Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURY DANYCH.
Advertisements

Sortowanie przez scalanie
Rekurencja 1 Podprogram lub strukturę danych nazywamy rekurencyjną, (recursive subprogram, recursive data structure) jeżeli częściowo składa się z samej.
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
METODY ANALIZY PROGRAMÓW
Grażyna Mirkowska PJWSTK 15 listopad 2000
Algorytmika w szkole podstawowej
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Techniki konstrukcji algorytmów
PODSUMOWANIE.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Opracowała: Elżbieta Fedko
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 7: Procedury i funkcje © Jan Kaczmarek.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 8: Wykorzystanie procedur i funkcji © Jan Kaczmarek.
Imperatywne modele obliczeń Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy.
Programowanie imperatywne i granice obliczalności Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki
Rekursja Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Teoretyczne podstawy informatyki.
ALGORYTMY.
Algorytmy.
Algorytmy i struktury danych
Matura z informatyki Arkusz I.
JAKO CZĘŚĆ NASZEGO ŻYCIA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Wstęp do interpretacji algorytmów
Jak uczę programowania?
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Maciej Karanowski
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy.
WYSZUKIWANIE I PORZĄDKOWANIE INFORMACJI WPROWADZENIE DO ALGORYTMIKI
Algorytmy i Struktury Danych Sortowanie
Programowanie strukturalne i obiektowe
PORZĄDEK WŚRÓD INFORMACJI KLUCZEM DO SZYBKIEGO WYSZUKIWANIA
20 września 2003r. Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie Wstęp do algorytmiki Autor: Marek Magiera.
ALGORYTMY POSZUKIWANIA I PORZĄDKOWANIA ELEMENTY JĘZYKA PROGRAMOWANIA
ALGORYTMY.
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Ogólna struktura programu w TP
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Algorytmika.
Wprowadzenie do algorytmiki
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń maszyna licznikowa dr Kamila Barylska.
Metody numeryczne szukanie pierwiastka metodą bisekcji
opracowała: Anna Mikuć
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Metody matematyczne w inżynierii chemicznej
WYKŁAD 06 Programowanie dynamiczne Grażyna Mirkowska.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
METODY REPREZENTOWANIA IFORMACJI
Wstęp do interpretacji algorytmów
Wstęp do programowania Wykład 1
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
W jaki sposób uczyć programowania (w szkole) Najważniejsze aspekty w metodyce nauczania programowania, czyli w jaki sposób uczyć programowania (w szkole)
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Efektywność algorytmów
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym

Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI III. TWORZENIE INFORMACJI III. TWORZENIE INFORMACJI

I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE 5. Zna klasyczne algorytmy: a ) algorytmy z rozgałęzieniami (np. rozwiązywanie równań liniowych i kwadratowych), b) liniowe przeszukiwanie ciągu w poszukiwaniu wyróżnionego elementu, c) porządkowanie ciągu elementów (metodami: bąbelkową, przez wstawianie, przez wybór, przez scalanie, szybką), d) metoda dziel i zwyciężaj" (np. przeszukiwanie binarne), e) algorytmy rekurencyjne (np. algorytm Euklidesa, znajdowanie liczb Fibonacciego), f) schemat Homera, g) algorytmy na liczbach naturalnych (np. pozycyjne reprezentacje liczb, generowanie liczb pierwszych), h) algorytmy numeryczne (np. wyznaczanie miejsca zerowego funkcji, obliczanie wartości pierwiastka kwadratowego),

II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI 5. Stosuje klasyczne algorytmy w typowych sytuacjach, 5. Stosuje klasyczne algorytmy w typowych sytuacjach, 6. Dobiera właściwy program (użytkowy lub własnoręcznie napisany) do rozwiązywanego zadania, 6. Dobiera właściwy program (użytkowy lub własnoręcznie napisany) do rozwiązywanego zadania, 7. Zapisuje rozwiązanie zadania w postaci algorytmu ze specyfikacją, w wybranej przez siebie notacji (listy kroków, schematu blokowego, w języku lub pseudojęzyku programowania), 7. Zapisuje rozwiązanie zadania w postaci algorytmu ze specyfikacją, w wybranej przez siebie notacji (listy kroków, schematu blokowego, w języku lub pseudojęzyku programowania), 8. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do rozwiązywania zadań z różnych dziedzin (np. z matematyki) i problemów z życia codziennego 8. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności do rozwiązywania zadań z różnych dziedzin (np. z matematyki) i problemów z życia codziennego

III. TWORZENIE INFORMACJI 1. Formułuje sytuację problemową (w tym podaje specyfikację problemu) i ocenia cechy zaproponowanego rozwiązania, 1. Formułuje sytuację problemową (w tym podaje specyfikację problemu) i ocenia cechy zaproponowanego rozwiązania, 2. Formułuje informatyczne rozwiązanie problemu przez dobór odpowiednich struktur danych oraz algorytmu i realizuje je w wybranym języku programowania, 2. Formułuje informatyczne rozwiązanie problemu przez dobór odpowiednich struktur danych oraz algorytmu i realizuje je w wybranym języku programowania, 3. Wykorzystuje metody informatyki (metodę zstępującą, konstrukcje algorytmiczne, klasyczne algorytmy) do rozwiązania problemu, 3. Wykorzystuje metody informatyki (metodę zstępującą, konstrukcje algorytmiczne, klasyczne algorytmy) do rozwiązania problemu, 4. Ocenia poprawność i efektywność rozwiązania danego problemu, 4. Ocenia poprawność i efektywność rozwiązania danego problemu,

Zadanie 5 Najlepsza suma Najlepsza suma Najpopularniejszy element Najpopularniejszy element

Najlepsza suma 1, –2, 6, –5, 7, –3 1, –2, 2, 2, 2, –5, 3, 3, 1, –3

Najlepsza suma max:=0; max:=0; for i:=1 to N do for i:=1 to N do for j:=i to N do for j:=i to N do begin begin suma:=0; suma:=0; for k:=i to j do for k:=i to j do suma:=suma+A[k]; suma:=suma+A[k]; if suma>max then max:=suma; if suma>max then max:=suma; end; end;

Najlepsza suma max:=0; max:=0; for i:=1 to N do for i:=1 to N do begin begin suma:=0; suma:=0; for j:=i to N do for j:=i to N do begin begin suma:=suma+A[i]; suma:=suma+A[i]; If suma>max then max:=suma; If suma>max then max:=suma; end; end;

Najlepsza suma suma[0]:=0; suma[0]:=0; for i:=1 to N do for i:=1 to N do suma[i]:=suma[i-1]+A[i] suma[i]:=suma[i-1]+A[i] max:=0; max:=0; for k:=1 to N do for k:=1 to N do for m:=k to N do for m:=k to N do begin begin suma:=suma[m]-suma[k-1]; suma:=suma[m]-suma[k-1]; if suma>max then max:=suma if suma>max then max:=suma end; end;

Najlepsza suma max:=0; max:=0; maxkon:=0; maxkon:=0; for i:=1 to N do for i:=1 to N do begin begin maxkon:=maksymalna(maxkon+A[i],0) maxkon:=maksymalna(maxkon+A[i],0) max:= maksymalna(max,maxkon) max:= maksymalna(max,maxkon) end; end;

Najpopularniejszy element ?

Olimpiada Informatyczna

USA Computing Olympiad USA Computing Olympiad

Konkurs Informatyczny Wydział Matematyki Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu