Elektrotechnika Test z laboratorium 3.06.2007.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POMIAR NAPIĘĆ I PRADÓW STAŁYCH
Advertisements

Połączenia oporników a. Połączenie szeregowe: R1 R2 Rn i U1 U2 Un U.
Teoria układów logicznych
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
KĄT ŚRODKOWY I KĄT WPISANY PRZED KLASÓWKĄ. - POWTÓRKA WYKONAŁA:
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
Elektroniczne Układy i Systemy Zasilania
UKŁADY PRACY WZMACNIACZY OPERACYJNYCH
Obwód elektryczny I U E R Przykład najprostrzego obwodu elektrycznego
potencjałów węzłowych
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Czytaj uważnie pytania
ARKUSZ KALKULACYJNY Sprawdzian umiejętności Prawidłowe odpowiedzi.
STĘŻENIE PROCENTOWE.
(na podstawie badań ankietowych)
FIZYCZNE PODSTAWY MIKROTECHNOLOGII
Zagadnienie transportowe
Porównanie wyników wyrównania Metodą klasyczną i trzema metodami kollokacji.
Algorytm Rochio’a.
1 ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINUPOTWIERDZAJĄCEGOKWALIFIKACJEZAWODOWE w roku 2013 Zespół Szkół Ekonomiczno - Administracyjnych w Kole Opracowała Aneta Kunicka.
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie
Niezbędne przyrządy kreślarskie do rzutowania prostokątnego. Ołówek H3
Wioleta Nowak Gimnazjum nr 20 w Poznaniu
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
Elektryczność i Magnetyzm
Rzutowanie w rzutach prostokątnych.
zbierarzekakochanamałażółtekurz warzywarządzaspanytańczyzdrowemówi morzeradosnydobryrzutciekawakorytarz miłygrzecznywierzbaidziezływysoka śpiewaorzechurządjarzyny.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Klasa III b.
KAMIENNA GÓRA W LICZBACH.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
Autor: Krystyna Bręk ZSZ im. Gen. I.Prądzyńskiego w Augustowie
FIGURY PŁASKIE.
Formuły i funkcje w excelu
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
2010 © Uniwersytet Rzeszowski | 1 Temat: Autor: Jan Kowalski Ocena zagrożeń ludności cywilnej we współczesnych konfliktach zbrojnych.
Co to jest sukces? Proste wytłumaczenie
Lekcja r. Temat: Zbieranie danych
Przekształcenia geometryczne
Techniki działań terrorystycznych kryteria zaliczenia
Wzory Cramera (metoda wyznacznikowa)
Pęd ciała. Zasada zachowania pędu.
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Opracowała: Iwona Kowalik
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE w roku 2010 Zespół Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole.
Pola figur.
MOiPP Wykład 3 Matlab Przykłady prostych metod obliczeniowych.
Roku szkolnego 2008/ , I c3,79 2. III c3,72 3. II d3,70 4. I d3,49 5. II b3,46 6. III a3,40 7. I b3,28 8. III b3,27 9. II c3, II.
1. Na jeziorze wioślarz nadaje łodzi prędkość 5km/h
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Elastyczność.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE.
Technologie informacyjne II
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
Liczba bezrobotnych na przełomie roku Miesiąc dolnośląskie 2010kraj 2010Powiat 2010 styczeń 13,70%12,90%13,90% luty 14,10%13,20%14,40% marzec 14,10%13,00%14,40%
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Projekt pochylni dla osób niepełnosprawnych
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
W obwodzie elektrycznym amperomierz wskazuje natężenie prądu i=0,04A a woltomierz napięcie U=20V. Jaki jest opór wewnętrzny woltomierza, jeżeli R=1kW a.
Zapis prezentacji:

Elektrotechnika Test z laboratorium 3.06.2007

9. Jeżeli napięcia źródłowe wynoszna E1 = 100V i E2 = 50V, a woltomierz V1 wskazał 80V. To wskazanie woltomierza V2 powinno wynosić: A 80V B 70V C 65V D 50V + +

10. Jeżeli rezystancje R1 = 13 i R2 = 18 , a amperomierz A1 wskazał 4A i amperomierz A2 wskazał 5A To wskazania woltomierzy V1 i V2 powinny wynosić: Woltomierz V2 A2 52[V] B2 72[V] C2 >90[V] D2 <90[V] + + Woltomierz V1 A1 65[V] B1 >52[V] C1 52[V] D1 <52[V] + + +

11. Jeżeli napięcia źródłowe wynoszą E1 = 100V i E2 = 50V, a amperomierz A1 wskazał 8.5A i amperomierz A2 wskazał 7.5A To wskazanie amperomierza A3 powinno wynosić: + + A 8.5[A] B 7[A] C 1.5[A] D 1[A] + + +

