Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki
1. Wymagania 2. Wykorzystanie platform JAZZ i RQM 3. Wykorzystanie wzorców projektowych 4. Modelowanie statyki 5. Modelowanie dynamiki 6. Modelowanie usług 7. Działająca aplikacja 2
System ma: umożliwiać tworzenie i wypełnianie ankiet sprawdzających wiedzę lub opinię umożliwiać uzyskiwanie danych statystycznych związanych z ankietami umożliwiać rejestrację i usuwanie kont użytkowników mieć zamkniętą strukturę (wykonywanie operacji po zalogowaniu) 3
4
5 Każdy z członków zespołu uzyskał stosowne dla siebie uprawnienia
6 Każdy z użytkowników może zmodyfikować sobie panel kontrolny tak aby spełniał jego wymagania/potrzeby.
7 W dzienniku projektu znajdują się wymagania w formie tytułu oraz opisu (tzw. user stories). Każde wymaganie ma przypisany priorytet oraz punkty opisowe.
8 Historia zadania pozwala śledzić co, kto wykonywał (śledzenie zmian).
9 Obszar projektu jest wygodnym podglądem wszystkiego, co się dzieje w projekcie. Dzięki temu jest idealny dla osób nadzorujących postępy.
10 Konta użytkowników przeniesione z platformy JAZZ
11 Narzędzie pozwala na ustalenie zbioru testów do zrealizowania, przewidywanych i rzeczywistych dat rozpoczęcia i zakończenia.
12 Definiowanie środowiska testowego polega na wyodrębnieniu elementów, które są niezbędne do przeprowadzenia testów
13 Wyodrębnione środowisko testowe musi zawierać się w planach testów.
14 Plan testów zawiera punkty jakie należy sprawdzić. Do każdego testu jest przypisane ryzyko, stan, kategoria, funkcja, waga oraz czas jaki upłynął od ostatniej modyfikacji.
15
Zastosowanie wzorca wpłynęło na: zmniejszenie czasu związanego z obsługą użytkowników zmniejszenie wykorzystywanej pamięci zredukowanie czasu propagacji zmian w konfiguracji 16
odróżnienia ankiety w zależności od jej stanu 17
18 Przyczyny zastosowania wzorca: Struktura drzewiasta między elementami Wspólne elementy (atrybuty i metody)
19
20 Podział klas na 3 główne grupy: Interfejsy użytkownika Elementy realizujące funkcje systemu Elementy gromadzące informacje
21 Możliwe ścieżki komunikacji między poszczególnymi elementami systemu, poprzez interfejsy.
22 Interakcja w systemie rozpoczyna się od żądań przychodzących z komponentu z interfejsami użytkownika, następnie jest ona przetwarzana przez system, a następnie nanoszona na przechowywane zbiory danych (architektura trójwarstwowa).
23 Między komponentami nie powstaje żadna pętla – diagram jest poprawny
24
Przejścia Ankiety między stanami w zależności od realizowanych operacji 25
26
27
28
29 Diagram wskazuje realizowane podprocesy oraz przekazywane dane w trakcie realizacji procesu tworzenia ankiet
30 Diagram wskazuje realizowane podprocesy oraz przekazywane dane w trakcie realizacji procesu wyświetlania ankiet
31 Diagram wskazuje realizowane podprocesy oraz przekazywane dane w trakcie realizacji procesu usuwania ankiet
32 Z opisu usług zostali wyłonieni kandydaci na usługi realizujący przedstawione wcześniej procesy
33 Kontrakt na usługę przedstawia: Opis konsumenta i dostawcy Zakres realizowanych operacji
34 Kontrakt na usługę przedstawia: Opis konsumenta i dostawcy Zakres realizowanych operacji
35 Kontrakt na usługę przedstawia: Opis konsumenta i dostawcy Zakres realizowanych operacji
36 Spis ankiet zwrócony przez WebService w formie zapisów w składni XML
37
Strona domowa / spis ankiet 38
Ekran logowania 39
Ekran logowania 40
Dodawanie pytania 41
Uzupełnianie ankiety 42
Podgląd odpowiedzi 43
Demonstracja w formie filmów: Dodawanie ankiet Uzupełnianie ankiet Przeglądanie wyników 44