I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przekształcanie dokumentów XML - XSL
Advertisements

Tworzenie stron internetowych
Technologie prezentacji medialnych, © 2006 Igor Garnik
HTML.
Podstawowe wiadomości
XHTML Podstawowe różnice.
Podstawowa struktura dokumentu HTML
Kaskadowe arkusze stylów – CSS
Wstęp do programowania obiektowego
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
HTML 4 Zebrał i opracował : dr inż. Jerzy Zgraja.
HTML 4 Zebrał i opracował : dr inż. Jerzy Zgraja.
PODSTAWY <HTML>
Czym są HTML i XHTML? Skrót HTML pochodzi od słów Hypertext Markup Language (język znakowania hipertekstu). Język HTML jest podstawą każdej strony WWW.
Podstawy HTML-a Adam Rębisz.
Projektowanie Stron WWW
XML – eXtensible Markup Language 4. XSL transformations (XSLT) XSLT (ang. eXtensible Stylesheet Language Transformations) jest opartym na XML językiem.
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
Tworzenie stron internetowych
XML - podstawy Szymon Bohdanowicz. Pierwszy przykład Marek Szymon Przypomnienie Pamiętaj o spotkaniu w piątek.
Podstawy tworzenia stron WWW
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Tworzenie strony internetowej krok po kroku.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Wstawianie stylów CSS.
XML – eXtensible Markup Language
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Katalog WWW.
Temat 2: Edytory HTML.
Temat 3: Podstawowa struktura dokumentu
Lekcja 2 Składnia języka XHTML
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. II Obiekty podstawowe na stronach.
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Wprowadzenie do CSS Okiełznać style.
Projektowanie stron WWW
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML część 1 Prowadzący: Dariusz Jaruga
Aplikacje internetowe
Część I. Grupowanie elementów  Elementy i są używane do grupowania i strukturyzowania dokumentu. Będziesz je często wykorzystywał wraz z atrybutami class.
Selektory. Selektor elementu Selektor {własciwość:wartość}
Aplikacje internetowe
Aplikacje internetowe
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Projektowanie Aplikacji Internetowych
HTML Czyli Publikowanie w Internecie. Przeglądarka internetowa –Mosaic - pierwsza –Netscape –Internet Explorer –Opera –Mozilla Dokument HTML –Dokument.
Struktura Dokumentu HTML tekst. Deklaracja dokumentu W każdym dokumencie HTML, na samym początku, powinna się pojawić deklaracja typu dokumentu (Document.
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów Informatyka.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Temat 4: Klasy i identyfikatory
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
CSS - Selektory. Selektory Selektorem można nazwoć dowolny element języka HTML, dla którego chcemy zdefiniować parametry formatowania. Wyróżniamy następujące.
C S S 1 Cascading Style Sheets HTML pozwala zarządzać strukturą dokumentu, STYLE mają nam służyć do jego upiększania Kaskadowe Arkusze Stylów.
Czyli króciutki opis języka programowania jakim jest HTML.
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. I historia, struktura dokumentu.
Temat 1: CSS Dołączanie stylów do dokumentu
Temat 2: Składnia kaskadowych arkuszy stylów. Za zmianę wyglądu witryny w kaskadowych arkuszach stylów odpowiadają reguły stylów. Każda z reguł powiązana.
I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 1 – „WPROWADZENIE” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Platforma .Net.
Kaskadowe arkusze stylów CSS. Reguła CSS – definiuje sposób formatowania elementów na stronie WWW Części składowe reguły CSS selektor{ właściwość: wartość;
Aplikacje internetowe Posługiwanie się ramkami. Zastosowanie ramek Wprowadzenie obsługi ramek w przeglądarce Netscape 2.0 otworzyło nową erę dla twórców.
Temat nr 5 Struktura strony www _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot:
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Microsoft® Office Word
ASP.NET Tworzenie i zarządzanie wyglądem aplikacji, tworzenie mapy witryny. Kontrolki nawigacyjne.
HTML + CSS = strony internetowe Krzysztof Geras. FAKTY I MITY Czym nie jest HTML: ● programem do tworzenia stron internetowych, ● interpreterem skryptów.
Język html Julia Cudak. Wykorzystanie Język html wykorzystuje się obecnie do tworzenia stron internetowych. Pozwala on opisać strukturę informacji zawartych.
Hipertekst HTML WWW.
Zapis prezentacji:

