Parlament Europejski w Strasburgu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Advertisements

Wybory do Parlamentu Europejskiego Wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się od 4- 7 czerwca.
Miernik pozwalający porównywać, oceniać siłę poszczególnych decydentów w procesie decyzyjnym Indeksy siły: Shapley-Shubik (1954) - podstawowy Bahnzaf.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Konspekt wykładu 8 WNE UW Jerzy Wilkin
MŁODZI GŁOSUJĄ WYBORY DO EUROPARLAMENTU Jak powstał Parlament Europejski ? Jak powstał Parlament Europejski ? Pierwszym krokiem do integracji europejskiej.
WSZYSKO O EROPARLAMENCIE. KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ.
Autor: Mateusz Gala, stypendysta
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
Konkurs wiedzy p.t.: Polska w Unii Europejskiej organizowany jest przez Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Oławie pod patronatem pani europoseł Lidii Geringer.
Unia Zachodnioeuropejska
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Dlaczego ten temat jest ważny?
Młodzi aktywni? Jak zaanga ż owa ć młodzie ż w ż ycie polityczne i społeczne? W kontek ś cie zbli ż aj ą cych si ę wyborów do Europarlamentu.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Parlament Europejski.
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Parlament Europejski.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Parlament Europejski.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Herman Van Rompuy Przewodniczący Rady Europejskiej od 1 grudnia 2009 Rada Europejska składa się z głów państw lub szefów rządów państw członkowskich.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
UDZIAŁ MŁODYCH W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM. PROBLEM OBECNEJ POLITYKI OCZAMI MŁODYCH.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wybory do Europarlamentu 2014
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
MŁODZI AKTYWNI? ŹRÓDŁO: OGÓLNODOSTĘPNE ARCHIWA. WYBORY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2009.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Unia Europejska Patrycja Łuczak i Wojciech Imbiorowicz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
CO TO SĄ WYBORY ?.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Film Wybory do Europarlamentu OdtwórzOdtwórz.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Parlament Europejski Co warto wiedzieć?.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Parlament Europejski w Strasburgu

Budynek Parlamentu Europejskiego w Brukseli

Budynek Parlamentu Europejskiego w Luksemburgu

Kto tworzy politykę europejską?

Frakcje w Europarlamencie

Czym zajmuje się Parlament Europejski?

Jak prawo unijne zmienia polskie przepisy?

Od dyrektywy do polskiej ustawy

Z czym Polska się spóźnia?

Najpopularniejsi polscy europarlamentarzyści

Jerzy Karol Buzek

Bogusław Andrzej Sonik

Paweł Ksawery Zalewski

Jacek Olgierd Kurski

Joanna Senyszyn

Kluczowe pytania debaty Czy młodzi ludzie (16 lat) powinni mieć prawo do głosowania? Czy hasła głoszone przez polityków spełniają potrzeba młodzieży? Czy politycy zasługują na zaufanie wyborców? Jak ważna jest decyzja o głosowaniu? Czy jeden głos w wyborach może coś zmienić? Co zrobić, by zmienić fatalne nastroje przedwyborcze?