Szacunek dla siebie i innych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
BEZPIECZNE KIBICOWANIE
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Warsztaty zawodoznawcze
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
Choroba Przykład story-line na podstawie pomysłu J. Simon i J. Maissan
Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie mylmy jednak szacunku z dyktaturą. Nie chodzi o to by mężczyzna na wszystko się zgadzał, wszystko przyjmował bez rugnięcia okiem, nigdy nie miał swojego.
Szacunek do dziewczyn i kobiet
Dyrektor w zreformowanej szkole
Złote myśli.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Wychowywać to kochać i wymagać
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
„Dzielimy się doświadczeniami”
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PROJEKT FAIR PLAY w Publicznym Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Zmysł smaku. Zmysł smaku – odgadywanie smaku z zawiązanymi oczami Wybierzcie osobę, która jako pierwsza założy sobie opaskę na oczy i nie będzie podglądać.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
Doradztwo zawodowe szkoła Podstawowa w Kraszewie
Św. Jan Paweł II - wzór mądrości
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
BĄDŹ KUMPLEM- NIE DOKUCZAJ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Jak napisać dobry konspekt?
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Szacunek dla siebie i innych Scenariusz zajęć profilaktycznych dla młodzieży.

Cele: Rozwój samodzielności, Budowanie umiejętności dokonywania prawidłowych wyborów, Zmiana stereotypów, Wzmocnienie szacunku do własnego ciała.

Materiały dydaktyczne: Kolorowe czasopisma Nożyczki, klej Duże arkusze szarego papieru Długa żywa róża Załączniki

Czas trwania: 2 jednostki dydaktyczne

Idealny mężczyzna, idealna kobieta? Przebieg zajęć: Na wstępie prowadzący przedstawia młodzieży temat spotkania i krótko opowiada, jak będzie ono przebiegać. Idealny mężczyzna, idealna kobieta? Prowadzący prosi uczestników, aby przejrzeli kolorowe czasopisma i wybrali z nich ilustracje pokazujące, jak powinien wyglądać i żyć „idealny mężczyzna”, a jak „idealna kobieta”. Prosi o wycięcie takich obrazków. Z całości wykonywany jest grupowy collage. Następnie prowadzący zachęca młodzież do dyskusji na temat wizerunków kobiety i mężczyzny, zawartych w wykonanych collage’ach. Uczestnicy odpowiadają na pytanie, czy są one realistyczne i możliwe do osiągnięcia przez „normalnych”, zwykłych ludzi? W tym miejscu należy uczestnikom wyjaśnić słowo „stereotyp”, a następnie wspólnie poszukać stereotypów związanych z pełnieniem ról męskich i kobiecych, ukrytych w wizerunkach lansowanych przez czasopisma i inne środki masowego przekazu. Następnie prowadzący proponuje, by każdy wskazał jakiegoś dorosłego, którego lubi i szanuje oraz by sprawdził, na ile wizerunek tej osoby pasuje, a czym różni się on od lansowanego „ideału”. Warto także, by każdy uczestnik spotkania wskazał kilka rzeczy, które lubi i robi, pomimo, że na ogół uważa się je za przypisane przeciwnej płci.

Zabawa w „Zabójcę” Uczestnicy staja w kręgu. Jedna z osób wychodzi za drzwi – po powrocie będzie pełnić rolę detektywa. Kiedy jej nie ma, prowadzący spośród pozostałych członków grupy wybiera jedna osobę, która będzie tzw. „zabójcą”. Zabójca ma za zadanie wyeliminowanie z gry wszystkich jej uczestników poprzez np. mrugnięcie okiem. Wówczas wyeliminowany zawodnik kuca i mówi głośno „jestem zabity”. Detektyw, który wraca, ma za zadanie wykryć cichego „zabójcę”. Można wtedy zamienić role.

Dlaczego ludzie nie szanują swego ciała? „Burza mózgów” na temat przyczyn prostytuowania się przez młodzież. Grupa wspólnie tworzy listę powodów, które mogą sprawić, że nieletni wchodzą w proceder prostytucji. Następnie prowadzący omawia problem i wybiera do kolejnego ćwiczenia ochotnika – chłopca. Prowadzący pokazuje uczestnikom zajęć żywy kwiat róży i wszyscy głośno oceniają jego piękno. Następnie prowadzący wręcza kwiat ochotnikowi i prosi go, aby rozebrał kwiat z płatków. Chłopiec odrywa po kolei płatki róży, po czym cała grupa ocenia walory róży bez płatków. Prowadzący prosi ochotnika, aby teraz ubrał różę w płatki. Podsumowując ćwiczenie prowadzący podejmuje z młodzieżą dyskusję o prawdziwym pięknie człowieka, o wartościach wewnętrznych, o tym, że nie należy wszystkiego od razu odkrywać. Róża straciła swoje piękno bezpowrotnie i człowiek też musi chronić swoje.

„Wierzba” – zabawa wzmacniająca zaufanie w grupie Wszyscy uczestnicy stoją w kręgu zacieśniając go jak najbardziej. Do środka wchodzi jedna z osób, która krzyżuje ręce na klatce piersiowej, zamyka oczy i opierając się jedynie na stopach o podłogę poddaje się działaniom grupy. Uczestnicy przekazują sobie z rąk do rąk nieważkiego kolegę/ koleżankę dbając, żeby nie stała mu/ jej się żadna krzywda. W efekcie osoba ta faluje jak wierzba na wietrze.

Odgrywanie scenek Prowadzący dzieli grupę na trzy zespoły /np. przez odliczanie lub ciągnięcie losów/, po czym wręcza każdej grupie kartkę z opisem scenki do przygotowania – załącznik nr 3. Po około 10 minutach każdy zespół odgrywa przygotowaną przez siebie scenkę, której czas trwania nie powinien być dłuższy niż 5 minut. w podsumowaniu zadania młodzież uczestniczy w dyskusji, odpowiadając na następujące pytania: Czy trudno było wcielić się w odgrywane postacie? Czy postacie te były na kimś wzorowane? Dlaczego ich zachowanie było takie, a nie inne? Czy takie sytuacje maja miejsce w życiu codziennym?

Podsumowanie zajęć Każdy z uczestników otrzymuje kartę podsumowującą zajęcia i wypełnia ja kończąc zdania – załącznik nr 2 (treść załączników znajduje się w scenariuszu zajęć)

Opracowała: Elżbieta Róg