Wszystko o aplikacjach mobilnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mobilny portfel od wizji do projektów prof. Remigiusz Kaszubski
Advertisements

SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI
PROJEKTOWANIE GIER VS MOBILNA ROZRYWKA 2012 TURBO EDITION
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Windows 8 (Modern UI) - Wprowadzenie
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Serwis z kontentem na telefony komórkowe
Generujemy efekty prezentacja sieci MobiAds oferta dla wydawców i developerów.
Generujemy efekty prezentacja sieci AdAction Network oferta dla witryn.
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Generujemy efekty prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla developerów i wydawców.
Prezentacja oferty Norbsoft Sp. z o.o.
Integracja aplikacji z Facebookiem
Licencjonowanie Lync 2013 Poziom 200.
Monitoring Online Mediów Internetowych
Wstęp do programowania urządzeń z systemem. Windows Phone 7
Listonic – Wygodna lista zakupów
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
1. Wstęp Norbsoft Sp. z o.o. od 2003 roku tworzy oprogramowanie dla urządzeń przenośnych, w szczególności telefonów komórkowych, specjalizując się w aplikacjach.
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix.
Wygodna lista zakupów Case study Przyciski Listonic.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Komu jest potrzebna mobilna muzyka?
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
Serwis internetowy tygodnika Polityka
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Asystent NN Mobilna aplikacja dla osób niewidomych i niedowidzących
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Oferta targetowania na iPhone
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
PONAD 100 MLN ODSŁON.
…od pomysłu do realizacji…
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Telefony Świata.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
Prezentacja systemu. System elektronicznej dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, dalekobieżnej oraz opłat w strefach płatnego parkowania. Sprawdzone.
GRUPA WIRTUALNA POLSKA
Więcej z emisji reklam internetowych
PLAN PREZENTACJI: 1. WSTĘP 2. HISTORIA 3. PLATFORMA 4. WADY I ZALETY 5. TITANIUM vs PHONEGAP CJE 6. PRZYKŁAD.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Zagadnienia  1. Rzeczywistość rozszerzona  2. Kody QR  3.  3. Komunikacja bliskiego zasięgu (NFC)  4. Aplikacje biznesowe CR i CM  5. Web 2.0 i.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Kinga Krasoń kl. Id G 7. Telefon komórkowy wyposażony jest w wiele dodatkowych opcji. Tej klasy telefon zwany jest smartfonem. Opcje te m.in.: - wykorzystują.
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
– ściśle poufne, poufne, wewnętrzne, jawne –1 NFC – Spotkanie prasowe Warszawa, 29 maja 2013.
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
Intelligent Mobile Cloud Przegląd dziedziny problemu J. Grzesiak, Ł. Jędrychowski, T. Kruczkowski, Ł. Mozgowoj.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
Więcej z emisji reklam internetowych
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków
Content Management System
Zapis prezentacji:

Wszystko o aplikacjach mobilnych

Co to jest?

Aplikacje mobilne: oprogramowanie, które działa na urządzeniach przenośnych typu: telefony komórkowe, smartfony i tablety. Źródło: Wikipedia

Aplikacje mobilne - podział techniczny Natywne Hybrydowe Webowe +

- podział marketingowy Aplikacje mobilne - podział marketingowy Informacyjne Sprzedażowe Rozrywkowe Użytkowe Advergames

Mobilne systemy operacyjne na świecie Źródło: IDC Worldwide Mobile Tracker

Mobilne systemy operacyjne w Polsce Źródło: szacunki Norbsoft na rok 2013

Natywne? Hybrydowe? Webowe? Wybór: Natywne? Hybrydowe? Webowe?

Zalety aplikacji natywnych Dystrybucja przez sklepy typu “App Store” Używanie kamery, fizycznych przycisków np. Menu w Android, Wykrywanie poziomu baterii, numeru MSISDN, IMEI, roota urządzenia Aktywne widgety na pulpicie w Android Notyfikacje systemowe typu PUSH

Zalety aplikacji natywnych Preinstalacja w urządzeniu Oszczędność dla użytkownika ( pobieranie z sieci wyłącznie wybranych treści ) Działanie w trybie online i offline Wsparcie producentów OS – nowe możliwości zarezerwowane dla aplikacji natywnych

Przykłady aplikacji natywnych niemożliwych do stworzenia w HTML5

Wady aplikacji natywnych Mnogość kontentu w sklepach typu “App Store” Produkcja kilku wersji aplikacji (czas i koszt) Stały support aplikacji po wprowadzeniu nowych wersji OS Porting aplikacji na nowe urządzenia i rozdzielczości (fragmentaryzacja urządzeń)

Zalety stron HTML5 Wady stron HTML5 Produkcja jednej wersji serwisu (czas i koszty) Reklama w Google Adwords – ta sama dla strony www i mobile Wady stron HTML5 Pobranie treści wyłącznie online Brak możliwości wykorzystania niektórych natywnych elementów systemów OS Brak notyfikacji systemowych i komunikacji bezpośredniej z odbiorcą Brak widgetów systemowych Brak wsparcia grafiki 3D dla gier i zaawansowanych aplikacji Pełne wykorzystanie możliwości platformy OS wymaga dedykowanego HTML5

Wybór Dla kogo HTML5? Dla kogo aplikacje?

