Internet – rynek, cechy i trendy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
Advertisements

Specyfikacja techniczna
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
FORMY REKLAMOWE.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Największy Polski Portal Pracy
Oferta portalu Parkiet.com
Oferta portalu Parkiet.com
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Fundusze nieruchomości jako inwestycja z celem zdobycia kapitału emerytalnego Karolina Oleszek.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Właściciele w strukturze społecznej Henryk Domański IFiS PAN Warszawa, 25 listopada 2013.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Kanał tematyczny w sieci reklamowej Kanał Education & School pozwala dotrzeć do najbystrzejszych internautów w Polsce:
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
STAN WDRAŻANIA LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU LGD QWSI NA DZIEŃ
Od 14 lutego wszystko za 69% ceny WALENTYNKOWA CENA.
Opracowano w Departamencie Kontrolingu Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A. Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A. według stanu na.
Opis serwisu: Statystyki:
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
W INTERNETOWEJ SIECI REKLAMOWEJ
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Bo w Dom-u najlepiej Prezentacja oferty reklamowej Spółki Dom.pl
oferta reklamy dedykowanej
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Prezentacja serwisu Globtrex.com
Domhome.pl WIOSENNE CENY OD KWIETNIA DO MAJA.
EDI NET - badania.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
EHoliday.
specyfikacja techniczna
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Odzyskać obywatelstwo perspektywa makroekonomiczna Anna Zachorowska-Mazurkiewicz Feministyczny Think Tank.
„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Internet – rynek, cechy i trendy INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy

BADANIA REKLAMODAWCÓW ILE I JAK WYDAJĄ? BADANIA TELEWIZJA RADIO PRASA INTERNET OUTDOOR AGB POLSKA x OBOP EXPERT MONITOR AGORA ESTYMATOR GEMIUS MEDIA WATCH

INTERNET – ZALETY I WADY ATUTY INTERNETU JAKO MEDIUM W KAMPANII : MŁODY UŻYTKOWNIK DOŚĆ DUŻY ZASIĘG INTERAKTYWNY CHARAKTER RÓŻNORODNOŚĆ FORM REKLAMOWYCH NISKIE KOSZTY KAMPANII I CPP ŚCISŁY TARGETING BARDZO KREATYWNE MEDIUM DOBRZE ZBADANE INTERAKTYWNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ NISKIE KOSZTY Najważniejsze wyróżniki

DOSTĘP DO INTERNETU 1991-2003 Według danych GUS, w 2010 roku dostęp do internetu w domu posiadało 63,4% gospodarstw domowych

DOSTĘP DO INTERNETU 1991-2003 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

DOSTĘP DO INTERNETU W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

Wydatki w internecie

Wydatki w internecie

Wydatki w internecie

Wydatki w internecie

Miejsce korzystania - 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

Częstotliwość korzystania 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

Rozpoznawalne witryny 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

POZYCJONOWANIE

DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność 2010 - raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność 2010 - raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

WYKORZYSTANIE INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność 2010 - raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

Struktura internautów CZAS KORZYSTANIA Z INTERNETU W DNI POWSZEDNIE OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach) mężczyzna kobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 – 39 40 – 49 50 – 59 59 1 godzina 17% 14% 19% 11% 13% 26% 23% 20% 7% 2 godziny 18% 15% 28% 24% 30% 25% 8% 3% 3 godziny 10% 12% 21% 6% 0% 4 godziny 4% 5% 9% 1% 5 godzin 6 i więcej godzin 2% wcale 46% 43% 50% 62% 87% Od poniedziałku do piątku ponad jedna trzecia Polaków spędza w internecie najwyżej dwie godziny dziennie, a tylko 10 proc. – co najmniej cztery godziny. W weekendy czas korzystania z sieci nieco się wydłuża – 15 proc. osób spędza w mniej cztery godziny lub więcej. CZAS KORZYSTANIA         Z INTERNETU W WEEKENDY OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach) mężczyzna kobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 - 39 40 - 49 50 - 59 > 59 1 godzina 14% 12% 15% 4% 6% 19% 23% 5% 2 godziny 13% 11% 16% 24% 22% 17% 8% 3% 3 godziny 9% 10% 21% 7% 2% 1% 4 godziny 5 godzin 0% 6 i więcej godzin wcale 48% 43% 52% 28% 45% 64% 89%

