Voice Portals – Portale Głosowe Krótkie wprowadzenie i omówienie
Agenda Krotka historia portali Co to są portale głosowe ? Gdzie mają zastosowanie ? Problemy portali głosowych Struktura i budowa typowego Voice Portal Portal głosowy na podstawie Genesys Voice Portal Podsumowanie i pytania
Krótka historia portali dwaj studenci: Jerry Yang i David Filo w 1993 postanowili skatalogować strony – powstaje Yahoo ewolucja portalu: od strony z wyszukiwarką do postaci wyrafinowanego centrum informacyjnego, usługowego, edukacyjnego i rozrywkowego różne portale
Krótka historia portali – reguła 5 „C” Content (zawartość) – informacje i personalizacja Context (kontekst) – wyszukiwarka, katalogi, żółte strony Community (społeczność) – chat, tworzenie na portalu www itp Commerce (handel) – aukcje, e-sklepy Communication (komunikacja) - czyli poczta elektroniczna i takie narzędzia do komunikacji, jak Yahoo Messenger i Instant Messenger AOL.
Co to są portale głosowe ? Typowy portal internetowy z nawigacją głosem Systemy IVR (interactive voice response) Dostęp do informacji wszędzie System do prowadzenia konwersacji z komputerem
Gdzie mają zastosowanie portale głosowe Call Center i obsługa klientów Typowe portale Katalogi branżowe (rozkłady jazdy, numery telefonów) rozrywka (gry, horoskopy, recenzje) portale turystyczne
Problemy portali głosowych Przetwarzanie języka naturalnego interpretacja izolowanych, pojedynczych słów (cyfry, polecenia, zwroty) rozpoznawania mowy ciągłej (problem początku i końca zdania) „surfowanie” Mnogość języków
Struktura i budowa TTS (Text-To-Speech) SRE (Speech Recognition Engine ) VXML (Voice Extensible Markup Language)
Struktura i budowa cd. W tradycyjnych WWW przeglądarka działa po stronie klienta W przypadku portali głosowych klient dzwoni na numer przeglądarki, która dopiero łączy się z serwerem dokumentów
Struktura i budowa – komponenty aplikacji VXML
Przykład dokumentu VXML Witaj w moim portalu glosowym: Wybierz jeden z tematow: Weather Wiadomosci Prosze powiedziec jeden z powyzszych tematow
Genesys Voice Portal
Podsumowanie i pytania Zapotrzebowanie Przyszłość Rozwiązanie podstawowych problemów