Niemiecka Prasa Prestiżowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa 2008.
Advertisements

NA PODSTAWIE DANYCH FIRMY LOKALNE BADANIA SPOŁECZNE
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Charakterystyka i potencjał reklamowy serwisów
Oferta dzienników regionalnych
Krzyżówki Dodatek Super Expressu.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Prasa.
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej Anna Barszcz.
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
XIX FORUM EKONOMICZNE Krynica 9-12 września Oferta specjalna dotycząca publikacji towarzyszących forum: EUROPA NAJWIĘKSZYCH FIRM EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ.
Kliknij, aby edytować styl Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Reklama prasowa.
Z reklamą w Naszej Roli jest jak z trawą. Nie widać jak rośnie, ale co tydzień trzeba ją kosić.
Giełda papierów wartościowych.
MAGAZYN FAMILIA PROPOZYCJA NA MEDIA PLAN O MAGAZYNIE… Katolicki miesięcznik o profilu społeczno-kulturalnym skierowany do kobiet i ich rodzin, Główne.
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Podstawy analizy fundamentalnej spółki
Niemcy po II wojnie światowej
Jak zbudowana jest książka popularnonaukowa?
O niemczech małe conieco
WYDAWNICTWA ZWARTE I CIĄGŁE
CZASOPISMA.
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Serwis internetowy tygodnika Polityka
Koncern Bauera.
Rok założenia:1994. Axel Springer Polska Sp. z o.o. – spółka prawa handlowego, wydawca prasy. Istnieje od 1994 roku jako agenda Axel Springer AG i nale.
Pomysłodawca i założyciel
Profil pisma Gwiazdy to:
Beata Kozielska-Oleś SP 21 w Rybniku
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Mur Berliński Patrycja Mosur.
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
Najlepszy adres w stolicy NAJLEPSZY ADRES W STOLICY.
© teberia.pl_Sandomierz_ Czasopismo teberia* powstało przy portalu teberia.pl utworzonymw 1997 roku przez entuzjastów skupionych wokół Instytutu.
Teberia to: pomost pomiędzy nauką a gospodarką, pomost pomiędzy nauką a gospodarką, prezentacja najciekawszych, innowacyjnych rozwiązań promujących uczelnie,
MAGAZYN FAMILIA miesięcznik współczesnej rodziny.
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Warszawa Wędkarski Świat Wędkarstwo jest to największa grupa hobbystyczna w Polsce. Wędkarze stanowią 6,4 % populacji 15+ czyli jest to:
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Prezentacja dostępna na stronie TO REMEMBER: NIE MLASKAĆ !!! Wykresy muszą mieć WYRAŹNĄ LEGENDĘ (skala czasu i pionowa.
Miejscowość Połomia Data: r. Datum: r. Autorzy: Jarek Mazur i Niklas Tilse. Autor: Jarek Mazur und Niklas Tilse.
Do wymagającego czytelnika, na wprost wychodzi „Polonistyka”!
Super Express dziennik XXI wieku. Super Express - lider w swojej klasie ! formą unikatowa wśród dzienników ogólnopolskich czytelnictwem wiodąca pozycja.
Wycieczka do Berlina 10 – 11 maja
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Prestiżowa prasa brytyjska
Źródło: SMG/KRC Poland-Media, TGI, woj.. Pomorskie, fala I – VI’2002 Czytelnictwo Dziennika Bałtyckiego poniedziałekwtorekśrodaczwartekpiąteksobota.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Makroekonomia Ćwiczenia nr 2. Dane kontaktowe: Strona domowa: Konsultacje: pon AB 10:20-11:50 środa B 12:00-13:30 L252B czw. A 13:40-15:10.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Polityka kulturalna Niemiec
Niemcy.
Henryk Adam Aleksander Pius Sienkiewicz
Czasopisma w życiu człowieka.
Niemcy po II wojnie światowej
Agencjasukurs Oferta reklamowa 2012/13 agencjasukurs Oferta reklamowa Kwartalnik skomputeryzowanych nauczycieli bibliotekarzy OFERTA REKLAMOWA Biblioteka.
Struktura rynku mediów po 1989 roku Wykład II. Spuścizna PRL-u Charakterystyka rynku prasowego do 1989 roku: nakład uzależniony od przydziału papieru,
Najlepszy adres w stolicy
Warszawa 2017.
Diagnoza otoczenia związków zawodowych i płynące z niej uwarunkowania
Republika Federalna Niemiec
Styczeń 2010 PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
Zapis prezentacji:

Niemiecka Prasa Prestiżowa Frankfurter Allgemeine Zeitung Die Welt

Frankfurter Allgemeine Zeitung HISTORIA

Pierwszy numer ukazał się 1 listopada 1949 roku w Frankfurcie nad Menem Jego redaktorem-założycielem był Erich Welter W 1958 roku FAZ odkupiła od „Frankfurter Societaetsdruckerei wszelkie prawa do tytułu swej poprzedniczki „Frankfurter Zeitung” – najpoważniejszej gazety niemieckiej okresu Republiki Weimarskiej, której wydawanie zostało zakazane w 1943 roku Część redaktorów z „Frankfurter Zeitung” przeszła do FAZ

