Rozdział XVI - Zagadnienia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZD DO TORUNIA Pewnego pięknego marcowego ranka... nasze gimnazjum wyruszyło na wycieczkę do Torunia, która okazała się interesującym tematem do napisania.
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Robimy zakupy ubrania.
Wohnen im Grünen Mieszkanie w zieleni. Das Leben in einer Großstadt bringt mit sich viel Stress und Hektik Życie w dużym mieście przynosi ze sobą dużo.
Odmienne i nieodmienne części mowy
Kapitel X - Wiederholung
Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Kapitel VI – Zagadnienia:
Rozdział XVII - zagadnienia
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
Präteritumformen des Verbs war
Forma podstawowa zaimka dzierżawczego (przynależności)
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Sprawdzamy i tworzymy materiały Zajęcia zostały przeprowadzone w dniu 29 i 30 XI 2012roku Opracowanie: Bernadeta Konieczna.
Wie ist das Wetter in Griechenland und im Gebirge
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
Das Bild Nr. 8 Das Bild Nr. 8 „Im Frűhling”  Wir sehnen uns nach Frűhling. Zum Glűck ist er schon nah. Daher kam die Idee fűr das nächste Bild. Es ist.
Österreich Paulina Ciuba.
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Miejscowość Połomia Data: r. Datum: r. Autorzy: Jarek Mazur i Niklas Tilse. Autor: Jarek Mazur und Niklas Tilse.
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
Klasa II Ubrania - pary.
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j.niemieckiego mgr Justyna Stańdo
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Doppeldeutige Werbung Dwuznaczna reklama. Die im Bild abgebildete Anzeige ist eine Originalanzeige aus den gelben Seiten in England. na rysunku obok widać.
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Phänomene der deutschen Kultur Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi a, b, c lub d. Poprawne odpowiedzi proszę dostarczyć do biblioteki do
Haustiere Zwierzęta domowe.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Sportidole. I. Czy znasz tych sportowców? Przyporządkuj nazwiska do zdjęć a zdjęcia sportowców do charakterystyk (kolejny slajd). A B C D E F G Oliver.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Zu Hause muss ich aufräumen
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
Wymiana / Austausch Przywitanie grupy niemieckiej Ankunft nach langer Fahrt Lange Anreise, die aber sehr lustig war Kurz vor der Ankuft waren wir.
Weihnachten.
SPORT SPOTRARTEN.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
„Teenager von heute”- „Młodzież dziś“ Szkoła Myślenia 2009/ 2010 r.
Wczoraj i dziś. Koszula Pończochy Suknia wierzchnia Pasek Obuwie Płaszcz.
Music: Wild Theme - Zamfir Der Uyuni Salzsee von Tunupa, umfasst km ², damit ist er der größte Salzsee der Welt. Er gilt als eines der sieben.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Workshop: Polen für Anfänger Referent: Daniel Fink.
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
Magnet 2 Kapitel “Guter Start”
Decoupage Teil 1. Das Bild Nr. 7. eine Überraschung.
Das Bild Nr. 4 „Matematisch” Wir haben noch nie gehőrt, dass man ein Mathe-Bild schaffen kann. Aber es ist wahr ! Unsere Lehrerinnen hatten eine super.
Kilka słów o nim  Peter Schilling właściwie Pierre Michael Schilling urodził się 28 stycznia 1956 w Stuttgarcie. Jest niemieckim piosenkarzem, wykonawcą.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 1Magnet 3 Kapitel 1.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Informatiker - meine zukünftige Arbeit. Mit welchen Werkzeugen / Geräten werde ich arbeiten? Keine Branche ist so vom technologischen Wandel getrieben.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
Das Bild Nr. 2 Das Bild Nr. 2 „Das Abtőnen von Blumen”
Zapis prezentacji:

Rozdział XVI - Zagadnienia Opowiadanie o osobach. Porównywanie osób. Wyrażanie opinii na temat osób. Nazywanie części garderoby. Używanie przymiotników określających części garderoby. Opisywanie części garderoby. Udzielanie rad na temat sposobu ubierania się. Stopniowanie przymiotnika i przysłówka. Odmiana przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku określonym i nieokreślonym. Zdania porównawcze. Przymiotnik w funkcji przydawki. Czasownik gefallen.

I. Opowiadanie o osobach Miroslav Klose war der beste Torschütze der Weltmeisterschaft 2006. Mirosław Klose był najlepszym strzelcem mistrzostw świata 2006 roku. Claudia Schiffer war das gefragteste Model der Welt. Claudia Schiffer była najbardziej wziętą modelką na świecie.