Struktura internautów

Struktura internautów Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

Popularne witryny internetowe 2010 Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

INTERNET W EUROPIE - TRENDY • Sposób konsumpcji mediów uległ radykalnej zmianie - obecnie w Europie konsumpcję mediów zdominował Internet - i to zarówno w godzinach dziennych (daytime) jak i wieczornych (primetime). • 73% respondentów korzysta z Internetu codziennie (78% we Francji i 80% w Wielkiej Brytanii). • W 2004 r. 84% respondentów korzystało z Internetu rano, a 44% w godzinach wieczornych. • W 2007 r. liczba osób korzystających z Internetu rano nie uległa zmianie, za to do 67% wzrósł odsetek osób korzystających z Internetu w godzinach wieczornych. • W 2004 r. informacji na temat nowych produktów poszukiwało w Internecie 48% respondentów. W 2007 r. odsetek ten wyniósł 67% dla całej Europy i był jeszcze wyższy dla krajów takich jak Hiszpania czy Francja. • Reklamy internetowe postrzegane są jako najbardziej innowacyjne, adekwatne i zawierające najwięcej informacji.

FORMATY INTERNETOWE Banner – najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie. Rozmiary 468x60 pikseli max waga 15 kb Billbord – większa wersja bannera - 750x100 pikseli, max waga 20 kb. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie Button – niewielki prostokątny element graficzny umieszczany na witrynie. Zazwyczaj w rozmiarach 120x60 lub 120x90 pikseli. Max waga 8 kb Rectangle – reklama śródtekstowa,. Rozmiary: 300x250 lub 336x280 pikseli, max waga 25 kb. Skyscraper – prostokątna pionowa forma reklamy o wymiarach 120x600 pikseli, (lub 160x600 wide skyskraper). Surround Ad – jednoczesna ekspozycja bannera (lub billborda) i skyscrapera reklamujących jeden produkt, najczęściej skomunikowane ze sobą (np. skorelowana animacja). Wymiary zgodne ze specyfikacjami form składowych. Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb.

FORMATY INTERNETOWE Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb. Pop-up – okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki. Rozmiar 250x250 pikseli, max waga 20 kb. Postrzegana jako najbardziej irytująca forma reklamy, najłatwiejsza do zablokowania przez Internautów, prawie znikła z krajobrazu Internetu. Pop-under – osobne okno otwierające się pod przeglądarką, widoczne dopiero po zamknięciu lub zminimalizowaniu okna przeglądarki. Max rozmiar 750x550 pikseli, waga do 30 kb. Bardzo duża powierzchnia pozwala na przekazanie dużej ilości informacji, a jednocześnie nie irytuje tak Internautów jak pop-up Brandmark – osobne okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki, ale zdefiniowane na przezroczystej warstwie. Może przybierać dowolne kształty, przez co jest atrakcyjna wizualnie dla Internautów. Najczęściej jest w kształcie reklamowanego produktu. Max rozmiar 300x300 pikseli, waga do 20 kb Toplayer – trwająca ok. 10 sekund animacja rozgrywająca się na przezroczystej warstwie nałożonej na witrynę. Max rozmiar 400x300 pikseli, max waga do 20 kb. Ze względu na nieograniczone możliwości kreacyjne, sprawdza się w kampaniach brandingowych. Expand – podstawą reklamy typu expand jest zwykły banner, billboard lub skyscraper. Expand stanowi dodatkową powierzchnię dla tych form. Po wejściu na stronę www, expand pojawia się w pełnej wersji zakrywając witrynę a następnie po 2-3 sekundach powraca do podstawowej formy (bannera, billboarda lub skyskrapera). Po najechaniu przez użytkownika myszką na reklamę, następuje ponowne rozwinięcie expanda. Wymiary: - expand billboard 750x100 pikseli rozwijalne do 750x300 pikseli - expand banner 468x60 pikseli rozwijalne do 468x300 pikseli - expand skyscraper 120x600 lub 160x600 pikseli rozwijane do 450x600 maksymalna waga expanda to 30 kb