I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI

1. PRZYPOMNIENIE STRUKTURY PLIKÓW Plik: index.php Plik: style.css Katalog: ustawienia Katalog: funkcje Katalog: grafika

2. PODSTAWY I PODZIAŁ DOKUMENTU HTML5 HTML (ang. Hyper text markup language) – język znaczników hipertekstu. Dzięki niemu definiujemy strukturę naszej strony, określamy jej złożoność, do której możemy się odwoływać (wykorzystując np. CSS). Podstawowe elementy: -dokument ( ) -głowa ( ) -ciało ( ) -znaczniki (np. )

3. PROJEKTOWANIE SZKIELETU Przechodzimy do Brackets i otwieramy plik naszej strony głównej index.php

3. PROJEKTOWANIE SZKIELETU Tworzymy podstawowy szkielet naszej strony

3. PROJEKTOWANIE SZKIELETU Sygnalizacja języka który chcemy używać, poprzez użycie atrybutu lang, oraz określenie jego wartości, jako pl

3. PROJEKTOWANIE SZKIELETU Określenie kodowania znaków (interesuje nas obsługa polskich znaków diakrytycznych „ą, ę, ń” itp. Używamy znacznika meta. Znaczniki meta to zbiór znaczników w sekcji nagłówkowej dokumentu używany do opisu jego zawartości. Atrybut charset uzupełniamy o wartość utf-8.

3. PROJEKTOWANIE SZKIELETU Określmy tytuł naszej strony. Ponownie działać będziemy w nagłówku. Aby określić tytuł naszej strony musimy zawrzeć go w znacznikach.

3. PROJEKTOWANIE SZKIELETU Podłączenie pliku kaskadowych arkuszy stylów. Nadal działamy w nagłówku strony. Posłużymy się znacznikiem link. Znacznik ten pozwala nam pobrać konkretną zawartość (w tym przypadku właściwości CSS do naszego pliku). Atrybut rel - zawartość Stylesheet, atrybut type – zawartość text/css, atrybut href – zawartość style.css.

4. GOSPODAROWANIE STRUKTURY Znaczniki i są używane do grupowania i strukturyzowania dokumentu. Używane w połączeniu z atrybutami class i id, które określają nazwy struktur dokumentu, po których możemy odwoływać się w css.

4. GOSPODAROWANIE STRUKTURY

Główne zasady nazewnictwa struktur: -bez polskich znaków diakrytycznych; -nazwa nie może zaczynać się od liczby; -bez znaków specjalnych oraz spacji; -duże i małe litery mają znaczenie (id=„ski” oraz id=„SKI” to dwie różne struktury).

5. PROJEKTOWANIE STRUKTURY Koncepcja strony:

5. PROJEKTOWANIE STRUKTURY Pracujemy w sekcji. Spróbujmy odwzorować wizualizację struktury strony. Dodatkowo dodajmy nadrzędny div, który będzie swoistego rodzaju rodzicem kolejnych (tworzymy stronę przyjazną dla każdej rozdzielczości). Wszystkie ukazane wcześniej elementy nigdy więcej się nie powtórzą, dlatego używać będziemy atrybutu id. Pamiętamy o zasadach nazewnictwa.

5. PROJEKTOWANIE STRUKTURY

6. PROJEKTOWANIE STRUKTURY Komentarz to fragment kodu źródłowego, którego jedynym celem istnienia jest informowanie o czymś osoby czytającej źródła, a który nie ma żadnego wpływu na postać wynikową.

6. PROJEKTOWANIE STRUKTURY Deklaracja komentarzy w HTML’U: Wszystko co znajdzie się pomiędzy będzie komentarzem.