Hibernate Klasy trwałe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Advertisements

Programowanie obiektowe PO PO - LAB 4 Wojciech Pieprzyca.
Projektowanie bazy danych
Klasy i obiekty.
Hibernate zapytania.
SQL – Strukturalny język zapytań
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Odwzorowanie obiektowo-relacyjne
Bazy danych II Instrukcja SELECT Piotr Górczyński 25/08/2001.
BD-LAB4 Wojciech Pieprzyca
Programowanie obiektowe w Javie
Marcin Pamuła Mateusz Stefek
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
Data powstania: 2001 rok Autor i lider: Gavin King Najnowsza wersja: Licencja: Open Source.
ODE Triggery. Wstęp n Triggery są trójką zdarzenie-warunek-akcja (event-condition- action). n Zdarzenia mogą być proste lub złożone, co zostanie omówione.
ODE Informacje wstępne. Pojęcia podstawowe n Obiektowa baza danych u język komunikacji u ziarnistość obiektów u identyfikacja obiektów n Transakcja -
(c) 1999, Instytut Informatyki Politechniki Poznańskiej Rozdział 7: Relacje i ograniczenia integralnościowe Język definiowania danych - DDL (Data Definition.
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate Tranzakcyjność i bezpieczeństwo danych.
Język definicji danych (Data Definition Language)
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Wykład 8 Wojciech Pieprzyca
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate Klasy trwałe.
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate zapytania.
Hibernate relacje.
Hibernate uzupełnienie
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate Tranzakcyjność i bezpieczeństwo danych.
Projektowanie warstwy serwera Wprowadzenie. Projektowanie warstwy serwera Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Język SQL (Structured Query Language) DDL (Data Definition Language)
Bazy Danych II prowadzący: mgr inż. Leszek Siwik
SQL – Structured Query Language (1)
PIO 3_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 3 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 3.
Programowanie obiektowe III rok EiT
SQL - Structured Query Language
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 3.
Programowanie obiektowe 2013/2014
Zpiratował Rafał Kaczyński. Jest to technologia pozwalająca mapować dane obiektowe na odpowiadające im struktury w bazach danych. Hibernate pozwala na.
Programowanie w języku C++
1 SBD, L.Banachowski Podstawy SQL - języka relacyjnych i obiektowo-relacyjnych baz danych (SQL2, SQL'1999, Oracle) Powtórzenie wyk ł adu 3.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Systemy Baz Danych Wykład III
Marcin nowak, Wojciech baszczyk
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
1 SBD, L.Banachowski Zaawansowane cechy SQL Powtórzenie wyk ł adu 5.
Autor: Damian Urbańczyk
Piotr Czapiewski Wydział Informatyki ZUT Wykład 2.
Komendy SQL do pracy z danymi
Informatyka Stosowana – ROK II / III
PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.
Hibernate Podstawy.
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate Podstawy.
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Konfiguracja HIBERnate, postgresQL + przykładowa aplikacja
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Object-relational mapping (aka O/RM, ORM, and O/R mapping)
ASP.NET Dostęp do bazy danych z poziomu kodu Elżbieta Mrówka-Matejewska.
InMoST, Java – przykładowa aplikacja Bartosz.Michalik
Podstawowe konstrukcje języka Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin.
Temat: Tworzenie bazy danych
Sławomir Civic Białek HIBERNATE.
PHP (wstęp) Personal Home Page Tools (PHP Tools)
Wątki, programowanie współbieżne
(według:
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
PGO Interfejsy Michail Mokkas.
Technologie Informacyjne Bazy danych
PGO Porównywanie obiektów
Zapis prezentacji:

Hibernate Klasy trwałe

Klasy trwałe Podstawowym pojęciem w Java Persistence jest encja. Encja to lekki obiekt służący do reprezentacji trwałych danych Klasyczne POJO - (PlainOldJava Objects) Bezargumentowy konstruktor oznaczony jako public lub protected Brak oznaczenia final dla klasy, jak i dla pól i metod Implementacja interfejsu Serializable w przypadku transferu encji

Definiowanie klasy trwałej (I) Klasa oznaczona adnotacją @Entity Możliwość zdefiniowania nazwy tabeli dzięki adnotacji @Table Adnotacje dla metod get pól klasy lub zmiennych Każda encja musi posiadać klucz główny. @Id i @GeneratedValue dla klucza głównego

Definiowanie klasy trwałej (II) Pola odpowiadające kolumnom tabeli Opcjonalna adnotacja @Column, określająca nazwę kolumny Adnotacje odpowiedzialne za relacje Pola nie odpowiadające kolumnom w bazie oznaczone adnotacją @Transient

@Entity package javax.persistence; @Target(TYPE) @Retention(RUNTIME) public @interface Entity { String name() default ""; }

@Table package javax.persistence; @Target(TYPE) @Retention(RUNTIME) public @interface Table { String name() default ""; String catalog() default ""; String schema() default ""; UniqueConstraint []uniqueConstraints() default {}; }

@Basic package javax.persistence; @Target({Method, FIELD}) @Retention(RUNTIME) public @interface Basic { FetchType fetch() default EAGER; boolean optional() default true; }

@Column (I) @Target({Method, FIELD}) @Retention(RUNTIME) public @interface Column { String name() default ""; boolean unique() default false; boolean nullable() default true; boolean insertable() default true; boolean updateable() default true; .....

