Celica została zaprojektowana z myślą o kierowcach młodych duchem, którzy oczekiwali od samochodu więcej niż tylko środka transportu, Stylizacja, oparta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Advertisements

Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
INTERFEJSY ZASILACZY.
MERCEDES Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych obecnie przez koncern Daimler AG (poprzednia nazwa DaimlerChrysler), zaś wcześniej przez koncern.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 4: Działania ratownictwa na drodze
Lamborghini Michał Milczarek. Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera Dokładnie trzy lata po premierze Gallardo Superleggera, firma Lamborghini prezentuje.
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
Samochód XXI wieku autor: Adam Kowol.
OBSŁUGA TECHNICZNA: TOYOTA YARIS.
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Samochody Przyszłości.
Igor Święcki BMW Polska sp. z o.o..
Ja miełam forda hahah a już nie mama
Ekojazda.
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
Budowa motoroweru.
Nowa Toyota Corolla Robert Mularczyk Maciej Gorzelak.
W jakim kierunku rozwija się motoryzacja?
YARIS.
Rover 75 To jeden z najpiękniejszych i najbardziej eleganckich samochodów w swojej klasie, idealnie spełniający rolę reprezentacyjnej limuzyna na: - ślubach.
Rover 75 To jeden z najpiękniejszych i najbardziej eleganckich samochodów w swojej klasie, idealnie spełniający rolę reprezentacyjnej limuzyna na: - ślubach.
Ford Focus Daewoo Matiz Volkswagen Golf Aston Martin DB9.
JAK SIĘ PALI SKODA FABIA
Firma Foto-Technika, dystrybutor marki Benro w Polsce, wprowadza do sprzedaży nową linię kompaktowych i profesjonalnych plecaków CoolWalker. Nowa kolekcja.
OPONY.
SUB 10 CLASSIC SUB 20 CLASSIC SUB 30 CLASSIC END Filozofia, Geometria jest kluczem. W tym rowerze to mieszanka komfortu i szybkości. Doskonałe wyważenie.
For Sale 1991 Toyota : MR2 Każdy potrzebuje takiej zabawki, znaleziono na eBay… Opis techniczny: Napęd stanowią 2 turbiny General Electric T-58-3s Działa.
Reklama Ford Mondeo Katarzyna Pruchniak.
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Moją pasją są samochody
Jak pogonić wszystkie konie
Mechanik Pojazdów Samochodowych
BAZA MASZYNOWA DANEX PRODUKCJA ZIELONEK
FRANK-CARS CZĘSTOCHOWA Cezary Chaś Kierownik Sprzedaży Flotowej
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
Historia Fabryki Samochodów Osobowych
Galeria Pt. „Amerykańskie Sny”. Chevrolet Chevelle.
Samochody McLaren p1.
Katalog samochodowy prawdziwego mężczyzny.
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi Poddębice 2007.
10 najdroższych samochodów świata
Ford Probe Klub Polska FPKP to klub zrzeszający miłośników Forda Probe – tych obecnych oraz tych przyszłych.
Cacko w skrzyni? 1.
Jedno ślady. Jedno ślady Honda CBR 900 ccm Liczba cylindrów-4 Liczba zaworów na cylinder-4 Pojemność-918cc Moc-130 KM przy rpm Moment obrot-92.
Historia samochodu.
Historia samochodu Źródło informacji: pl.wikipedia.org
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
30. Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty”
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
XJ. Slajd Nr 2  Jaguar Financial Services  Znajdź dealera  Samochody używane  Jaguar Boutique  Jazda próbna  Zamów prospekt  Multimedia.
MOTOCYKL LECH. Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze.
KSENONY Damian Czypionka i Arkadiusz Bańbuła. Wykonali :
Autor: Bogdan Grzymowicz SZKOLENIE PODSTAWOWE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP.
Motocykl „Lech” jako element historii Opalenicy. Motocykl „Lech”
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Proces technologiczny
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 4: Działania ratownictwa na drodze
 By ł produkowany w latach w zak ł adach Ursus w Warszawie  Jest nast ę pc ą Ursua C-328  Poprzednikiem jest Ursus C-355  Jego wersj ą „Poliftow.
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Celica została zaprojektowana z myślą o kierowcach młodych duchem, którzy oczekiwali od samochodu więcej niż tylko środka transportu, Stylizacja, oparta na segmencie samochodów sportowych, była dosyć rewolucyjna jak na te czasy.

