Zmobilizować mobilnych czyli jak otworzyć nowe kanały sprzedaży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
i z jakich korzysta narzędzi
Stare media w nowych czasach
EBPP - nowy trend na rynku
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Największy Polski Portal Pracy
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Longhorn - Usługi terminalowe
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Systemy zarządzania treścią CMS
Automatyczny sprzedawca, jak zwiększyć efektywność internetowych stron turystycznych.
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Marketing elektroniczny w turystyce
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Copyright: Wirtualna Polska S.A. Reklama w aplikacjach mobilnych OFERTA.
© Audytel S.A Profil firmy – usługi, referencje, studia przypadków 1 Po co nam szerokie pasmo… … a po co operatorom LTE? Tomasz Kulisiewicz Analityk.
1. Wstęp Norbsoft Sp. z o.o. od 2003 roku tworzy oprogramowanie dla urządzeń przenośnych, w szczególności telefonów komórkowych, specjalizując się w aplikacjach.
Wszystko o aplikacjach mobilnych
* HTML5 i CSS3 w nowoczesnych serwisach internetowych
Struktura aplikacji System elektronicznej obsługi klienta
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix.
Wygodna lista zakupów Case study Przyciski Listonic.
PREZENTACJA PLATFORMY
Internet w Polsce to medium masowe
O pożytkach z Internetu
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
Search Engine Marketing w promocji eventu
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
HTML5 - czy przewróci do góry nogami rynek aplikacji?
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Oferta targetowania na iPhone
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
PONAD 100 MLN ODSŁON.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
RTB network NF.pl w ofercie Adexon „Jutro to dziś tyle, że jutro”
Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
W W W Łukasz Stochniał.
Potęga trzech opinii: Wprost, Przekrój, Polityka w sieci reklamowej IDMnet S.A.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Aplikacja mobilna Uniwersytetu Andrzej Zadrożny / / Konferencja Promująca Projekt „Platforma usług elektronicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
Spotcamera24.com Niezależna energetycznie stacja pogodowa Hubert Krawiec, Przemysław Balikowski.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
Twój najlepszy ruch Best MOVE
Mariaż reklamy mobile-desktop Jacek Kotarbiński | kotarbinski.com.
Oferta web studio web.info.pl.
Zapis prezentacji:

Zmobilizować mobilnych czyli jak otworzyć nowe kanały sprzedaży Szczecin 16.05.2013

Plan prezentacji Dlaczego urządzenia mobilne są ważne Strona „lekka” czy aplikacja? Wstęp do RWD Użyteczność przede wszystkim! Marketing na urządzeniach mobilnych Wykorzystanie mediów społecznościowych Działać i sprawdzać efekty, czyli słowo o KPI

Dlaczego urządzenia mobilne są ważne? # telefon to urządzenie, które większość z nas odkłada tylko na noc # 30% telefonów używanych przez Polaków to smartfony umożliwiające swobodne surfowanie w Internecie # lawinowo wzrasta ilość MB ściąganych przez użytkowników na urządzeniach mobilnych (2011 do 2010 – 140%) # nasycenie rynku telefonów w Polsce wynosi 115% (wg raportu Opera Mobile) # docieramy do zamożniejszych, lepiej wykształconych Klientów, którzy dokonują transakcji o wyższej wartości aniżeli przeciętni użytkownicy na serwisie “tradycyjnym” # 40% polskich internautów deklaruje, że zamierza w przyszłości dokonywać zakupów przez Internet # 52% polskich internautówma zamiar używać smartfonów do rezerwowania biletów (źródło: raport Interaktywnie.com)

Sposób użytkowania telefonu 97% 97% 84% 83% 92% 89% 87% 77%

Strona mobilna czy aplikacja? Brak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: „co jest lepsze?” Idealnym, choć kosztownym rozwiązaniem jest wdrożenie obu kanałów dostępu do usług.

Strona mobilna czy aplikacja?

