Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Metody numeryczne część 1. Rozwiązywanie układów równań liniowych.
Schemat blokowy M START KONIEC
CIĄGI.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Liczby Pierwsze - algorytmy
PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Witaj na lekcji cyfr rzymskich!
Kangur kl. IVa.
Liczby pierwsze.
Analiza matematyczna - Ciągi liczbowe wykład I
Temat lekcji: GRANICA CIĄGU.
Przepis na ciąg Klub Gimnazjalisty
Tajemniczy ciąg Fibonacciego
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
Nie taka matma straszna ;-)
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
KINEMATYKA MANIPULATORÓW I ROBOTÓW
Witam Państwa bardzo serdeczne na mojej prezentacji. Moim zadaniem będzie objaśnianie Państwu niektórych sytuacji, które będą tu miały miejsce. Miłego.
Rozłóż wielomiany na czynniki metodą grupowania wyrazów oraz z wykorzystaniem wzorów skróconego mnożenia.
Ciąg liczbowy Ciąg arytmetyczny Ciąg geometryczny
mgr Anna Walczyszewska
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
Przegląd podstawowych algorytmów
Zbiory biblioteczne W bibliotekach gromadzone są różnorodne zbiory, między innymi: książki, filmy na kasetach VHS oraz DVD, różne programy multimedialne,
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Operacje na wykresie funkcji f(x)=|x|
Zagadka Nr 4 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy postają zgodnie z pewną ukrytą regułą.
A. Sumionka. Starodawna gra marynarska; Gra dwu i wieloosobowa; Gracze wykonują ruchy naprzemian; Złożona ze stosów, w których znajduje się pewna ilość
Zastosowania ciągów.
od systemu dziesiętnego do szesnastkowego
System dwójkowy (binarny)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Podstawy analizy matematycznej I
Systemy liczbowe.
Autorzy: Magda Jóźwik Adrianna Prokop
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
Trójkąt Pascala Własności i Ciekawostki.
Rozwinięcia oktalne ułamków
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
Kalendarz Majów Wyk..
Szeregi funkcyjne dr Małgorzata Pelczar.
Ciągi i szeregi liczbowe
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Gramatyki Lindenmayera
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Prawdopodobieństwo termodynamiczne - liczba permutacji zbioru o N elementach, który podzielono na k podzbiorów n1, n2,..., nk złożonych z elementów nierozróżnialnych.
ÓSEMKOWY SYSTEM LICZBOWY
Rozwiązanie zagadki nr 2
Nie taka matma straszna ;-).
Rozwiązanie zagadki nr 1.
Numer 26 zadanie 24 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną.
Buty damskie 2 w 1 Paulina Kędzior. Buty damskie 2 w1 Buty damskie 2 w1 to najlepsze rozwiązanie techniczne XXI w. dla kobiet !
Rzymski system liczbowy
System dwójkowy (binarny)
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
PROPORCJE ZADANIA. Zadanie.1 Piekarnia zamawia w zakładach zbożowych partie 1000kg maki. Jest to mieszanka trzech gatunków mąki połączonych w stosunku.
Zadanie 4. Treść zadania Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z.
ANALIZA BADANIA TECHNIKI GŁOŚNEGO CZYTANIA CZWARTOKLASISTÓW PRZEPROWADZONA WE WRZEŚNIU 2015 R. AUTORKA ANALIZY I PRZEPROWADZAJĄCA BADANIE: MGR IZABELA.
NIE TAKA MATMA STRASZNA ZAGADKA 2. Treść zagadki Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut.
A Ty ile książek przeczytałeś w ubiegłym roku?
mgr Magdalena Więckowska Instytut Archeologii Uniwersytet Jagielloński
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze Zagadka nr 4 Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze

Treść zagadki Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: 0110100110010110... . Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną ukrytą regułą. Jaka to reguła?

Rozwiązanie Początek ciągu tych cyfr możemy podzielić na wersy, w taki sposób, aby w każdym następnym ilość cyfr była dwa razy większa.

Rozwiązanie I tak, jeżeli w pierwszym wersie jest jedna cyfra, w następnym będą już 2, a w kolejnych 4, 8, 16… 0 01 0110 01101001 0110100110010110

Rozwiązanie Kiedy rozłożymy te cyfry na takie rzędy możemy dostrzec pewną regułę, według której wyrazy te zostały napisane.

Rozwiązanie Każdy wers rozpoczyna się wyrazem z poprzedniego rzędu, przepisanym bez żadnych zmian. Dalsza część wersu jest przekształceniem jego początku – 0 zamienia się na 1, a 1 na 0. 0 01 0110 01101001 0110100110010110 ...

Potwierdzenie reguły Według tej reguły kolejne rzędy będą wyglądały tak: 01 0110 01101001 0110100110010110 01101001100101101001011001101001 ...

Pozdrawiamy! Klasa 3f