Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio Tomasz Wroniak Praca dyplomowa magisterska Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio Opiekun pracy: mgr inż. Henryk Kowalski Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechnika Warszawska Warszawa, 14.10.2011
Cel pracy Przeniesienie systemu CPEG na nową platformę sprzętową Studium wykonalności – zasadność stosowania heterogenicznych procesorów wielordzeniowych w urządzeniach audio Przeniesienie systemu CPEG na nową platformę sprzętową Wypracowanie ogólnego modelu architektury oprogramowania
Dziedzina Architektury wieloprocesorowe – rozproszenie sprzętowe i programowe Systemy operacyjne Czas rzeczywisty w przetwarzaniu, wielodostęp i responsywność w warstwie io
System PEG (tutaj ładniejszy rysunek wkleić)
Oprogramowanie sterująca modułem sprzętowym Aplikacja rozproszona – oddzielne aplikacje sterujące poszczególnymi rdzeniami Część GPP – aplikacja linuxowa, nie-realtime, komunikacja Rdzeń DSP – aplikacja DSP/BIOS, real time Na GPP biblioteki, na DSP surowe C
Przepływ danych w systemie CPEG processBufferSwi – wątek realizujący przetwarzanie sygnału gitarowego według zadanego algorytmu PRD_check_RTDX – zadanie okresowe obsługujące komunikację z komputerem nadrzędnym
Edytor ustawień systemu CPEG Aplikacja okienkowa umożliwiająca zmianę parametrów przetwarzania sygnału w czasie rzeczywistym Prosty interfejs użytkownika zbliżony do tego spotykanego typowo w efektach gitarowych Zapis oraz odczyt plików z ustawieniami
Aplikacje zdalnego sterowania Aplikacja uruchamiana na PC Aplikacja mobilna - Android Aplikacja MSP430 – usb host Jeden protokół komunikacji niezależnie od źródła komunikatów i kanału transmisji (wifi, usb)
Rezultat Możliwość uruchomienia kilku efektów jednocześnie Możliwość przetwarzania sygnału przy pomocy popularnych efektów gitarowych, takich jak przester, flanger, chorus, vibrato, tremolo, reverb Możliwość uruchomienia kilku efektów jednocześnie Wysoka jakość przetwarzania sygnału (próbkowanie 24 bit z częstotliwością 48 kHz) Niskie opóźnienie wprowadzane do sygnału (~3 ms)
Architektura oprogramowania
Architektura oprogramowania Jakieś takie wkleić info o architekturze SPL, APL i IOL w wersji klasycznej i zmodyfikowanej
Prezentacja działania systemu
Podsumowanie Udana implementacja urządzenia audio na platformie wielordzeniowej Testy wydajnościowe wykazały zwiększoną wydajność w stosunku do poprzedniej wersji Wypracowany ogólny model architektury oprogramowania
Dziękuję za uwagę