Programowanie w środowisku sieciowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 9 ( ) Szablony.
Advertisements

C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
C++ wykład 4 ( ) Przeciążanie operatorów.
Programowanie obiektowe
Klasy abstrakcyjne i interfejsy
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 2 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Klasy i obiekty.
Metody wirtualne.
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Programowanie obiektowe w Javie
OOPC++ - dziedziczenie1 Uwagi VS2003 Wykłady (nie na rainbow!)
OOP - programowanie zorientowane obiektowo w VB.NET
Serwery Aplikacji ASP .NET Web Objects Arkadiusz Popa.
W ZORCE P ROJEKTOWE … czyli ktoś już rozwiązał Twoje problemy!
DZIEDZICZENIE · klasy bazowe i klasy pochodne WyświetlAutora( ) Autor
Struktury.
Dziedziczenie i jego rodzaje
Biblioteki i przestrzenie nazw
C++ wykład 5 ( ) Dziedziczenie.
C++ wykład 6 ( ) Polimorfizm.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Mechanizmy dziedziczenia
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład II
Język C# Copyright, 2004 © Adam Czajka.
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Podstawy programowania II
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Programowanie obiektowe w C++
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład XIII.
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład IX.
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Marek Serek Dziedziczenie Dziedziczenie to jeden z fundamentów programowania obiektowego. Umożliwia sprawne i łatwe wykorzystywanie.
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Wykonał: Michał Nikołajuk
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Warsztaty C# Część 6 Grzegorz Piotrowski Grupa .NET PO
Programowanie obiektowe 2013/2014
Język C# .NET Maria DEMS.
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Programowanie w języku C++
Kurs języka C++ – wykład 5 ( )
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 10 ( ) Szablony.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 6 ( ) Polimorfizm.
Klasy ( uzupełnienie ). Definicja klasy Klasa jest zbiorem logicznie powiązanych danych i funkcji, przeznaczonych do realizacji konkretnego zadania; Zamknięcie.
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Programowanie Zaawansowane
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Wykład 8 Polimorfizm 1.Funkcje polimorficzne 2.Czyste funkcje wirtualne i klasy abstrakcyjne PO8-1 / 38.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Inżynieria oprogramowania Wzorce konstrukcyjne WWW: Jacek Matulewski Instytut Fizyki, UMK.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Dziedziczenie, polimorfizm, Interfejsy
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Zdarzenia (eventy) Zdarzenia służą do powiadomienia użytkownika, gdy w używanej klasie dojdzie do pewnych wydarzeń zdefiniowanych przez twórcę klasy.
Zapis prezentacji:

Programowanie w środowisku sieciowym Uniwersytet Łódzki Katedra Informatyki W. Bartkiewicz Programowanie w środowisku sieciowym 3. Wprowadzenie do C# Definiowanie klas

Modyfikatory dostępu klas i składowych Katedra Informatyki Modyfikatory dostępu klas i składowych public – klasa (składowa) jest dostępna z każdego modułu kodu (zstawu) .NET. private, protected – mniej więcej jak w C++. internal – dostęp ogranicza się do składowych tego samego zestawu. protected internal – składowe tego samego zestawu, oraz klas potomnych zdefiniowanych w innych zestawach. Klasy pochodne nie mogą być deklarowane z szerszymi prawami dostępu.

Modyfikatory klas static – klasa zawiera wyłącznie składowe statyczne. Katedra Informatyki Modyfikatory klas static – klasa zawiera wyłącznie składowe statyczne. abstract – klasa abstrakcyjna (nie zupełnie tak samo jak w C++, ale bardzo podobnie). sealed – z klasy nie można wyprowadzić klasy pochodnej.

Modyfikatory pól static –składowa statyczna. Katedra Informatyki Modyfikatory pól static –składowa statyczna. readonly – składowa ustalona. const – stała klasy ( w zasadzie to samo co static readonly).

Modyfikatory metod static – metoda statyczna. Katedra Informatyki Modyfikatory metod static – metoda statyczna. virtual – deklaracja metody wirtualnej w klasie podstawowej, która będzie redefiniowana w klasach pochodnych. Metoda nie może być private ani static. override – redefinicja w klasie pochodnej metody wirtualnej odziedziczonej z klasy podstawowej. new – przesłonięcie w klasie pochodnej niewirtualnej metody o tej samej sygnaturze z klasy podstawowej. sealed – uniemożliwienie redefinicji metody wirtualnej, w kolejnych niższych klasach potomnych w hierarchii dziedziczenia. Musi być stosowany łącznie z override. abstract – metoda abstrakcyjna (czysto wirtualna). Klasa musi być abstrakcyjna. extern – metoda definiowana zewnętrznie (np. w bibliotece DLL).