Pierwsza Celica była wyposażona w czterocylindrowy gaźnikowy silnik o pojemności 1.6 litra. Dostępna była wyłącznie w opcji ST jako dwudrzwiowe sportowe coupe. Celica od początku sprzedawała się dobrze. Pierwsza znacząca zmiana nastąpiła w 1974 roku, kiedy to wprowadzony został model GT. Posiadał on dwulitrową jednostkę, który w różnych wersjach napędzał celiki przez następne 11 lat. W 1976 roku linia Celiki została powiększona o model liftback, dostępny jedynie w wersji GT. Sam pakiet GT zawierał w sobie większy silnik, usportowione przełożenia, lepsze wyposażenie, itd. Liftback był markowany jako sport-touring. Oferował lepszy komfort oraz większą pojemność bagażową niż wersja notch-back.

Celica drugiej generacji została zaprezentowana w 1978 i podobnie jak model pierwszy oferowana była w wersjach ST i GT. Różnica pomiędzy I genaracją i II polegała na tym, że w nowym modelu zastosowano w obu wersjach 2.2- litrowy silnik o większej mocy. Nowa generacja oferowała ogólnie większe bezpieczeństwo, moc i ekonomiczność.

W 1981 roku wprowadzono do sprzedaży Celikę trzeciej generacji. W stosunku do poprzednbiego modelu została poprawiona stylizacja, a także moc, którą dostarczał już 2.4-litrowy silnik. Wprowadzony został dodatkowy model o oznaczeniu GT-S. Miał on sprowadzić Celikę na sportową ścieżkę, z której zjechała II generacja, kiedy to postawiono na powiększenie samochodu. Opcja GT-S zawierała większe koła i opony, inne zderzaki, sportowe zawieszenie oraz sportowe wnętrze, które posiadało specjalne fotele i skórzane obicia kierownicy i gałki zmiany biegów.

Od 1986 roku Celica została zmieniona kompletnie. Był to zupełnie nowy samochód z napędem na przednią oś, opływowym kształtem i nową czterocylindrową dwulitrową jednostką z dwoma wałkami rozrządu (TwinCam). Były dostępne 3 modele - ST, GT i GT-S. Wszystkie dostępne zarówno w wersji liftback, jak i coupe. Model ST posiadał 116-okonny natomiast GT-S 135- okonny silnik. Oba z pojemności dwóch litrów. Dostępne były wersje z napędem zarówno na przednią oś, jak i 4x4, co uczyniło z Celiki doskonały sportowy samochód. W 1988 roku, Toyota zaprezentowała "The Ultimate Celica", z dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o napędzie na cztery koła. Z miejsca stała się ona flagowym reprezentantem linii Celiki.

Celika piątej generacji została zaprezentowana w 1990 roku. Ulepszono w niej stylizację, powiększono koła i opony oraz zwiększono moc. Wprowadzono wersję GT-S, która posiadała 2.2-ulitrowy silnik oraz wersję ST litra. Wszystkie posiadały szesnastozaworowe silniki DOHC. ABS, podobnie jak inne obfite opcjonalne wyposażenie możliwe było w każdej wersji. Jedynie wersja turbo posiadała wszystko w standardzie. Była to skórzana tapicerka, dziesięciogłośnikowe nagłośnienie, elektrycznie sterowane fotele, szyberdach. Wersja ta była najdroższa w historii modelu. Podobnie jak cenowo - była to też najmocniejsza jednostka w historii. Posiadała 200 koni.