II. Porównywanie osób Gerhard Schröder ist älter als Miroslav Klose. Gerhard Schröder jest starszy niż Miroslav Klose. Sabine Christiansen ist so schön wie Claudia Schiffer. Sabina Christiansen jest tak ładna jak Claudia Schiffer. Michael Schumacher ist am sportlichsten von allen. Michael Schumacher jest najbardziej wysportowany ze wszystkich.

III. Wyrażanie opinii na temat osób Ich finde Joanna am sympathischsten von allen Schülerinnen in unserer Klasse. Uważam, że Joanna jest najsympatyczniejsza ze wszystkich uczennic w naszej klasie. Meiner Meinung nach ist Peter größer als Paul. Moim zdaniem Piotr jest wyższy niż Paweł. Eva gefällt mir besser als Claudia. Ewa podoba mi się bardziej niż Klaudia.

IV. Nazywanie części garderoby 1. Damenbekleidung: die Bluse, -n; das Kostüm, -e; das Top, -s; das Abendkleid, -er; der Rock, Röcke … 2. Herrenbekleidung: der Anzug, Anzüge; die Krawatte, -n; der Pullover, -; das Hemd, -en …

V. Używanie przymiotników określających części garderoby Die Stiefel sind bequem und die Freizeitschuhe praktisch. Kozaki są wygodne a buty sportowe praktyczne. Das Hemd finde ich modisch aber die Bluse extravagant. Uważam, że koszula jest modna ale bluzka ekstrawagancka. Der gelbe Rock passt nicht zu der blauen Bluse. Żółta spódniczka nie pasuje do niebieskiej bluzki.

VI. Opisywanie części garderoby In die Schule trage ich abgetragene schwarze Jeans, ein rotes T-Shirt und weiße Freizeitschuhe. Do szkoły noszę wytarte dżinsy, czerwoną koszulkę z krótkim rękawem i białe buty sportowe. Ins Theater ziehe ich ein dunkelblaues Abendkleid und schwarze Schuhe mit Absätzen an. Do teatru zakładam ciemnoniebieską suknię wieczorową i buty na obcasach.

VII. Udzielanie rad na temat sposobu ubierania się Das extravagante Kostüm passt dir gar nicht. Ekstrawagancki kostium wcale ci nie pasuje. Du solltest die schwarze Halbschuhe anziehen. Powinieneś założyć czarne półbuty. Das karierte Hemd steht dir besser als das gestreifte. Koszula w kratkę pasuje ci bardziej niż w paski.

VIII. Stopniowanie przymiotnika i przysłówka Positiv Komparativ Superlativ klein kleiner am kleinsten/ der, die, das kleinste alt älter am ältesten/ der, die, das älteste groß größer am größten/ der, die, das größte jung jünger am jüngsten/ der, die, das jüngste gut besser am bessten/ der, die, das beste viel mehr am meisten/ der, die, das meiste gern lieber am liebsten/ der, die, das liebste

rodzajnik nieokreślony IX. Odmiana przymiotnika w mianowniku i bierniku po rodzajniku nieokreślonym i określonym rodzajnik nieokreślony rodzajnik określony Nominativ Akkusativ ein -er einen -en der -e den -en eine -e die -e ein -es das -e - -e die -en

X. Zdania porównawcze Peter springt so hoch wie Paul. Piotr skacze tak wysoko jak Paweł. Andreas springt höher als Peter und Paul. Andrzej skacze wyżej niż Piotr i Paweł. Mark springt am höchsten von allen. Marek skacze najwyżej ze wszystkich.

XI. Przymiotnik w funkcji przydawki I. Przymiotnik w funkcji orzecznika – nieodmienny, przeważnie na końcu zdania: 1. Michael Schumacher ist sportlich. Michael Schumacher jest wysportowany. 2. Claudia Schiffer ist sehr schön. Claudia Schiffer jest bardzo piękna. II. Przymiotnik w funkcji przydawki – odmienny, zawsze przed rzeczownikiem, poprzedza go np. rodzajnik określony lub nieokreślony: 1. Michael Schumacher ist der reichste Rennfahrer Deutschlands. Michael Schumacher jest najbogatszym kierowcą wyścigowym Niemiec. 2. Claudia Schiffer ist das schönste Model Deutschlands. Claudia Schiffer jest najpiękniejszą modelką Niemiec.

XII. Czasownik gefallen Wie gefällt dir das neue Abendkleid von Anna? Jak ci się podoba nowa suknia wieczorowa Anny? Die braunen Stiefel gefallen mir am besten. Brązowe kozaki podobają mi się najbardziej. gefallen + Dativ - wem? (komu?)