LITERATURA ANEKSY
STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU BADAŃ DZIAŁ TEORETYCZNY NIE MA STANDARDOWEJ STRUKTURY. ZA KAŻDYM RAZEM STRUKTURA JEST INNA. Zawiera następujące treści:
STRUKTURA DZIAŁU EMPIRYCZNEGO ROZDZIAŁ I PROBLEM BADAŃ ROZDZIAŁ II METODOLOGIA BADAŃ ROZDZIAŁ III INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ ROZDZIAŁ IV WNIOSKI LUB SYNTEZA
STRUKTURA ROZDZIAŁU O PROBLEMIE BADAŃ PROBLEMY SZCZEGÓŁOWE PYTANIA BADAWCZE HIPOTEZY GŁÓWNY PROBLEM BADAŃ SPIS ZMIENNYCH (najczęściej jest w rozdziale o metodologii)
STRUKTURA ROZDZIAŁU O METODOLOGII OPIS POPULACJI (teren badań) ZBIERANIE DANYCH (techniki i narzędzia) GŁÓWNA METODA BADAWCZA OPRACOWANIE DANYCH (które metody statystyczne zostały zastosowane ) SPIS ZMIENNYCH
STRUKTURA ROZDZIAŁU: INTERPRETACJA W interpretacji nie ma standardowej struktury. ZA KAŻDYM RAZEM STRUKTURA JEST INNA.
JAK WYGLĄDAJ Ą PODROZDZIAŁY W INTERPRETACJI WSTĘP DO TEMATYKI PYTANIE BADAWCZE TABELA Z WYNIKAMI INTERPRETACJA TABELI (wyników)
co pokazują wyniki dlaczego wyniki są takie ? czy to dobrze czy źle (ocena)? jaka jest zgodność wyników z teorią? jaka jest zgodność wyników z rezultatami wcześniejszych badań? co należy zrobić na podstawie takich wyników lub jak wykorzystać (zastosować) wyniki badań w praktyce? CO TO JEST INTERPRETACJA ?
CO TO JEST SYNTEZA ? jaki obraz problemu prezentują wszystkie wyniki razem ? jakie wnioski wypływają z badania?
O SYNTEZIE Prawo do podziału zjawisk edukacyjnych (zachowań ucznia, postępowania nauczyciela, itd.) na poszczególne zmienne, badacz ma tylko wtedy, gdy ma zamiar, chęć i kompetencje konieczne do wytworzenia całościowego obrazu badanych zjawisk. TO JEST SYNTEZA!
CO MA BYĆ UMIESZCZONE W ANEKSACH? 1.Po jednym egzemplarzu wszystkich narzędzi i dodatkowo: 2. Wszystkie nie wykorzystane dane i rezultaty 3. Wytwory własne uczniów (po jednym egzemplarzu: rysunki, zeszyty, wypracowania, itd.) 4. Nie publikowane dokumenty analizowane podczas badań (harmonogram pracy placówki, statut placówki, itd.) 5. Pozostałe materiały, które umożliwiają dodatkowe wyjaśnienie wyników badań