1 Rozwiązanie dla każdego? + = Hybryda

2 Rozwiązanie dla każdego?

Marketing

Rynek mobilny w Polsce 5,5 mln Polaków korzysta regularnie z internetu w telefonie* 18% Polaków korzysta ze smartfonów *badanie Consumer Connection System (CCS) przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska

*Badania TNS Polska metoda CAPI Rynek mobilny w Polsce Penetracja smartfonów w Polsce wynosi obecnie 31%* (35% właścicieli smartfonów korzysta z aplikacji, a kolejne 32% deklaruje, że jest tym zainteresowana)* *Badania TNS Polska metoda CAPI

miesięcznie na aplikacje ? Aplikacje płatne Czy korzysta Pan / Pani z aplikacji płatnych? Ile wydaje Pan / Pani miesięcznie na aplikacje ? Badanie PBI III 2012, próba 209 osób.

Czy aplikacje mobilne sprzedają? Aplikacja SkyCash - ponad 2 mln sprzedanych biletów komunikacyjnych i parkingowych* Co przemawia na korzyść? Źródło: SkyCash Poland S.A. TAK ! Sprzedają! Oszczędność czasu Wygoda Prostota

Dystrybucja

Kanały dystrybucji aplikacji Preinstalacja producentów Sklepy producentów Operatorzy komórkowi Niezależne sklepy Preinstalacja producentów Inne

Największe sklepy mobilne W 2013 r. użytkownicy pobiorą ponad 70 mld aplikacji z czego 58 mld na smartfony, 14 mld na tablety* < 800 tys. < 775 tys. < 180 tys. < 125 tys. < 70 tys. Źródło: ABI Research – Mobile Applications Research Service, oficjalne publikacje Google, Apple, Windows, Samsung. Stan na kwiecień br.

Komunikacja marketingowa

Promocja aplikacji Aplikacja mobilna – jako element zintegrowanej komunikacji marketingowej marki; Historyczne, niepraktykowane w Polsce proporcje przeznaczania budżetu na projekt aplikacji mobilnej – 30/70 30 % - koszt produkcji aplikacji 70% - koszty promocji i komunikacji w mediach

Mobilne sieci reklamowe Preinstalacja aplikacji u operatorów Dostępna oferta reklamowa na promocję aplikacji mobilnych Mobilne sieci reklamowe Wydawcy mobilni Preinstalacja aplikacji u operatorów Komunikacja typu push SMS MMS m-kupony

Jak może wyglądać promocja aplikacji mobilnych?

Metody badania efektywności aplikacji mobilnej Konto w appmarketach – ogólna liczba pobrań aplikacji w poszczególnych marketach (dostępne podstawowe dane); Flurry Analytics - darmowe, elastyczne, proste i czytelne narzędzie; dostępne na większość/wszystkie OS; gemiusTraffic – płatne (opłata aktywacyjna w wys. 2 000 zł netto + miesięczny koszt uzależniony od liczby odsłon w aplikacji); dostępne na iOS, Android i Windows Phone; Google Analytics – integracja z GooglePlay wraz z możliwością monitoringu aplikacji przygotowanej na iOS , problematyczne pomiary Windows Phone; raporty w czasie rzeczywistym, Implementacja innych kodów SDK do aplikacji - pełna możliwość optymalizacji i automatyzacji planowania

Kierunek?

Trendy w tworzeniu aplikacji Produkcja aplikacji na 3 wiodące systemy operacyjne (Android, WP, iOS) Wzrost znaczenia zintegrowanych projektów – produkcja + marketing (dynamiczny rozwój reklamy mobilnej) – edukacja rynku i wiarygodny pomiar zachowań użytkowników Większy nacisk na estetykę aplikacji Wzrost popularności NFC Upowszechnianie się płatności mobilnych Stabilność, szybkość i niezawodna technologia

www.norbsoft.pl, www.ngames.pl Dziękujemy Tomasz Witt Prezes Zarządu +48 511 000 666 tomasz.witt@norbsoft.com Mariola Szypszak Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu +48 501 066 605 mariola.szypszak@norbsoft.com Norbsoft Sp. z o.o. ul. Sienna 82 00-815 Warszawa biuro@norbsoft.com www.norbsoft.pl, www.ngames.pl