Metodyki Lekkie Agile Methodologies

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Programowanie Ekstemalne
Inżynieria Oprogramowania
Obiektowe metody projektowania systemów Design Patterns STRATEGY.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
Czy warto wdrażać ISO w Banku Spółdzielczym
Nowoczesne metody zespołowego tworzenia aplikacji
Wprowadzenie do Extreme Programming
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
Metodologia XP Husaria.
EXtreme Programming.
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Lekkie metodyki programowania: Szansa czy zagrożenie?
Maciej Gabor, SCR 2002 Testowanie eXtremalne i narzędzia xUnit M. Gabor, J. Nawrocki, B. Walter Instytut Informatyki Politechnika Poznańska.
Dokumentowanie wymagań w języku XML
Zwinne metodyki programowania
Zwinne metodyki programowania Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Inżynieria oprogramowania.
XPrince: Równoważenie zwinności i dyscypliny
J. Nawrocki, Inżynieria oprog. Plan wykładu Praktyki XP Wcześniejsze badania Personal Software Process eXtremme Programming Opis eksperymentu WynikiPodsumowanie.
Analiza i walidacja wymagań
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Obecnie najczęściej wykorzystywane systemy informacyjne w dziedzinie ekonomii i zarządzania ukierunkowane są głównie na usprawnianie zarządzania w celu.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
C.d. wstępu do tematyki RUP
Test Doubles Adam Gabryś , v1.1,
Continuous Integration
Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Scrum – metodyka zwinna inspirowana rugby
eXtreme Programming – czyli coś ekstremalnie zwinnego
Refaktoryzacja Robert Pająk.
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Practical continuous integration nigdy więcej ręki w nocniku.
PODSTAWY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
Autor: Marcin Polak Promotor: dr inż. Paweł Kasprowski
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Rola testera w projektach zwinnych: nowe wyzwania
Agile – ale o co chodzi? Scrum, Kanban, XP
Metodyka zarządzania projektami w nurcie Agile
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
Waterfall model.
Metodologia CASE. Przyczyny użycia narzędzi CASE Główną przesłanką użycia narzędzi CASE jest zwiększenie produktywności i jakości produkowanych systemów.
Zarządzanie zagrożeniami
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Artur Milewski SCRUM.
Przypomnienie miejsca, gdzie znajduje się wykaz literatury zalecanej do egzaminu z tego przedmiotu:
Bartosz Baliś, 2006 Wstęp do Inżynierii Oprogramowania Bartosz Baliś.
Wstęp do systemów informatycznych Scrum – praca w małych zespołach.
ŚRODOWISKO PRACY ZESPOŁU PROGRAMISTYCZNEGO BAZUJĄCE NA ROZWIĄZANIACH OPEN SOURCE Janusz Marchewa Łódź, r.
Agile Programming a jakość
Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie”
Scrum z perspektywy testera
Zarządzanie projektami informatycznymi
Ramowy program studiów
Zarządzanie projektami
Agile PM Metodyki zwinne zarządzania projektami
Zapis prezentacji:

Metodyki Lekkie Agile Methodologies Aleksander Pszczółkowski apszczolkow@gmail.com

Agenda Wprowadzenie Metodyki: Podsumowanie XP Scrum Crystal Family Lean Development XPrince Podsumowanie

Wprowadzenie Wady tradycyjnych procesów wytwórczych (zorientowanych na dyscyplinę): Zbyt dużo dokumentacji i biurokacji Brak elastycznośći działania i powolny proces podejmowania decyzji Ludzie jako zasoby Zbyt dokładne plany od początku Agile Manifesto agilemanifesto.org: „Jednostki i interakcje ponad procesy i narzędzia, Działające oprogramowanie ponad szczegółową dokumentację, Współpraca z klientem ponad negocjacje kontraktów, Nadążanie za zmianami ponad realizację planu”

Extreme Programming Kent Beck, Ward Cunningham i Ron Jeffries -„eXtreme Programming Explained” Podejście iteracyjne (2 – 3 tygodni na iterację) 4 przewodnie wartości Komunikacja Prostota (czytelność kodu, brak skomplikowanych rozwiązań) Reakcja (testy i kontakt z klientem) Odwaga 12 zasad

12 zasad XP Refactoring Simple design Paired programming Collective ownership Coding standards Unit testing Continuous integration Metaphor The planning game Small releases On-site customers 40-hour work weeks

Cechy XP Nie dla każdego zespołu ( <20 osób, odpowiednie podejście i kultura ) Silne ograniczenie dokumentacji Założenie, że klient pracuje razem z zespołem może być problematyczne

Scrum Ken Schwaber i Jeff Sutherland w „Agile Project Management with Scrum” Założenia: Dostarczanie kolejnych, coraz bardziej dopracowanych wyników projektu Włączanie się przyszłych użytkowników w proces wytwórczy Samoorganizacja zespołu projektowego Główne role: Scrum Master Product Master The Team Zespół – od 5 do 9 osób

Scrum Iteracja (sprint) trwa 30 dni Efekt iteracji – kolejny działający produkt, namacalne zmiany W pierwszym etapie – lista wymagań Wybór zadań o najwyższym priorytecie Oszacowanie czasu trwania zadań Przypisanie członków do zadań (sprint backlog) W trakcie trwania iteracji nie ma możliwości zmiany wymagań Każdy przebieg kończy się prezentacją produktu

Cechy Scrum’a Większa koncentracja na planowaniu Mniejsze przywiązanie do metod programowania Łagodniejsze podejście do dokumentacji niż XP (lecz zalecane ograniczenie do minimum)

Crystal Family Alistar Cockburn: cjupin.myweb.uga.edu „Human-Powered”, „People-centric” Kładzie nacisk na Komunikację Ludzi Interakcję Umiejętności Proces jest też ważny, ale znajduje się niżej w hierarchii

Crystal Family Nie ma jednego, uniwersalnego rozwiązania Różnego rodzaju grupy wymagają innego podejścia Podział kolorystyczny: Przykład dla grupy 5-osobowej: Wymagane role: sponsor, senior designer, designer, user Jeden team Iteracja trwa 3 m-ce Standardy kodowania i inne, są ustalane wewnątrz teamu

Lean Development (LD) Bazuje na Toyota’s Lead Manufacturing model Tworzenie oprorgamowania odpornego na zmiany

Lead Development 12 zasad: Satisfying the customer is the highest priority. Always provide the best value for the money. Success depends on active customer participation. Every LD project is a team effort. Everything is changeable. Domain, not point, solutions. Complete, don't construct. An 80 percent solution today instead of 100 percent solution tomorrow. Minimalism is essential. Needs determine technology. Product growth is feature growth, not size growth. Never push LD beyond its limits.

XPrince Twórca - Jerzy Nawrocki z Instytutu Informatyki Politechniki Poznańskiej Łączy najlepsze cechy PRINCE2, RUP oraz XP xprince.net

Podsumowanie Agile Manifesto XP Scrum Crystal Family Lead Development XPrince Co poza tym? Evo, Adaptive Software Development…

Koniec