{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Advertisements

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
1. Co sądzisz o pracy SU? 80% ankietowanych odpowiedziało, że SU pracuje dobrze i sprawdza się w wykonywaniu swoich obowiązków.
Autorytety wśród młodzieży
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski?  Nasze pomysły i dobre praktyki.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Współpraca w naszej szkole
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Szymon Chudziak, kl. 3C Michał Łuba,kl. 2B. Z wykresu wynika, że nasi gimnazjaliści w 78 % uważają debaty za dobrą formę uczestnictwa młodzieży w.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „SZKOŁA DEMOKRACJI”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Organizatorzy: Uczennice Gimnazjum nr 1 w Brodnicy pod kierunkiem p. Otylii Wiśniewskiej: Dominika Anzel, Adrianna Majchrzak Witamy na debacie pt. „Nie.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY Bartek & Bartek. SDIM – Co to jest????  Sejm Dzieci i Młodzieży zbiera się od 1994 roku, co roku 1 czerwca. Posiedzenie odbywa.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Wybory w ZS1. Wszystko zaczęło od… Rozgłośnienia akcji poprzez:  Plakaty  Gazetki  Media Szkolne.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Zapis prezentacji:

{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży

Na XX już sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży (SDiM) tematem będą „Wybory Parlamentarne”. Każdy zespół (2 osoby) musi przeprowadzić debatę. Mieliśmy do wyboru trzy tematy i wybraliśmy temat: „Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?”. Prace zostają później wysyłane i oceniane. Zespoły, które się zakwalifikują pojadą właśnie na XX Sesję SDiM oraz warsztaty do Warszawy. XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży

Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?

Zadaliśmy wrocławskim przechodniom kilka pytań. Zobaczcie sami jak na nie odpowiedzieli! Ankieta

1.Czy uważa Pan/Pani, że młodzież może wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?

2.Jeśli tak, to jakie zna Pan/Pani formy angażowania się młodzieży ?

3.Czy słyszał/ła Pan/Pani o SDiM?

4.Czy słyszał/ła Pan/Pani o Parlamencie Młodzieży Wrocławia?

Jest metodą grupowego rozwiązywania problemów, zbierania pomysłów i wypracowywania rozwiązań. Wszystkie tematy są dozwolone. Nie ma żadnego z góry narzuconego planu dnia. Niemniej jednak wszyscy wiedzą, co chcą osiągnąć i jaki jest ogólny temat spotkania. Na początku wypracowywany jest wspólny plan pracy, potem uczestnicy zajmują się tym, co dla nich jest najbardziej interesujące i ważne. Debata Open Space

TEARAZ MOŻEMY ZACZĄĆ NASZĄ DEBATE. ŻYCZYMY WAM WIELU POMYSŁÓW, DYSKUSJI I OWOCNYCH WNIOSKÓW! TEARAZ MOŻEMY ZACZĄĆ NASZĄ DEBATE. ŻYCZYMY WAM WIELU POMYSŁÓW, DYSKUSJI I OWOCNYCH WNIOSKÓW!