Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Advertisements

Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 2 Wojciech Pieprzyca.
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 4 Wojciech Pieprzyca.
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas. 2 Wzorce Często pojawia się konieczność pisania podobnych funkcji lub klas operujących na argumentach.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
1 Dzisiejszy wykład Wzorce funkcji Wzorce klas Tablica asocjacyjna Składowe statyczne.
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Zmienne i Typy.
Wzorce.
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
argumenty wiersza poleceń: getopt
Programowanie obiektowe w Javie
27/09/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Zmienne.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Wykład 1: Wskaźniki Podstawy programowania Programowanie w C
Podstawy programowania PP – WYK2 Wojciech Pieprzyca.
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
#include #include main () { cout
struct nazwa { lista składników }; Dostęp do składowych struktury Nazwa_Zmniennej_Strukturalnej. Nazwa_Składnika.
Pierwsze programy.
Podstawy programowania II
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Podstawy programowania
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 14 DEKLARATORY.
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład IX.
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie obiektowe 2013/2014
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Programowanie w języku C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Programowanie obiektowe Wykład 9 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/15 Dariusz Wardowski.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Paradygmat programowania obiektowego, klasa, obiekt
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Seminarium Dyplomowe: Metodyka i Techniki Programowania Autor: Bartłomiej Fornal.
Podstawy informatyki Funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Podstawy informatyki Szablony funkcji Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Wskaźniki Elżbieta Labocha.
Zapis prezentacji:

Klasy w C++

Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj średnik jest bardzo ważny!

Słowa kluczowe private, protected, public C++ umożliwia łatwe modyfikowanie praw dostępu do wybranych zmiennych i funkcji klasy. Służą do tego trzy słowa kluczowe: private, protected public

Słowo kluczowe private oznacza dostęp do zmiennych i funkcji tylko z poziomu klasy. Nie są one widoczne poza klasą, więc użytkownik klasy nie będzie mógł uzyskać dostępu do zmiennej (lub funkcji) spoza klasy.

Słowo kluczowe protected ma takie same własności co słowo kluczowe private. Różnice pojawiają się tylko wtedy, gdy przyjdzie nam dziedziczyć klasy. Jeśli będziemy dziedziczyli klasę A do klasy B to zmienne oznaczone jako private w klasie A będą niewidoczne dla klasy B. Jeśli zmienne (i funkcje) klasy A będą miały prawo dostępu protected to takie zmienne (i funkcje) będą widoczne dla klasy B.

Słowo kluczowe public Dostęp publiczny umożliwia uzyskiwanie dostępu do dowolnej zmiennej i funkcji z dowolnego miejsca w kodzie (jeśli oczywiście zachowana jest logika programowania w C++).

class TwojaKlasa { }; int main() { TwojaKlasa nazwaZmiennej; return( 0 ); }

#include class TwojaKlasa { public: double liczba; //prawo dostępu: publiczne char tablica[ 20 ]; //prawo dostępu: publiczne private: int abc; //prawo dostępu: prytatne char znak; //prawo dostępu: prytatne std::string napis; //prawo dostępu: prytatne }; int main() { TwojaKlasa nazwaZmiennej; return( 0 ); }