Wstęp do RWD RWD czyli Responsive Web Design to taki sposób projektowania serwisów internetowych, aby wyświetlały się poprawnie na wszystkich rodzajach urządzeń: prostych telefonach, smartfonach, tabletach, komputerach a nawet telewizorach. Aby poprawnie wykonać stronę responsywną należy przygotować i zaimplementować kilka różnych layoutów graficznychi oraz serwować odpowiednią wersję wyglądu (a także funcjonalność) danemu modelowi telefonu. Podstawowym parametrem jest rozdzielczość telefonu: # < 320 px dotykowe/niedotykowe # 320 - 720 px dotykowe # 720 - 900 px dotykowe # 900 px dotykowe

Standardowa strona http://www.humaan.com.au/ Wstęp do RWD Strona „lekka” Standardowa strona http://www.humaan.com.au/

Projektowanie aplikacji Aplikacje są stabilniejsze, ale koszt adaptacji projektu na różne platformy jest dużo wyższy niż w przypadku strony „lekkiej”.

Użyteczność przede wszystkim! Paper prototyping jest łatwą, tanią i szybką metodą projektowania. Pozwala skupić się na procesie a nie na elementach wystroju graficznego. Papierowy prototyp można łatwo przetestować na dowolnym użytkowniku. Żródło: http://www.climaxmedia.com/blog/paper-prototypes-and-discounting-value-usability-testing

Więcej o projektowaniu mobilnym Serwis mobilny >> 10 zasad dla stron responsywnych rekomendowanych przez Yahoo: http://developer.yahoo.com/performance/rules.html >> Zasady projektowania aplikacji: http://developer.android.com/guide/practices/ui_guidelines/index.html http://developer.apple.com/library/ios/#documentation/UserExperience/Conceptual/MobileHIG/Introduction/Introduction.html >> Przykłady dobrego designu stron responsywnych: http://sixrevisions.com/design-showcase-inspiration/responsive-webdesign-examples/ http://socialdriver.com/2012/07/20-best-responsive-websites/ >> Jak NIE projektować: http://youtu.be/cbtf1oyNg-8; https://www.youtube.com/watch?v=N5WurXNec7E http://youtu.be/3Sk7cOqB9Dk 16.05.2013

Marketing na urządzeniach mobilnych >> Kampania SMS http://www.youtube.com/watch?v=awFSXAyuITU Zastosowanie: programy lojalnościowe, kody typu grupon, geolokalizacja. Zalety: możliwość oferowania “przydrożnych” ofert dedykowanych do wybranych grup użytkowników. >> Bannery reklamowe: Zastosowanie: na serwisach informacyjnych, atrakcyjna forma Zalety: nowinka, brak “ślepoty”, tania, wyższy CTR niż na “dużych” stronach. >> Kody QR Zastosowanie: możliwość innowacyjnego wykorzystania (case Tesco w Korei Płd.) http://youtu.be/nJVoYsBym88 Wady: słaba popularność w Polsce. 16.05.2013

Marketing na urządzeniach mobilnych Atrakcyjne filmiki viralowe (https://www.youtube.com/watch?v=-38uPkyH9vI) Mailingi do sprofilowanych grup odbiorców newsów społecznościowych Regularnie prowadzony profil na Pinterest

Aplikacje jako element wizerunkowy <= edukacja Crowdfunding => <= HR

Działać i sprawdzać efekty, czyli słowo o KPI Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania marketingowe powinniśmy: # zdefiniować precyzyjnie odbiorcę i jego potrzeby # wykonać analizę działań konkurencji # ustalić cel kampanii (wizerunkowy, produktowy, sprzedażowy) # zdefiniować wstępny budżet # wyznaczyć jasne kryteria sukcesu (KPI)

Działać i sprawdzać efekty, czyli słowo o KPI KPI to kluczowe wskaźniki efektywności, które powinniśmy na bieżąco wyznaczać dla każdego naszego działania związanego z rozwojem naszego biznesu. Pomagają one ocenić efektywność działań (np. marketingowych) i ułatwiają priorytetyzowanie zadań w przypadku, jeśli firma prowadzi jednocześnie wiele projektów.

Działać i sprawdzać efekty, czyli słowo o KPI W przypadku kampanii marketingowych kluczowe wskaźniki dostarczy nam np. dom mediowy lub wydawca. Nieocenionym źródłem informacji jest Google Analitics. Innym bardzo przydatnym narzędziem jest Graphite. Jego implementacja umożliwia śledzenie w czasie rzeczywistym akcji dokonywanych przez użytkowników na serwisie. Podstawowa prezentacja na temat Graphite: http://www.slideshare.net/mikebrittain/metricsdriven-engineering

P Y T A N I A ? dorota.szuszkiewicz@in2it.pl