Zainspirowani barokiem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czyli Wprowadzenie do filozofii
Advertisements

HISTORIA KULTURY I SZTUKI - ćwiczenia
Bóg bliski - Bóg Objawienia - Bóg Miłości
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Lev Manovich Język nowych mediów
Paul Cézanne
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
Subkultura gotycka.
Poezja metafizyczna.
WCZESNA FILOZOFIA NOWOŻYTNA XV-XVII wiek
Podstawowe grupy tematyczne
WODA MOTYWY WODY W SZTUCE.
GRA ZE ŚMIERCIĄ W SZACHY
Pieter Bruegel „Miesiące”
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Moje Hobby - Style rysowania
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
SURREALIZM Salwador Dali.
SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
WCZESNA FILOZOFIA NOWOŻYTNA XV-XVII wiek HISTORIA ETYKI (HISTORIA FILOZOFII)
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Filozofia sposobem poszukiwania mądrości.
Poprawne odpowiedzi na końcu prezentacji!
FILOZOFIA NOWOŻYTNA XVII-XVIII WIEK KOGNITYWISTYKA.
Pojmowanie dzieła sztuki i piękna
Podstawowe grupy tematyczne w malarstwie
Barok.
Malarstwo obrazem epoki
BAROK.
SZTUKA BAROKU Iwona Pawłowska.
malarz postimpresjonistyczny
Zobacz jak łatwo oszukać Twój umysł! Złudzenia optyczne
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
FilozofiA.
Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie. The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasze portrety – pozory a rzeczywistość.
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
„Czucie i wiara silniej mówi do mnie Niż mędrca szkiełko i oko.”
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Ponadczasowe znaczenie toposu Vanitas. Pojęcia Topos - powtarzający się motyw, który często występuje w obrębie literatury i sztuki danej kultury, cywilizacji.
„ Świat bez dopalaczy, narkotyków i… ”
Rzeźba współczesna.
Stereogramy i iluzje optyczne
Matematyka wokół nas.
1. Podstawy estetyki i makijażu
złudzenia optyczne Wykonała: Gabriela Maroszek 3A, Weronika Russ 3A
„Rzeźba w Książce’’. Upodobania twórcy zawsze nawiązywały do recyklingu. Swoją przygodę ze sztuką rozpoczął od malarstwa, później w swoich pracach zaczął.
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Krótki biogram:  Michelangelo Merisi da Caravaggio (ur. 29 września 1571, zm. 18 lipca 1610) – włoski malarz działający w latach 1593– 1610 w Rzymie,
Po co ewangelizować?.
„Heban” (1998) Ryszard Kapuściński
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Św. Franciszek Tomasz Mikuczewski III d.
Oto dobry koncept! POWTÓRKA Z BAROKU.
Jeżeli czegoś nie doświadczamy nie widzimy, nie słyszymy, nie czujemy, to wcale to jeszcze nie znaczy, że tego nie ma!
"JASKINIA PLATONA". PLATON Platon, (ur. 427 p.n.e., zm. 347 p.n.e.) – grecki filozof. Twórca systemu filozoficznego zwanego obecnie idealizmem platońskim.
Motyw „Vanitas” w Martwej Naturze. Vanitas (łac. marność) – motyw religijno-artystyczny związany ze sztuką, poznaniem i czasem. Pojęcie ma związek z myślą.
POLSKI MALARZ BAROKOWY
Zapis prezentacji:

Zainspirowani barokiem

Motywy vanitas Czaszka, ludzkie kości, mroczna kolorystyka, płomień świecy, a obok przedmioty związane z doczesnością, symbolizują marność życia ludzkiego. Zdzisław Beksiński, bez tytułu, 1980 Pieter Claesz Vanitas, 1630

Martwe natury Studium przedmiotu jest próbą uchwycenia życia w przemijającym świecie. Świadectwem prawdy? Fernand Léger Martwa natura z kuflem piwa, 1921 Pieter Claesz Martwa natura ze srebrnym pucharem, 1642

Barokowe rozdarcie Praca Bacona ukazuje zdeformowaną postać człowieka samotnego, wyobcowanego, umieszczonego w dramatycznej przestrzeni. Diego Velázquez Portret Innocentego X, 1650 Francis Bacon Studium portretu papieża Innocentego X, 1953

Iluzjonizm Gry odbić w lustrach, szybach, kałużach, karoseriach samochodów przypominają iluzjonistyczny język baroku. Artyści XVII- -wieczni wyrażali za jego pomocą filozoficzne przekonanie co do natury świata – będącego niczym więcej, jak tylko ułudą, iluzją, urojeniem zmysłów. Richard Estes People’s flowers, 1971

Hiperrealizm Postacie turystów doskonale imitują rzeczywistość. Są naturalnej wielkości i zostały wykonane z włókna szklanego. Tak wstrząsająco realistyczne efekty osiągali barokowi malarze holenderscy. Duane Hanson Turyści, 1970

Subiektywizm spojrzenia Gra przestrzenią, postrzeganie uzależnione od punktu widzenia, względność świata – to typowe motywy barokowe. Cornelius Escher Wchodzenie po schodach, 1953

Niepokój egzystencjalny Nowoczesny świat luksusu, bogactwa, komfortu. Widowiskowy skok do wody, po którym pozostał wielki rozprysk i pusta trampolina, a na dalekim planie – samotne krzesło. Gdzie jest w tym człowiek? David Hockney Wielki rozprysk, 1966 René Magritte Ludzka kondycja, 1935

Barokowość jako nadmiar i teatralizacja Wszystkiego tu dużo i wszystko przybiera tu postać przesadną, wszystko chce się nam narzucać, zaszokować i przytłoczyć. Jakbyśmy mieli słaby wzrok, słaby słuch, słaby węch... Ryszard Kapuściński, Wojna futbolowa Wystudiowana forma niektórych kreacji haute couture sprawia, że przypominają one bardziej dzieła sztuki niż ubranie.

Barok w sztuce użytkowej Wyrafinowany kształt fotela zdaje się wzorowany na dziełach XVII-wiecznych mistrzów rzemiosła, zaś tapicerka w kolorowe plamki przywodzi na myśl obrazy impresjonistów. Współczesne wzornictwo przemysłowe czerpie z różnych stylów i epok. Alessandro Mendini Armchair, 1978