Frankfurter Allgemeine Zeitung Fundacja Fazit (Fazit Stiftung)

FAZ jest spółką, której największym udziałowcem jest powołana w 1959 roku fundacja Fazit Fundacja ta stoi na straży niezależności dziennika i niezmienności jego polityki redakcyjnej Kierowana jest przez pięciu wydawców, współudziałowców bez prawa udziału w zyskach Przy podejmowaniu decyzji obowiązuje zasada jednomyślności Wydawcy: Dieter Eckart, Berthold Kohler, Gunter Nonnenmacher, Frank Schirrmacher, Holger Steltzner

Frankfurter Allgemeine Zeitung Layout i wewnętrzna struktura gazety

Layout Format – A3 Tradycyjnie na pierwszej stronie FAZ nie ma zdjęć Wyjątki od powyższej reguły ( od 1949 roku było ich 31): zdjęcie cieszących się pod Reichstagiem ludzi w Dniu Zjednoczenia 4 października 1990 roku, zdjęcia walących się wież World Trade Center – 12.09.2001 Znaczna część zdjęć w dzienniku jest czarnobiała (szczególnie w sekcji politycznej) Zdjęcia kolorowe znajdują się w dziale sportowym i kulturalnym Kolorowe są również reklamy Informacje gospodarcze ilustrowane są licznymi wykresami i diagramami Gazeta łamana jest na 6 szpalt

Layout Europe’s Best Designed Newspaper – 2002 Wydanie niedzielne (Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung) było wielokrotnie nagradzane: Europe’s Best Designed Newspaper – 2002 World’s Best Designed Newspaper - 2003

Struktura wewnętrzna Dziennik dzieli się na trzy odrębne sekcje: polityczną, gospodarczą i kulturalną Sekcja polityczna: Polityka (Politik) Briefe an die Herausgeber (Listy do redakcji) Deutschland und die Welt (Niemcy i Świat) Zeitgeschehen (Wydarzenia) Sekcja gospodarcza: Wirtschaft (Gospodarka) Unternehmen (Przedsiębiorstwo) Europraxis (Praktyka europejska) Finanzmarkt (Rynek finansowy) Sport

Struktura wewnętrzna Sekcja kulturalna: Feuilletion (Felietony kulturalne) Medien (Media) Jugend schreibt (Młodzi piszą) Na pierwszej stronie zwykle znajduje się komentarz jednego w wydawców Od września 2001, w niedzielę gazeta ukazuje się jako Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung FAS ma taką samą strukturę wewnętrzną jak FAZ ale jest w całości kolorowe

Struktura wewnętrzna Ponad to w tygodniu ukazują się następujące dodatki tematyczne: Poniedziałek – Sport Wtorek – Technik und Motor (Technika i motoryzacja) Środa – Natur und Wissenschaft (Natura i wiedza) Czwartek – Reiseblatt (Podróże) Piątek – Immobilienmarktes (Giełda nieruchomości) Sobota – Kunstmarkt (Giełda sztuki), Motormarkt, Beruf und Chance (Oferty pracy i ogłoszenia drobne)

Frankfurter Allgemeine Zeitung Dystrybucja i reklama

80% nakładu dziennika rozchodzi się w prenumeracie 10% jest sprzedawane poza granicami Niemiec FAZ dociera do 150 krajów świata Ogólnie szacuje się, że dziennik czyta 1,1 mln osób Tematyka reklam jest zróżnicowana, przeważają reklamy rynku pracy Reklama nie zajmuje więcej niż 55% powierzchni pisma Czytelnikami FAZ są przede wszystkim ludzie z wyższym i średnim wykształceniem ( ponad 50% ma co najmniej maturę) ¾ dochodów gazety pochodzi z reklam

Frankfurter Allgemeine Zeitung Najważniejsze dane

Najważniejsze dane Nakład: Pon. – Sob. – 500 047 egz. Wydanie niedzielne – 384 215 egz. Prenumerata – 266 617 egz. Ilość egzemplarzy trafiających zagranicę – 45 000 egz. Adres: Frankfurter Allgemeine Zeitung GmbH Hellerhofstrasse 2-4 600327 Frankfurt am Mein www.faz.net

Die Welt HISTORIA

1946 – władze brytyjskiej strefy okupacyjnej zakładają Die Welt 1952 – Die Welt staje się częścią koncernu Axel Springer, którego własnością jest do dziś Poglądy i cele postawione dziennikowi przez koncern Springera: Zdecydowane przeciwstawienie się komunizmowi Popieranie liberalizmu politycznego i gospodarczego Działania na rzecz zjednoczenia Niemiec Działania na rzecz pojednania z narodem żydowskim Bezwarunkowe i pełne poparcie Izraela Przeciwstawianie się ruchom skrajnym i separatystycznym Die Welt poparł zamach Pinocheta!