FORMATY INTERNETOWE Scroll – reklama podążająca za użytkownikiem przewijającym witrynę w przeglądarce. Dostępna na formach bannerowych. Dzięki temu ze podąża za użytkownikiem pozwala na stały jego kontakt z reklamą nawet gdy po przewinięciu witryny inne formy reklamy przestaną już być widoczne. Watermark – umieszczenie loga firmy w tle witryny w formie tapety. Watermark jest zazwyczaj jednym z elementów złożonych akcji sponsoringowych, ponieważ pozwala na dobrą ekspozycję loga. Sprzedawany na czas. Artykuł sponsorowany – forma reklamowa dobrze znana z prasy. W internecie wygląda następująco: na stronie głównej pojawia się zajawka (max 250 znaków + element graficzny o max wymiarach 120x90 pikseli) z linkiem do głównego artykułu. Sam artykuł może liczyć 3600 znaków i dodatkowo być opatrzony dwiema grafikami 150x150 pikseli o wadze 10 kb każda. Sprzedawany na czas. Comet cursor – pole graficzne “podczepiane” pod kursor myszki i podążające za nim. Pole znika po kilku sekundach. Comet cursor warto wesprzeć innymi formami reklamy, jako, że użytkownik zainteresowany reklamą nie może w nią kliknąć i przenieść się na stronę firmy/produktu aby zdobyć więcej informacji. Sponsoring – Silna integracja reklamodawcy z witryną – polega na jednoczesny wykorzystaniu wielu form reklamy oraz dostosowaniu wyglądu serwisu, layoutu i całej kolorystyki do reklamowanej firmy/produktu. Mailing – elektroniczna wersja tradycyjnego mailingu. Listy reklamowe są przesyłane do użytkowników darmowych kont pocztowych. Wbrew pozorom jest to skuteczna forma reklamowa, ponieważ w odróżnieniu o SPAMu są to listy. na które Internauci godzą się w momencie zakładania konta. Przekaz reklamowy wysyłany jest w postaci tekstowej, html lub rich media. Bahama – reklama w urządzeniach PDA (palmtopy) ładowana w momencie podłączania urządzenia do Internetu. Bardzo prestiżowa forma – starannie wyselekcjonowana grupa odbiorców „z wyższej półki” Reklama w newsletterze – wysyłana w treści newslettera do zarejestrowanych subskrybentów. Na skuteczność tej formy wpływa fakt, ze docieramy do grupy osób zainteresowanych treścią newslettera. Scroller – graficzny pasek reklamowy wyświetlany na dole ekranu, niezależny od przewijania strony w oknie przeglądarki. Reklama ma formę tekstu lub grafiki przewijanych wzdłuż paska. Maksymalna wysokość paska to 30 pikseli, waga do 10 kb

FORMATY INTERNETOWE

Skuteczność formatów reklamowych

FORMATY INTERNETOWE Średni CTR na przełomie lat i dla różnych formatów internetowych: Dania Francja Niemcy Szwecja UK Europa video 1,42% 1,93% 2,61% 0,95% 1,75% 1,70% pop-up 0,51% 0,49% 0,33% 0,15% 1,23% 0,50% skyscraper 120x600 0,17% 0,26% 0,10% 0,16% 0,30% szeroki skyscraper 160x600 0,31% 0,13% 0,14% 0,19% 0,20% rectangle 300-250 0,24% 0,04% full-size 468x60 0,12% 0,07% 0,08% half-size 234x60 0,05% 0,48% 0,22% billboard 728x90 0,09% listopad 2004 0,33% listopad 2005 0,23% grudzień 2006 0,22% grudzień 2007 0,17% grudzień 2008 0,19%

