Powrót syna marnotrawnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Muzyka, legendy, artyści rodem z Krakowa ,,MALARZE”
Advertisements

Holandia.
„Za wzorem księdza Rua, jako autentyczni uczniowie i pełni pasji apostołowie, niesiemy młodzieży Ewangelię.”
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
Znaki drogowe Test sprawdzający
Skrzyżowanie dróg równorzędnych
Polacy znani i ci, o których wiedzieć warto
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Jerzy Duda Gracz Chopinowi.
WARSZTATY MALARSKIE. Pracownia do ćwiczeń malarskich –Eksponaty do martwej natury.
NEOLOGIZMY I ICH RODZAJE
Autorzy prezentacji: Jan Walawski Bartosz Tryliński Kl. 3d
Podstawowe grupy tematyczne
Prezentują:.
Grażyna Rychlicka Szkoła Podstawowa im. Wincentego Pola w Lesku 2005
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
HOLANDIA 2013 Klasa V b.
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Moje zainteresowania Malarstwo.
Wazon z dwunastoma słonecznikami
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Wielokąty i symetria w Przyrodzie
Po co jest muzeum?.
Wędrowiec lub Syn marnotrawny
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
„Izaak błogosławiący Jakuba” – obraz olejny holenderskiego malarza
National Gallery of Art w Waszyngtonie
Pan Tadeusz Adama Mickiewicza Dębica
Słowo Życia Listopad 2011 “Czuwajcie więc, bo nie znacie dnia ani godziny” (Mt 25,13)
Vincent van Gogh ekspresjonista.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Nie jest możliwe pokochanie kogokolwiek
Analiza i interpretacja dzieła sztuki LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO (III KLASA GIMNAZJUM, I KLASA LICEUM) 1 Vincent van Gogh.
Podstawowe grupy tematyczne w malarstwie
„Rien“ Poortvliet - Sceny z dawnego życia wiejskiego.
 W dniu 5 marca 2015 roku dzieci ze świetlicy szkolnej zwiedzały wystawę sztuki ludowej artystów nieprofesjonalnych. Duże zainteresowanie dzieci wzbudziły.
NEOLOGIZMY I ICH RODZAJE
Wędrowiec lub Syn marnotrawny
Logia Jezusa – w głąb Ewangelii Świętego Mateusza
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
Sekret Mesjański - w głąb Ewangelii Świętego Marka.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
Powrót syna marnotrawnego
MALARSTWO HOLENDERSKIE XVII WIEKU
Sławni malarze ..
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
Analiza dzieła sztuki.
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
Malarstwo okresu romantyzmu jest niejednolite. Można wyróżnić jednak pewne cechy malarstwa tej epoki na podstawie czołowych, głównych i najbardziej znaczących.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Stereogramy i iluzje optyczne
Krótki biogram:  Michelangelo Merisi da Caravaggio (ur. 29 września 1571, zm. 18 lipca 1610) – włoski malarz działający w latach 1593– 1610 w Rzymie,
(Rembrandt Harmenszoon van Rijn ).  Rembrandt Harmenszoon van Rijn (ur. 15 lipca 1606 w Lejdzie, zm. 4 października 1669 w Amsterdamie) – holenderski.
Pomysł na promocję książki.
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Liczba π Aleksandra Tera 6F.
Klaudia Sadowska Weronika Maciejewska
„CZŁOWIEK WITRUWIAŃSKI”
Vincent van Gogh ekspresjonista.
 Salvador Dalí, właśc. Salvador Domènec Felip Jacint Dalí i Domènech, marquès de Dalí de Púbol (ur. 11 maja 1904 w Figueres, zm. 23 stycznia 1989 tamże)
Układ Tytuł Podtytuł.
Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 75 im. A. Fredry
Zapis prezentacji:

Powrót syna marnotrawnego LEKCJA Z OBRAZEM Rembrandt Harmenszoon van Rijn Powrót syna marnotrawnego Część II

ur. 15 lipca 1606 roku Twórca obrazu http://www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt4.JPG http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/rembrandt/self/self-1634.jpg http://arthistory.westvalley.edu/images/R/REMBRANDT/SELF1661.JPG Rembrandt Harmenszoon van Rijn Holenderski malarz, rysownik i grafik. Uważany powszechnie za jednego z największych artystów europejskich, najważniejszy malarz holenderskieg Złotego Wieku, okresu w którym kultura, nauka, gospodarka, potęga militarna i wpływy polityczne Holandii osiągnęły swoje apogeum. zm. 4 października1669 roku

W ostatnim okresie powstały obrazy, w których artysta stawiał pytania o dobro i zło, cierpienie i przebaczenie, np. Powrót syna marnotrawnego ok. 1668 (Ermitaż, Sankt Petersburg). Postacie zostały jakby odmaterializowane, malarz skupił uwagę widza na czysto duchowym ich bogactwie. Obraz realistyczny, ale pełny głębi psychologicznej, tajemniczości i duchowości. Prezentuje mistrzowskie operowanie światłem oraz półcieniem. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Rembrandt-The_return_of_the_prodigal_son.jpg

Powrót syna marnotrawnego ostatni obraz Rembrandta namalowany pod koniec życia. Dokładna data powstania obrazu nie jest znana, bywa on datowany na rok 1660, 1662 lub też 1668 rok. Olej na płótnie 262 x 206 cm Ermitaż w Sankt Petersburgu (Rosja)

5. Jak czytać obraz? Ćwiczenie plastyczne nr 1. Wyznacz w obrazie punkt centralny. W tym celu poprowadź przekątne. Zakreśl okrąg. To co znalazło się wewnątrz okręgu, to najważniejsze elementy obrazu. Po wykonaniu ćwiczenia przejdź do następnego slajdu.

Porównaj .

Co znalazło się wewnątrz okręgu? Zadanie nr 2. Co znalazło się wewnątrz okręgu? Wypisz te elementy w karcie pracy. ............................................. ............................................... ..............................................

Jeszcze raz przyjrzyj się obrazowi. Zweryfikuj swoje zadanie.

Porozmawiaj o obrazie Weź udział w dyskusji na temat interpretacji plastycznej przypowieści o synu marnotrawnym. Dlaczego malarz zilustrował właśnie ten fragment przypowieści? Jakie przesłanie niesie taki wybór?