Poglądy polityczne i gospodarcze Die Welt Poglądy polityczne i gospodarcze

Poglądy polityczne i gospodarcze Tradycyjnie uważa się, że Die Welt reprezentuje opcję: CDU/CSU w gospodarce SPD z CSU w polityce

Layout i wewnętrzna struktura gazety Die Welt Layout i wewnętrzna struktura gazety

Layout Format – A3 Dużo kolorowych zdjęć (często zajmujących znaczną powierzchnię strony) Tekst łamany na 7 szpalt W dziale finansowym liczne wykresy i tabele z informacjami z rynków światowych Duże kolorowe reklamy Najważniejsze wykresy giełdowe umiejscowione są na pierwszej stronie po obu stronach loga

Struktura wewnętrzna Na pierwszej stronie zawsze znajduje się komentarz redakcji Dziennik dzieli się na następujące sekcje: polityczną, gospodarczą, finansową i kulturalną Sekcja polityczna: Deutschland (Niemcy) Ausland (Zagranica) Turkei (Turcja) Forum Magazin Sekcja gospodarcza: Wirtschaft (gospodarka) Sekcja finansowa: Deutsche Aktien (Giełda niemiecka)

Struktura wewnętrzna Sekcja kulturalna: Investmentfonds (Fundusze inwestycyjne) Immobilen (Nieruchomości) Sport Sekcja kulturalna: Feuilleton (Felietony kulturalny) Medien (Media) Wissenschaft (Wiedza) Aus Aller Welt (Ciekawostki ze świata) W niedziele wychodzi jako Welt am Sontag

Die Welt Najważniejsze dane

Najważniejsze dane Wydawca – Axel Springer Redaktor naczelny (odpowiadający za całość) – Jan-Eric Peters Redaktor Naczelny – Roger Koeppel Nakład – 263 589 egz. (10.2001) Adres: Axel Springer AG Axel-Springer Strasse 65 10888 Berlin www.welt.de

Prezydent Bush w artykułach dziennika Die Welt Prezydent Bush w artykułach dziennika

Die Welt o prezydencie Bushu Analiza dotyczyła następujących artykułów z Die Welt z dnia 5 listopada 2004: Der Texaner (Teksańczyk) – Torsten Krauel Projektionen eigener Hoffnungen (Projekcja własnych nadziei) – Alan Posener

Der Texaner (Teksańczyk) Artykuł jest analizą sukcesu wyborczego prezydenta Busha Autor przypomina przeszłość Busha, który jako pierwszy gubernator Teksasu od 1845 roku został wybrany na druga kadencję „Kto chce zrozumieć dlaczego Amerykanie wybrali Busha powinien zająć się okresem w którym był gubernatorem – prezydent jest bardziej umiarkowany niż sądzą Europejczycy.” „Jeżeli Bush dostał największą ilość głosów w historii amerykańskich wyborów, warto wiedzieć kim dokładnie ten człowiek jest (…) Czy 59 milionów kretynów wybrało go jak sugerował „Daily Mirror? Czy świat od 2000 roku naprawde go poznał?

Projektionen eigener Hoffnungen (Projekcja własnych nadziei) Główna tezą głosi, że strach przed Bushem był wynikiem fałszywego obrazu prezydenta w Niemczech „W Niemczech panuje przerażenie. Bush wygrał. Głupi, wierny biblii typ z Teksasu. Kowboj. Nie – pseudokowboj. Zuchwały, szczerzący swoje zęby przywódca USA, w ustach demokratyczne frazesy, za plecami manipulowany przez intrygi w związku z nafciarzami i fundamentalistami” „Nie Bush jest problemem dla Europy, ale Obraz Busha. Europejczycy powinni spokojniej oceniać Amerykę. Tak ja Amerykanie Europę.

Podsumowanie Opinie na temat zwycięstwa Busha w listopadowych wyborach publikowane w Die Welt są umiarkowanie przychylne prezydentowi USA Dziennik stara się unikać demagogii i analizować problem merytorycznie Brak artykułów stanowczo potępiających wybór Busha na prezydenta USA

Bibliografia www.faz.net http://www.faz.net/dynamic/download/aboutus/FAZ-Imagebroschuere.pdf - Broszura informacyjna o FAZ http://encyclopedia.thefreedictionary.com www.welt.de „Wybrane zagraniczne systemy informacji masowej” – Janusz Adamowski, Bartłomiej Golka, Ewa Stasiak – Jazukiewicz „Prasa niemiecka. Część II. Prasa niemiecka w latach 1949 – 1989” – Ewa Stasiak - Jazukiewicz