Programowanie obiektowe PO PO - LAB 6 Wojciech Pieprzyca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do strumieni danych
Advertisements

Programowanie wizualne PW – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 2 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 4 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie w języku Visual Basic
Wprowadzenie.
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Inżynieria oprogramowania Lecture XXX JavaTM – część IV: IO
Programowanie w C Wykład 3
Podstawy programowania PP – WYK3 Wojciech Pieprzyca.
SO – LAB3 Wojciech Pieprzyca
Podstawy programowania PP – WYK2 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP – LAB4 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania
Język ANSI C Operacje we/wy
Programowanie obiektowe W2
Szybkie uruchomienie systemu kontroli dostępu ATS MASTER
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Autor: Piotr Wojtowicz Opiekun naukowy referatu: dr inż. Cezary Worek

Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Podstawy programowania w języku C i C++
Podstawy informatyki 2013/2014
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Opracowanie: Maria Wąsik
Pierwsze programy.
Warsztaty programowania w języku Python
Podstawy programowania II
W większości języków programowania biblioteki wejścia/wyjścia ukrywają szczegóły obsługi poszczególnych mediów pod abstrakcją strumienia (ang. stream).
Programowanie strukturalne i obiektowe
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Systemy wejścia i wyjścia Michał Wrona. Co to jest system wejścia i wyjścia? Pobierania informacji ze źródeł danych, zdolnych przesyłać sekwencje bajtów,
Architektura PC.
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
12. Input Capture – Wejście przechwytywania
Elementy zestawu komputerowego
1 Strumienie Hierarchie klas strumieniowych, strumienie bajtowe - klasy InputStream i OutputStream i ich metody, klasa File, strumienie plikowe, strumienie.
Składnia instrukcji warunkowej if…
Systemy operacyjne (wiosna 2014)
Bariery synchronizacyjne Bariery są obiektami synchronizacyjnymi pakietu pthread służącymi do wyrównywania czasów pracy wątków wykonujących wspólne zadanie.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
XML Publisher Przedmiot i zakres szkolenia Przedmiot i zakres szkolenia Przeznaczenie XML Publisher Przeznaczenie XML Publisher Definiowanie Definiowanie.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
PHP Instrukcja warunkowa if Damian Urbańczyk. Warunek? Instrukcję warunkową wykorzystujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić pewien fakt, który może być prawdziwy.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Projektowanie postaci formularza:
Instrukcje warunkowe w php. Pętla FOR Czasem zachodzi potrzeba wykonania jakiejś czynności określoną ilość razy. Z pomocą przychodzi jedna z najczęściej.
Podstawy informatyki Operacje we/wy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
Podstawy informatyki Operacje we/wy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
Strumienie w języku Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji:
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Piotr Kawałek , Mateusz Śliwowski
Strumienie, Wczytywanie, Zapisywanie, Operacje na plikach
KURS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 11 ( )
Podstawy informatyki Operacje we/wy
Operacje na plikach w C++
Operacje na plikach w C++
Instrukcja warunkowa if
Zapis prezentacji:

Programowanie obiektowe PO PO - LAB 6 Wojciech Pieprzyca

Operacje wejścia/wyjścia związane są z odczytem i zapisem danych z/do pliku. Wykorzystuje się w tym celu dwa strumienie: - wejściowy (input stream – klasa ifstream) - wyjściowy (output stream – klasa ofstream). Można także użyć uniwersalnej klasy, służącej zarówno jako strumień wejściowy i wyjściowy o nazwie fstream. Działania na plikach z użyciem strumieni wymagają dołączenia biblioteki fstream.h. Plik może zostać otwarty w różnych trybach. Najczęściej spotykane są: - ios::in – otwarcie pliku do odczytu, - ios::out – otwarcie pliku do zapisu, - ios::in | ios::out – otwarcie pliku jednocześnie do odczytu i zapisu, - ios::app – otwarcie pliku do dopisywania. Operacje wej/wyj na plikach PO

Przykład otwarcia pliku do zapisu fstream plik(test.txt,ios::out); if (!plik)//tutaj sprawdzamy czy plik został poprawnie otwarty { cout << "Blad otwarcia pliku"; getch(); return 0; } plik << "Ksiezyc miodem ocieka na ustach szalonych\n" "Zarloczne sa tej nocy ogrody i domy\n" "Gwiazdy do pszczol tanczacych staly sie podobne\n" "Przelewa sie w altanach zlote swiatlo miodowe\n" "Bo z nieba opadajac lagodnie na ziemie\n" "W plastry miodu lacza ksiezyca promienie\n" "I skrycie mi sie roi slodka awantura\n" "Drze przed zadlem ognistym tej pszczoly \n" "Co w rece mi promieni zwodne rzucila swiatlo\n" "I swoj miod ksiezycowy zebrala z rozy wiatrow\n"; plik.close(); Operacje wej/wyj na plikach PO

Przykład otwarcia pliku do odczytu fstream plik(test.txt,ios::in); if (!plik)//tutaj sprawdzamy czy plik został poprawnie otwarty { cout << "Blad otwarcia pliku"; getch(); return 0; } char linia[80]; //odczyt znak po znaku while (!plik.eof())//eof() – sprawdza czy to już koniec pliku { plik.getline(linia);//pobiera linie tekstu z pliku cout << linia << endl; } plik.close(); getch(); Operacje wej/wyj na plikach PO

1.Napisać program zapytujący użytkownika o tekst (może być to wiele linii tekstu) i zapisujący go w pliku o podanej przez użytkownika nazwie. 2.Napisać program odczytujący dane z pliku o podanej przez użytkownika nazwie. Program ma odczytywać wszystkie dane do końca pliku lub wystąpienia w linii wyrazu koniec. Ćwiczenia PO