12. Jeżeli napięcia źródłowe mają wartość E1 = 90V i E2 = 45V, a woltomierz V1 wskazał 80V. To wskazanie amperomierza A3 powinno wynosić: A U1 = 60V, U2 = 30V, U3 = 16V I1 = 6A, I2 = 3A, I3 = 3A B U1 = 15V, U2 = 30V, U3 = -7.5V I1 = 1.5A, I2 = 3A, I3 = -1.5A To po włączeniu obu źródeł (E1 i E2) prąd I3 będzie wynosił: A 8.5 [A] B 6 [A] C 3 [A] D 1.5 [A] A – włączone tylko E1 B – włączone tylko E2 + + + + + + + + + + + +

13. Jeżeli napięcia źródłowe mają wartość E1 = 90V i E2 = 45V, a woltomierz V1 wskazał 80V. To wskazanie woltomierza V2 powinno wynosić: A U1 = 60V, U2 = 30V, U3 = 16V I1 = 6A, I2 = 3A, I3 = 3A B U1 = 15V, U2 = 30V, U3 = -7.5V I1 = 1.5A, I2 = 3A, I3 = -1.5A To po włączeniu obu źródeł (E1 i E2) napięcie U2 będzie wynosiło: A 30 [V] B 60 [V] C 135 [V] D 55 [VA] A – włączone tylko E1 B – włączone tylko E2 + + + + + + + + + + + +

14. Jeżeli napięcia źródłowe mają wartość E1 = 95V i E2 = 45V, a woltomierz V wskazał U = 25V (schemat A) i amperomierz A (schemat B) wskazał I = 1.66A To parametry generatora Thevenina R0 i E0 będą wynosić: A B A E0 = 25 [V] R0= 15 [] B E0 = 45 [V] R0= 27.1 [] C E0 = 95 [V] R0= 2.1 [] D E0 = 140 [V] R0=5.5 [] R0 E0

15. Jeżeli zakres pomiarowy woltomierza wynosi 150 [V], pomiar napięcia zmierzono na zakresie wskazań 0-300 i na mierniku odczytano 130 działek. To ile wynosi zmierzone napięcie A U = 130 [V] B U = 65 [V] C U = 150 [V] D E0 = 170 [V]

16. Jakie wartości rezystancji mierzymy A – mostkiem Wheastone’a B - mostkiem Thomsona 17. Co wpływa na watrość mierzonego prądu w obwodzie przedstawionym na rysunku 18. Podać przyrządy do pomiaru mocy czynnej prądu przemiennego i mocy prądu stałego 19. Co to jest sprawność, napisać wzór i podać wartość RA RV

1. W metodzie technicznej pomiaru indukcyjności stosuje się zasilanie: Napięciem o zmiennej częstotliwości Napięciem stałym Napięciem o stałej częstotliwości 50 Hz Napięciem stałym o wartościach uzależnionych od obciążenia prądowego

2. Wraz ze wzrostem częstotliwości prądu płynącego przez kondensator, jego reaktancja: Rośnie liniowo z częstotliwością Nie zmienia się Maleje odwrotnie proporcjonalnie do częstotliwości Rośnie z kwadratem częstotliwości

3. Wraz ze wzrostem częstotliwości prądu płynącego przez cewkę, jej reaktancja: Rośnie liniowo z częstotliwością Rośnie z kwadratem częstotliwości Maleje liniowo z częstotliwością Maleje z kwadratem częstotliwości

4. W przypadku podania napięcia przemiennego o częstotliwości zmierzającej do nieskończoności ( f=∞) na idealne elementy L,C: XL=0, XC=∞ XL=∞, XC=0 XL=∞, XC=∞ XL=0, XC=0

5. W przypadku podania napięcia stałego ( f=0 Hz) na idealne elementy L,C: XL=0, XC=∞ XL=∞, XC=0 XL=∞, XC=∞ XL=0, XC=0

6. Jakie przyrządy pomiarowe stosuje się w metodzie technicznej pomiaru pojemności: Z ustrojem magnetoelektrycznym Z ustrojem różnicowym Z ustrojem ilorazowym Z ustrojem elektromagnetycznym

7. Wartość prądu płynącego przez cewkę o indukcyjności L, przy napięciu U o częstotliwości f, zależy: Tylko od wartości L Tylko od wartości L i U Od wszystkich tj. od L, U i f Tylko od wartości f i L.

8. Wartość prądu I płynącego przez kondensator o pojemności C, przy napięciu U o częstotliwości f można obliczyć korzystając z zależności: …