ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty foremne i obroty.
Advertisements

KLASYFIKACJA TRÓJKĄTÓW ZE WZGLĘDU NA BOKI I KĄTY
Marszałek Województwa Małopolskiego
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
The new wave of comfort.
Opracowała: mgr Magdalena Dukowska
Opracowały: Agnieszka Linkiewicz Martyna Rybka VI B
KĄT ŚRODKOWY I KĄT WPISANY PRZED KLASÓWKĄ. - POWTÓRKA WYKONAŁA:
018 RG4 K-04 Poziom -1 Al. Jerozolimskie Nowy Świat Arch. Wyjście na podwórze WC 09 Gl. zaw. wody (ZW) Arch. BGK Mag.033 Schody na parter do PKO Schody.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
Podstawowe pojęcia astronomiczne
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
Matematyka w przyrodzie.
Budowa serca.
Proste zapytania w języku SQL
(c) 1999, Instytut Informatyki Politechniki Poznańskiej Rozdział 4: Język bazy danych - SQL Połączenia.
METODY PODEJMOWANIA DECYZJI
PROCENTY I PROMILE.
Niezbędne przyrządy kreślarskie do rzutowania prostokątnego. Ołówek H3
Wioleta Nowak Gimnazjum nr 20 w Poznaniu
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
Niezbędne przyrządy kreślarskie do wymiarowania. Ołówek H3 Ołówek B3
Niezbędne przyrządy kreślarskie do wykreślania przekrojów. Ołówek H3
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Twierdzenia o kątach środkowych i kątach wpisanych
Trójkąty ich rodzaje i własności
Matematyka wokół nas.
Pole prostokąta i kwadratu
MOCOWANIA TERMOIZOLACJI FASADOWYCH
„KORZYŚCI Z INWESTOWANIA NA TERENACH KSSE”
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Historia i zastosowanie.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
O ile więcej o ile mniej. Podwyżki i obniżki cen..
PROCENTY Diagramy procentowe.
System Sika Unitherm Steel S w wielkościach bezwzględnych
Biuro turystyczne Dr inż. Bożena Mielczarek. Sprzedaż wczasów zBiuro turystyczne Akropol uważa, że w lecie 2014 roku popyt na wczasy do Grecji będzie.
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Pod rozwagę dla „super kierowców’’
PROJEKTGEOGRAFIAKULTURA POWRÓT ODPOWIEDŹ
Biuro turystyczne Dr inż. Bożena Mielczarek. Sprzedaż wczasów zBiuro turystyczne Akropol uważa, że w lecie 2014 roku popyt na wczasy do Grecji będzie.
Quiz Liczby na co dzień Rozpocznij Quiz.
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
PTAKI DRAPIEŻNE W POLSCE
Opracowała: Jolanta Brzozowska
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Jak zamknąć świat w procentach ?
Związki między bokami i kątami w trójkątach.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Projekt zmian niektórych artykułów ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego Warszawa, styczeń 2012.
ZAJĘCIA 8 OBLICZENIE ZBROJENIA SŁUPÓW -ZBROJENIE SYMETRYCZNE - ZBROJENIE NIESYMETRYCZNE KONSTRUKCJE BETONOWE II 2013/2014 MGR. INŻ. Julita Krassowska.
Określanie mimośrodu w elementach ściskanych
Przeliczniki kuchenne
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Materiały termoizolacyjne i temoprzewodzące
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
Przykład 1. Firma rozpatruje projekt inwestycyjny charakteryzujący się następującymi przepływami pieniężnymi (w zł): CF0 = CF1 = CF2.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Zapis prezentacji:

ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO Aneta Słowik Sandra Parys

Przeprowadziłyśmy ankietę wśród 100 uczniów zarówno gimnazjum jak i liceum naszej szkoły na temat spędzania pozalekcyjnego czasu. Zadałyśmy dwa pytania : 1). Ile czasu w ciągu dnia poświęcasz nauce? 2). Ile czasu w ciągu dnia spędzasz przed komputerem lub telewizorem?

Wyniki dotyczące pytania nr 1 : Ile czasu w ciągu dnia poświęcasz nauce?

KLASYFIKACJA DANYCH STATYSTYCZNYCH Odpowiedzi jakie uzyskałyśmy od ankietowanych: 45,100,0,160,250,180,90,15,40,220,300,260,200,100,60,50,30, 25,270,220,160,130,100,145,170,90,75,200,225,250,130,110, 135,140,190,140,140,140,300,200,160,205,120,120,105,145,25,15,75,230,115,120,25,25,135,170,170,165,205,210,280,150, 150,150,145,130,100,70,150,165,170,140,125,200,215,60,25,0,155,155,170,170,120,220,220,25,75,130,60,230,205,155,155, 75,75,195,165,135,75,150.

Liczbę przedziałów obliczymy ze wzoru k = [sqrt n ] gdzie n – liczba danych n = 100 tak więc k = 10 Następnie obliczymy długość przedziałów ze wzoru L=[(xmax-xmin)/k] gdzie xmax – największa dana, xmin- najmniejsza dana, k –liczba przedziałów. Tak więc xmax = 300 xmin= 0 k = 10 to L = 30.