ZAPAMIĘTYWANIE REKLAM

WSKAŹNIKI INTERNETOWE Wskaźniki dla witryn:` Użytkownik (real user) - osoba, która dokonała co najmniej jednej odsłony na badanej witrynie w danym miesiącu. Odsłona - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony internetowej należącej do danej witryny w przeglądarce internauty. Średni czas na użytkownika (real user) - średni czas jaki przeciętny użytkownik spędził na wybranej witrynie w danym miesiącu. Udział czasu - stosunek łącznego czasu spędzonego przez użytkowników na danej witrynie do sumy łącznego czasu spędzonego przez wszystkich użytkowników na 1000 witryn na których spędzają oni najwięcej czasu. Zasięg - stosunek liczby użytkowników, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w wybranym okresie czasu do całkowitej liczby internautów w miesiącu, do którego należy wybrany okres czasu.

WSKAŹNIKI INTERNETOWE Wskazniki dla komunikatorów: Użytkownik (real user) - osoba, która w danym miesiącu co najmniej jeden raz korzystała z danej aplikacji. Średni czas uruchomienia na użytkownika - czas jaki przeciętny użytkownik z wybranej grupy celowej miał uruchomioną aplikację na swoim komputerze w wybranym okresie (uruchomioną = obecną w aktywnych procesach). Wskaźniki dla wyszukiwarek: Zapytanie - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony będącej wynikiem wyszukiwania w wyszukiwarce. Wynik wyszukiwania to strona zawierająca przede wszystkim zestaw linków do zasobów w sieci, odpowiadających zapytaniu. Udział zapytań - liczony jest jako liczba zapytań w wyszukiwarce dzielona przez liczbę zapytań we wszystkich wyszukiwarkach

użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA   Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego lp. nazwa użytkownicy    (real users) zasięg  1 Grupa Google 17 227 067 89,28% 2 Grupa Onet.pl 13 455 153 69,73% 3 youtube.com 12 832 262 66,50% 4 facebook.com 12 513 461 64,85% 5 Grupa Wirtualna Polska -Orange 12 456 345 64,55% 6 Grupa Gazeta.pl 11 879 967 61,57% 7 Grupa Interia.pl 11 632 846 60,29% 8 Grupa Allegro.pl 11 308 178 58,60% 9 Grupa Nk.pl 10 769 169 55,81% 10 Grupa O2.pl 9 983 409 51,74% 11 Grupa Wikipedia 9 099 763 47,16% 12 Grupa Polskapresse 5 727 772 29,68% 13 Grupa Next Infor 5 386 862 27,92% 14 Grupa Ringier Axel Springer 5 242 553 27,17% 15 Grupa Murator 5 235 538 27,13% 16 Grupa GG Network 4 999 983 25,91% 17 demotywatory.pl 4 996 417 25,89% 18 Grupa Money.pl 4 832 782 25,05% 19 Grupa Microsoft 4 767 683 24,71% 20 Grupa Media Regionalne 4 256 424 22,06% Luty 2012 Ogółem wszystkie portale badane przez Megapanel firmy GEMIUS