Od 1994 roku Toyota przyhamowała. Szósta generacja miała niewiele wspólnego ze swoimi starszymi siostrami. Celica była dostępna wyłącznie w wersji ST i GT w modelu na 1994 rok. Było jednakże możliwe opcjonalne sportowe wyposażenie w wersji GT. Początkowo nie było wersji 4x4, ani convertible. Stylizacja nowej celiki z czterema okrągłymi światłami z przodu została okrzynięka jako "Supreska". Dostepne jednak były zarówno wersje coupe, jak i liftback. Zostało wprowadzone nowe wyposażenie związane z bezpieczeństwem. Poduszki powieczne dla kierowcy i pasażera jak i ABS znalazły się w standardzie. W 1996 Celica otrzymała w opcji boczne, bardziej opływowe progi w celu zwiększenia aerodynamiki. Podobnie było z przerobionym przednim zderzakiem. W opcji znalazły się także dodatkowe przednie światła i grill (standardowy w wersji GT) roku zaprzestano produkcji modelu ST. Pozostał jedynie model GT (coupe, liftback i convertible). Wszystkie celiki z 1998 roku otrzymały dodatkowe wyposażenie, podnosząc jednocześnie Celikę do wyższego standardu.

Nowa Toyota Celica jest siódmą generacją słynnego sportowego coupe, które dwukrotnie zdobyło tytuł mistrza świata w rajdach w latach 1993 i Nowy model, którego prezentacja odbyła się na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie to zupełnie nowa maszyna. Odmienna od swych poprzedniczek zarówno stylistyką jak i konstrukcją poszczególnych mechanizmów. Zachowano dotychczasowy charakter auta, czyli czteromiejscowego coupe z silnikiem umieszczonym z przodu i napędzającym przednie koła. Do napędu zastosowano jednak zupełnie nowy silnik i skrzynię biegów. Silnik ma pojemność 1.8 l i został skonstruowany w technologii VVT-i (zmienne fazy rozrządu). Skrzynia biegów otrzymała dodatkowy 6 bieg. Dzięki unikatowej konstrukcji nadwozia i nowoczesnemu silnikowi uzyskano wysoki stosunek mocy do masy auta co gwarantuje doskonałe osiągi. Nowa Toyota Celica jest siódmą generacją słynnego sportowego coupe, które dwukrotnie zdobyło tytuł mistrza świata w rajdach w latach 1993 i Nowy model, którego prezentacja odbyła się na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie to zupełnie nowa maszyna. Odmienna od swych poprzedniczek zarówno stylistyką jak i konstrukcją poszczególnych mechanizmów. Zachowano dotychczasowy charakter auta, czyli czteromiejscowego coupe z silnikiem umieszczonym z przodu i napędzającym przednie koła. Do napędu zastosowano jednak zupełnie nowy silnik i skrzynię biegów. Silnik ma pojemność 1.8 l i został skonstruowany w technologii VVT-i (zmienne fazy rozrządu). Skrzynia biegów otrzymała dodatkowy 6 bieg. Dzięki unikatowej konstrukcji nadwozia i nowoczesnemu silnikowi uzyskano wysoki stosunek mocy do masy auta co gwarantuje doskonałe osiągi. Efektem wykorzystania najnowszych technik w dziedzinie projektowania nadwozi jest uzyskanie niebywale lekkiego szkieletu karoserii i doskonałego współczynnika oporu powietrza wynoszącego zaledwie 0,31. Dzięki tym usprawnieniom i nowoczesnemu silnikowi zużycie paliwa spadło do 7.7 lita na 100 km co w klasie samochodów sportowych do tej pory było niespotykane. Nowa Celica została seryjnie wyposażona w dwie poduszki powietrzne, ABS, EBD, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia. Progi przednie i środkowe poprzeczki płyty podłogowej wykonano z wysoko wytrzymałej stali w celu lepszej ochrony kierowców i pasażerów przed skutkami kolizji. Wzmocniono także belki w drzwiach i przednią część płyty podłogowej. Zastosowano nowy system mocowania pedału hamulca przez co zminimalizowano prawdopodobieństwo urazów stóp kierowcy. Układ hamulcowy wyposażono w 14" wentylowane tarcze. Do wyposażenia seryjnego nowej Celicy należy oprócz już wspomnianych poduszek, układów ABS, EBD między innymi skórzana tapicerka, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, otwierany dach, 16" aluminiowe koła.