<0 ; 30) 10 <30 ; 60) 4 14 <60 ; 90) 11 25 <90 ; 120) 8 33 SZEREG ROZDZIELCZY Z KLASAMI BĘDĄCYMI PRZEDZIAŁAMI CZAS (w min.) NAUKA ŚREDNIA SKUMULOWANA <0 ; 30) 10 <30 ; 60) 4 14 <60 ; 90) 11 25 <90 ; 120) 8 33 <120 ; 150) 20 53 <150 ; 180) 21 74 <180 ; 210) 84 <210 ; 240) 9 93 <240 ; 270) 3 96 <270 ; 300> 100

HISTOGRAM

ŚREDNIA ARYTMETYCZNA X= ( 15*10 + 45*4 +75*11 + 105*8 + 135* 20 + 165*21 + 195*10 + 225*9 + 255*3 + 285*4 ) / 100 = (150 + 180 + 825 + 840 + 2700 + 3465 + 1950 + 2025 + 765 + 1140) /100 = 14040 : 100 = 140,4 min DOMINANTA Mo = <150 ; 180) POZYCJA MEDIANY : Pme = 101:2 = 50,5 MEDIANA : Me150+[(50-33)/53]*30  160min

WARIANCJA Var = [(15-140,4)²*10 + (45-140,4)²*4 + (75-140,4)²*11 +(105-140,4)²*8 +(135-140,4)²*20 + (165-140,4)²*21 +(195-140,4)²*10 + (225-140,4)²*9 + (255-140,4)²*3 + (285-140,4)²*4]/100 = 4812,84 ODCHYLENIE STANDARDOWE = [sqrtVar] = [69,4] = 69

Wyniki dotyczące pytania nr 2 : Ile czasu w ciągu dnia spędzasz przed komputerem lub telewizorem?

KLASYFIKACJA DANYCH STATYSTYCZNYCH Odpowiedzi jakie uzyskałyśmy od ankietowanych: 0,120,120,120,170,160,150,45,30,30,95,100,60,15,15,285,300, 275,240,280,40,10,65,70,150,130,110,90,90,40,25,150,185,205,190,225,230,230,185,150,120,250,265,245,260,270,190,185, 210,210,35,60,25,130,205,195,210,225,220,45,180,200,205, 205,280,250,25,35,170,120,140,175,165,150,180,125,155,150, 190,190,175,200,195,195,220,245,235,215,215,210,220,235, 210,235,215,210,225,45.

Liczbę przedziałów obliczymy ze wzoru k = [sqrt n ] gdzie n – liczba danych n = 100 tak więc k = 10 Następnie obliczymy długość przedziałów ze wzoru L=[(xmax-xmin)/k] gdzie xmax – największa dana, xmin- najmniejsza dana, k –liczba przedziałów. Tak więc xmax = 300 xmin= 0 k = 10 to L = 30.

SZEREG ROZDZIELCZY Z KLASAMI BĘDĄCYMI PRZEDZIAŁAMI CZAS (w min.) MEDIA ŚREDNIA SKUMULOWANA <0 ; 30) 7 <30 ; 60) 9 16 <60 ; 90) 5 21 <90 ; 120) 26 <120 ; 150) 35 <150 ; 180) 15 50 <180 ; 210) 17 67 <210 ; 240) 20 87 <240 ; 270) 8 95 <270 ; 300> 100

HISTOGRAM

ŚREDNIA ARYTMETYCZNA X= ( 15. 7 + 45. 9 +75. 5 + 105. 5 + 135. 9 + 165 ŚREDNIA ARYTMETYCZNA X= ( 15*7 + 45*9 +75*5 + 105*5 + 135*9 + 165*15 + 195*17 + 225*20 + 255*8 + 285*5 ) / 100 = (105 + 405 + 375 + 525 + 1215 + 2475 + 3315 + 4500 + 2040 + 1425)100 = 163,8 DOMINANTA Mo = <210 ; 240) POZYCJA MEDIANY : Pme = 101:2 = 50,5 MEDIANA : Me180+[(50-50)/67]*30  180min

ODCHYLENIE STANDARDOWE = [sqrtVar] = 76 WARIANCJA Var= [(15-163,8)²*7 + (45-163,8)²*9 + (75-163,8)²*5 + (105-163,8)²*5 + (135-168,3) ²*9 + (165-163,8)²*15 + (195-163,8)²*17 + (255-163,8)²*20 + (255-163,8)²*8 + (285-163,8)²*5]/100 = 5776,56 ODCHYLENIE STANDARDOWE = [sqrtVar] = 76

SZEREG ROZDZIELCZY Z KLASAMI BĘDĄCYMI PRZEDZIAŁAMI CZAS (w min.) NAUKA MEDIA <0 ; 30) 10 7 <30 ; 60) 4 9 <60 ; 90) 11 5 <90 ; 120) 8 <120 ; 150) 20 <150 ; 180) 21 15 <180 ; 210) 17 <210 ; 240) <240 ; 270) 3 <270 ; 300>

HISTOGRAM PORÓWNANWCZY

WNIOSKI Po przeanalizowaniu danych statystycznych możemy stwierdzić, że młodzież więcej czasu pozalekcyjnego spędza na rozrywce. Z naszych badań wynika, że młodzi ludzie przeznaczają codziennie średnio 3 godziny dziennie na siedzenie przed komputerem czy telewizorem. Na naukę również znajdują czas jednak jest on znacznie krótszy niż na rozrywkę.