INTERNET - BADANIA Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo Ranking witryn według zasięgu miesięcznego INFORMACJE I PUBLICYSTYKA   Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa WP - Orange - Informacje i publicystyka 6 987 048 321 509 120 36,21% 2 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 6 876 600 288 473 667 35,64% 3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 823 308 198 456 084 30,18% 4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 4 272 804 76 874 593 22,14% 5 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 3 845 609 112 204 204 19,93% 6 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 779 623 95 638 075 19,59% 7 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 712 480 109 040 197 14,06% 8 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 2 437 433 39 290 503 12,63% 9 Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 2 313 522 79 028 453 11,99% 10 Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl 1 426 906 28 982 011 7,39% 11 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 1 286 814 11 486 377 6,67% 12 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 1 247 735 21 058 618 6,47% 13 Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka 1 186 399 17 208 556 6,15% 14 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 1 091 414 10 261 682 5,66% 15 trojmiasto.pl 993 912 55 632 398 5,15% 16 Grupa Google - Informacje i publicystyka 895 690 - 4,64% 17 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 884 568 23 728 556 4,58% 18 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 574 430 2,98% 19 wprost.pl 548 371 2 906 289 2,84% 20 pogodynka.pl 527 951 9 898 652 2,74% Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BIZNES, FINANSE, PRAWO   Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 3 850 124 72 956 282 19,95% 2 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 3 748 665 49 301 881 19,43% 3 Grupa WP - Orange - Biznes, finanse, prawo 3 275 997 62 626 359 16,98% 4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 3 175 014 30 218 155 16,45% 5 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 2 070 879 47 585 067 10,73% 6 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 803 148 19 259 705 9,34% 7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 373 581 27 682 392 7,12% 8 podatnik.info 1 168 761 - 6,06% 9 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 937 790 6 246 439 4,86% 10 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 902 446 7 681 138 4,68% 11 nf.pl 813 101 8 622 355 4,21% 12 Grupa PTWP 600 590 7 228 391 3,11% 13 krs-online.com.pl 534 156 2,77% 14 Grupa Gofin.pl 530 264 2,75% 15 Grupa Wolters Kluwer - Biznes, finanse, prawo 463 493 2,40% 16 Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo 462 098 2 909 043 2,39% 17 wirtualnemedia.pl 435 955 2 697 818 2,26% 18 Grupa Puls Biznesu 353 985 6 212 915 1,83% 19 biznesforum.pl 333 050 1,73% 20 Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo 323 650 8 905 099 1,68% Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego KULTURA I ROZRYWKA   Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 youtube.com 12 832 262 - 66,50% 2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 6 502 473 663 921 981 33,70% 3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 6 496 325 392 414 863 33,67% 4 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 6 463 150 327 654 877 33,50% 5 demotywatory.pl 4 996 417 25,89% 6 kwejk.pl 4 239 545 21,97% 7 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 4 109 133 247 595 340 21,30% 8 filmweb.pl 3 895 589 235 398 486 20,19% 9 Grupa Spilgames 3 466 872 17,97% 10 besty.pl 3 280 541 17,00% 11 tekstowo.pl 2 791 513 43 123 150 14,47% 12 Grupa TVN - Kultura i rozrywka 2 108 986 84 033 930 10,93% 13 wiocha.pl 2 107 755 168 820 995 10,92% 14 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 2 105 429 40 549 397 10,91% 15 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 2 006 610 32 007 053 10,40% 16 Grupa Google - Kultura i rozrywka 1 973 471 10,23% 17 bebzol.com 1 968 889 33 213 030 10,20% 18 cda.pl 1 622 120 29 778 275 8,41% 19 wyspagier.pl 1 615 968 108 215 681 8,37% 20 Grupa Gry-online.pl 1 459 265 31 958 911 7,56% Luty 2012 Kultura, rozrywka

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego MOTORYZACJA   Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 4 290 027 418 803 115 22,23% 2 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 309 664 49 945 488 11,97% 3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 1 822 417 27 651 124 9,44% 4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 352 206 23 421 534 7,01% 5 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 1 312 119 22 522 472 6,80% 6 autocentrum.pl 1 253 695 28 223 116 6,50% 7 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 198 494 13 711 308 6,21% 8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 830 406 17 870 343 4,30% 9 Grupa Auto.pl 765 371 - 3,97% 10 Grupa V10.pl - Motoryzacja 658 066 7 334 904 3,41% 11 Grupa Mobile 503 235 2,61% 12 Grupa O2.pl - Motoryzacja 405 121 5 624 944 2,10% 13 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 387 826 2 252 574 2,01% 14 Grupa NextWeb Media - Motoryzacja 336 282 2 808 561 1,74% 15 Grupa Next Infor - Motoryzacja 331 469 1 016 019 1,72% 16 scigacz.pl 273 461 3 276 792 1,42% 17 motonews.pl 265 479 1,38% 18 vw-passat.pl 216 251 1,12% 19 Grupa Money.pl - moto.money.pl 210 280 1 398 028 1,09% 20 autogielda.pl 205 509 5 832 422 1,07% Luty 2012 MOTORYZACJA

