może wydawać się ona błaha. Nigdy nie rób zakupów będąc głodny/a! Głód powoduje, że kupujemy więcej, niż faktycznie potrzebujemy, a niepotrzebne nadwyżki często się marnują. Zasada V: Staraj się płacić za zakupy gotówką - z badań wynika, że kiedy płacimy "widzialnymi" pieniędzmi, wydajemy ich mniej. Zasada VI: Porównuj ceny produktów "na wagę" i paczkowanych. Zwykle te pierwsze są tańsze!

Zasada VII: Masz może dzieci Zasada VII: Masz może dzieci? Dzieci w hipermarketach lubią nudzić rodziców o słodycze, przekąski, chrupki, zabawki… O wszystko! Dlatego ważną sprawą jest to by brać je tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Odmawianie czasami jest trudne. Zasada VIII: Jeśli nie planujesz naprawdę dużych zakupów, weź możliwie najmniejszy koszyk. Naukowcy udowodnili już, że im mniej jesteś w stanie udźwignąć, tym mniej niepotrzebnych produktów kupisz.

Zasada IX: Przyjrzyj się każdej promocji, która zwróci twoja uwagę Zasada IX: Przyjrzyj się każdej promocji, która zwróci twoja uwagę! Pomyśl czy na pewno potrzebujesz super kubka do kawy, który jest „gratisem” do gigantycznego słoja kawy. Co śmieszne, czasami kupujemy jakiś produkt właśnie dla gratisu, który producent dodaje. Jeśli zainteresuje nas kubek dodany do słoika kawy, to w skrajnych sytuacjach kupujemy tą kawę chociaż jej nie lubimy. Strzeż się gratisów!!! Mam nadzieje że te proste zasady pomogą wam w oszczędzaniu ;)

Oczywiście, naprzeciw oszczędzającym wychodzą sami sprzedawcy i producenci. To całkiem naturalne że chcą zarobić, to ich praca. Aby sprzedać swój produkt uciekają się do wielu ciekawych sztuczek o których większość zwykłych śmiertelników nie ma pojęcia. Człowiek chcący oszczędzać musi być świadomy tych sztuczek, inaczej może paść ofiarą chwytów marketingowych. Poniżej przedstawię niektóre z nich ;)

Długa droga do towarów najczęściej kupowanych To jeden z najczęstszych trików. Towary pierwszej potrzeby są porozrzucane po całym sklepie, a najzwyklejsze przedmioty są najdalej usytuowane, np. pieczywo w hipermarketach zwykle znajduję się na samym końcu sklepu. Jaki to ma cel? Bardzo prosty, gdyż aby kupić pieczywo musisz przejść cały sklep. Zwiększa to szansę na to że wrzucisz do koszyka jeszcze inne produkty.

Zmiany w rozmieszczeniu towarów Dlaczego duże sieci handlowe co jakiś czas zmieniają umiejscowienie poszczególnych działów? Bo to skłania klientów do obejścia całego sklepu i zwiększa szansę, że skuszą się na towar z działu, który zwykle omijają. Kiedy wiesz, gdzie znajdziesz potrzebne Ci produkty, wybierasz najkrótszą z możliwych dróg. Jeśli jednak któregoś dnia okazuje się, że układ sklepu zmienił się, nadrabiasz drogi i trafiasz tam, dokąd nie zmierzałeś. Końcówki cen Cena zakończona 99 groszami to kolejny z zabiegów marketingowych stosowanych w hipermarketach. Odkurzacz kosztujący 599,99 zł sprawia wrażenie tańszego od tego za 600 zł. Cena 9,99 zł wydaje się subiektywnie dużo niższa niż 10 zł. Poza tym, i tak bardzo często płacisz równe kwoty, ponieważ kasjerki i kasjerzy lubią być nam dłużni 1 grosz.

Duże opakowania Manipulacja opakowaniem to również wprowadzanie większych opakowań, przy zachowaniu dotychczasowej gramatury czy pojemności produktów. W rzeczywistości takie opakowania skrywają taką samą zawartość, co inne produkty konkurencji o mniejszych opakowaniach. Mniej towaru za tę samą cenę Zdarza się, że producenci zmniejszają ilość produktu w opakowaniu, cenę pozostawiając bez zmian. Nikt Cię o tym nie poinformuje. Dlatego podczas zakupów sprawdzaj wagę towaru lub pojemność opakowania. Może się okazać, że Twoje masło waży już tylko 170 gram a nie 200 jak dotychczas, natomiast płacisz za nie tyle samo co wcześniej.

Ułożenie towaru na półkach Możemy wyróżnić towary większej i mniejszej sprzedaży. Bardzo często produkty mniejszej sprzedaży umieszcza się obok tych, które sprzedają się najszybciej. Poza tym, dużo zależy od wysokości, na jakiej ułożone są towary. Najdroższe albo te, które od dawna zalegają na półkach, znajdują się w zasięgu naszego wzroku. Są one kupowane najczęściej. Natomiast tańszych towarów albo tych wyprodukowanych przez mniej znane firmy musimy poszukać na wyższej bądź niższej części regału. Małe co nieco przy kasach Marketingowcy zadbali o umieszczenie przed kasami półek z drobnymi towarami. Klienci sięgają po nie zwłaszcza wtedy, kiedy długo stoją w kolejce. Nagle przypominasz sobie, że skończyły Ci się gumy do żucia albo nabierasz ochoty na coś słodkiego, prawda? I masz to oczywiście w zasięgu ręki.

Złudne oszczędności Kolejnym chwytem marketingowym, polegającym na manipulowaniu ceną, są oferty „kup 2 w cenie 1”. Wydaje Ci się, że to świetna okazja, bo zaoszczędzisz aż połowę pieniędzy. Niestety zazwyczaj nie znajdziesz w tego typu promocjach artykułów pierwszej potrzeby. Co więcej, artykuły oferowane w ten sposób klientom bardzo często cechują się krótkim terminem przydatności do spożycia. Zapachy pobudzające apetyt i umilające atmosferę Wchodząc do hipermarketu, czujesz zapach świeżego chleba. Albo ciasta, które kojarzy Ci się z domem. Zabieg ten ma na celu pobudzenie Twojego apetytu i zachęcenie Cię do kupna produktów spożywczych. Handlowcy rozpylają dodatkowo specjalne aromaty, aby uprzyjemnić atmosferę panujące w sklepie, bo oczywistym jest, że będąc w dobrym nastroju, kupisz więcej.

Oto ukazałem kilka ciekawych sztuczek którymi władają sprzedawcy Oto ukazałem kilka ciekawych sztuczek którymi władają sprzedawcy. Oczywiście nie opisałem tutaj wszystkich (jest ich o wiele, wiele więcej). Mam nadzieje że po zapoznaniu się z tą prezentacją łatwiej wam będzie zaoszczędzić parę groszy na codziennych zakupach ;) Dziękuję za uwagę

Bibliografia: http://omnifinanse.pl/nie-ma-przypadku-marketingowe-chwyty-hipermarketow/ http://kobieta.dziennik.pl/kuchnia-i-przepisy/artykuly/390574,jak-i-gdzie-tanio-kupowac-zywnosc.html http://polki.pl/finanse_wydatki_artykul,10015178.html