INTERNET - BADANIA Luty 2012 PORTALE BUDOWNICTWO, NIERUCHOMOŚCI Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI   Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 586 259 32 567 789 8,22% 2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 448 502 21 124 822 7,51% 3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 1 074 277 35 911 047 5,57% 4 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruch. 769 772 6 924 244 3,99% 5 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 680 835 31 220 746 3,53% 6 Grupa Oferty.net 676 588 15 232 829 3,51% 7 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 520 190 33 984 727 2,70% 8 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 498 925 2 518 406 2,59% 9 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 477 710 10 473 765 2,48% 10 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 411 016 8 576 720 2,13% 11 Grupa Morizon S.A. 337 069 3 765 875 1,75% 12 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 328 601 5 951 446 1,70% 13 trovit.pl - mieszkania.trovit.pl 301 939 - 1,56% 14 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 266 366 4 220 926 1,38% 15 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 263 025 1 805 619 1,36% 16 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 255 820 1,33% 17 Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości 240 933 1,25% 18 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 231 653 1 153 218 1,20% 19 swiatkwiatow.pl 221 438 2 055 256 1,15% 20 Grupa Money.pl - dom.money.pl 216 939 1 892 927 1,12% Luty 2012 PORTALE BUDOWNICTWO, NIERUCHOMOŚCI

Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 wikipedia.org 6 514 202 298 205 381 2 Onet.pl - Serwisy edukacyjne 2 895 961 36 450 205 3 sciaga.pl 2 771 157 26 350 669 4 bryk.pl 1 513 896 8 955 886 5 wikimedia.org 1 101 917 13 803 447 6 translate.pl 1 061 574 35 651 684 7 Grupa nauka.pl 889 222 9 398 566 8 Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 858 561 11 986 143 9 szkolnictwo.pl 811 365 4 885 116 10 zgapa.pl 781 250 2 698 118 11 shvoong.com 780 870 2 936 174 12 Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 769 625 7 813 529 13 nauka.katalogi.pl 594 507 3 210 715 14 wikia.com 590 594 69 016 538 15 ling.pl 586 712 27 343 159 16 klp.pl 586 014 9 654 150 17 ang.pl 560 658 8 570 290 18 eszkola.pl 488 575 2 882 813 19 o2.pl - Serwisy edukacyjne 453 469 14 138 852 20 interklasa.pl 442 711 3 221 062 Styczeń 2009 EDUKACJA

Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 o2.pl - Styl życia 3 852 996 239 018 010 2 Onet.pl - Styl życia 3 730 808 216 588 069 3 Wirtualna Polska - Styl życia 3 061 547 255 022 233 4 Gazeta.pl - Styl życia 2 641 010 77 378 508 5 INTERIA.PL - Styl życia 2 418 608 104 415 820 6 wizaz.pl 1 345 697 29 146 731 7 We-Dwoje.pl-We-Dwoje.pl - Styl życia 1 138 193 10 508 674 8 kozaczek.pl 1 038 594 20 248 116 9 G+J Guj.pl - Styl Życia 933 460 18 433 477 10 dlastudenta.pl 790 173 7 202 221 11 Grupa Edipresse - Styl Życia 732 654 11 260 196 12 Grupa Styl.fm 653 278 55 636 501 13 Grupa medigo.pl 638 949 2 543 124 14 Grupa Medforum 587 653 3 034 670 15 Grupa Murator - kobieta, zdrowie, rodzina 576 430 2 705 095 16 rynekmedyczny.pl 520 404 3 888 187 17 zeberka.pl 510 127 6 789 900 18 gotowanie.wkl.pl 494 864 8 689 725 19 mediweb.pl 465 397 1 924 312 20 senior.pl 431 295 2 735 318 Styczeń 2009 STYLE ŻYCIA

Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 Pracuj.pl - Praca 1 533 538 47 000 675 2 Gazeta.pl - Praca 1 488 025 46 457 559 3 infopraca.pl 835 741 28 929 932 4 pracaallegro.pl 711 197 12 825 766 5 Money.pl - Praca 696 140 14 738 916 6 Wirtualna Polska - Praca 663 407 6 179 268 7 praca.pl 643 181 10 011 247 8 jobrapido.pl 559 423 7 468 132 9 Grupa Gratka-gratka.pl-gratka.pl/praca 558 876 13 143 646 10 szybkopraca.pl 544 364 6 596 718 11 egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl 451 815 4 740 800 12 Grupa Axel Springer - Praca 323 951 3 897 692 13 monsterpolska.pl 245 789 1 967 372 14 jobpilot.pl 207 955 3 281 689 15 careerjet.pl 194 295 3 332 793 16 epraca.com.pl 175 713 1 439 553 17 Onet.pl - Praca 155 736 3 808 466 18 hrc.pl 147 726 1 845 494 19 eu-praca.pl 143 569 523 884 20 INTERIA.PL - Praca 131 450 1 567 953 Styczeń 2009 PRACA

Użytkownicy (real users) INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 nasza-klasa.pl 9 188 288 13 292 587 208 2 Gazeta.pl - Społeczności 4 104 185 313 891 901 3 Onet.pl - Społeczności 3 701 891 115 959 952 4 Wirtualna Polska - Społeczności 3 243 413 55 412 372 5 Grupa GaduGadu - serwisy społecznościowe 3 052 671 128 286 366 6 Google-blogger.com 3 003 762 23 992 918 7 Grupa Fotka.pl-fotka.pl 2 334 805 1 806 206 013 8 o2.pl - Społeczności 2 254 026 66 152 069 9 peb.pl 2 197 521 77 189 736 10 chomikuj.pl 1 921 639 65 566 328 11 INTERIA.PL - Społeczności 1 798 343 54 683 785 12 wordpress.com 1 466 229 9 574 272 13 myspace.com 990 414 48 219 912 14 G+J Guj.pl - Epuls 984 394 357 258 004 15 goldenline.pl-goldenline.pl - serwis 820 804 48 704 528 16 grono.net 768 400 329 084 401 17 precyl.pl 764 042 8 262 116 18 zapytaj.com.pl 744 966 7 056 638 19 facebook.com 724 641 127 037 948 20 ajo.pl 686 703 9 059 256 Styczeń 2009 SPOŁECZNOŚCI  

CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca 2010 roku 85,2 proc. maili wysłanych na całym świcie zawierało niepożądane treści – wynika z danych Kaspersky Lab. Z Polski pochodziło 3 proc. takich wiadomości

CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca spam zdecydowanie najczęściej miał postać wiadomości tekstowych. Całkowita ilość niepożądanych e-maili z obrazkami wyniosła 11,7 proc. wszystkich spamowych wiadomości

CIEKAWOSTKI - SPAM 16 proc. światowego spamu pochodziło w I kwartale bieżącego roku z USA. Natomiast z Polski zostało wysłane 3 proc. takich wiadomości. To nieco mniej niż estymacje firmy Sophos, której dane pokazują, że z naszego kraju wysłano od stycznia do marca 2,4 proc. wszystkich niechcianych wiadomości elektronicznych

CIEKAWOSTKI - SPAM Natomiast wśród kontynentów największym źródłem spamu w I kwartale bieżącego roku była Azja.

CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

KONTAKT Ewa Bocheńska ADVERTICA Sp. z o.o ul. Legnicka 62B 54-204 Wrocław tel. 071 351 85 65 fax. 071 351 85 66 e.bochenska@advertica.pl