@Column (II) ..... String columnDefinition() default ""; String table() default ""; int length() default 255; int precision() default 0; int scale() default 0; boolean specified() default true; }

@Id @Target({METHOD, FIELD}) Retention(RUNTIME) public @interface Id { }

@GeneratedValue @Target({METHOD, FIELD}) @Retention(RUNTIME) public @interface GeneratedValue { GenerationType strategy() default AUTO; String generator() default ""; }

Typy generatorów kluczy głównych IDENTITY – baza danych generuje klucze główne - SERIAL, IDENTITY SEQUENCE TABLE – wykorzystanie tabeli do generowania kluczy głównych IDCLASS AUTO MySQL - IDENTITY Resin - IDENTITY Postgres - SEQUENCE Oracle - SEQUENCE

Inne annotacje @Temporal(TemporalType.DATE) //@Temporal(TemporalType.TIMESTAMP) private Date dataUrodzenia; @Enumerated(EnumType.STRING) private Typ typ; @Lob String opisXML;

Ograniczenia @Length(min=, max=) @Max(value=) @Min(value=) @Past @Future @Range(min=, max=) @Size(min=, max=)

@Version @Version() private int optLock;

Klasy trwałe CREATE TABLE uzytkownik ( id bigint NOT NULL, @Entity public class Uzytkownik { @Id private Long id; private String imie; public Long getId() {return id;} private void setId(Long id) {this.id = id;} public String getImie() {return imie;} public void setImie(String imie) { this.imie = imie;} } CREATE TABLE uzytkownik ( id bigint NOT NULL, imie character varying(255), CONSTRAINT uzytkownik_pkey PRIMARY KEY (id) )

Przykładowy obiekt domenowy (I) @Entity public class Uzytkownik { @GeneratedValue(generator = "Uzytkownik_SEQUENCE") @Id @SequenceGenerator(name = "Uzytkownik_SEQUENCE", sequenceName = "Uzytkownik_SEQ") private int id; private String nazwisko=""; private String imie=""; private String telefon=""; ....

Przykładowy obiekt domenowy (II) ........ private String login = ""; private String haslo = ""; @Transient private String pokoj_id="0"; @ManyToOne @JoinColumn(name = "pokoj_id") private Pokoj pokoj; .....

Przykładowy obiekt domenowy (III) @Column(nullable = false) @Min(0) @Max(999) private Integer numerPracowniczy; @Column(nullable = false, scale = 2) private Float wzrost; @Column(length = 1000) private String opis; ....... }

Unikalność danych @Column(unique = true, length = 20) private String login; @Table( name=”spotkania", uniqueConstraints = {@UniqueConstraint(columnNames={”miesiac", ”dzien"})} )

Cykl życia (I) W pewnych sytuacjach synchronizacja stanu obiektów z bazą danych może nastąpić przed wykonaniem pewnych zapytań, aby zapewnić spójność odczytu. Hibernate posiada mechanizm umożliwiający określenie, które obiekty zostały zmodyfikowane w ramach transakcji. Mechanizm ten powoduje, że synchronizacji są poddawane tylko obiekty zmodyfikowane. W Hibernate mechanizm ten nazywa się automatic dirty checking. Cecha transparent transaction-level write-behind odpowiada ze synchronizacje stanu obiektu z bazą danych, aby odbywała się ona najpóźniej jak to jest tylko możliwe.

Cykl życia (II) Hibernate synchronizuje sesje w następujących przypadkach: Przed wykonaniem pewnych zapytań. W celu zachowania spójności transakcji Przy zatwierdzaniu transakcji W przypadku jawnego wywołania metody flush() Kolejność wykonywania operacji przy synchronizacji: Zapis wszystkich obiektów, w kolejności w jakiej były wywołane metody save() Aktualizacja wszystkich obiektów Dodanie , aktualizacja, usunięcie obiektów z kolekcji Usunięcie obiektów

Cykl życia (III) Nowy (new) – obiekt utworzony, jednak nie włączony do żadnego trwałego kontekstu Zarządzany (managed) – obiekt utworzony i włączony do kontekstu przy pomocy menadżera encji, posiada klucz główny Oddzielony (detached) – obiekt posiada klucz główny, jednak nie jest obecnie skojarzony z żadnym kontekstem Usunięty (removed) – obiekt posiada klucz główny, jest skojarzony z trwałym kontekstem i został wskazany do usunięcia z bazy danych

Cykl życia (IV)

Klasa DAO (I) @Repository public class UzytkownikDAOImpl implements UzytkownikDAO { @Autowired protected SessionFactory sessionFactory; ......

Klasa DAO (II) public class UzytkownikDAOImpl extends HibernateDaoSupport implements UzytkownikDAO { public void setHibernateSessionFactory(@Qualifier("hibernateSessionFactory") SessionFactory factory) setSessionFactory(factory); } .....

Pobieranie obiektu (I) public Uzytkownik get(int id) { Uzytkownik u = (Uzytkownik) sessionFactory.getCurrentSession().load(Uzytkownik.class, id); return u; } Uzytkownik u = (Uzytkownik) sessionFactory.getCurrentSession().get(Uzytkownik.class, id);

Pobieranie obiektu (II) public Uzytkownik get(int id) { Uzytkownik u = null; u = (Uzytkownik) getHibernateTemplate().load(Uzytkownik.class, id); return u; } public ArrayList<Uzytkownik> findAll() ArrayList<Uzytkownik> u = (ArrayList<Uzytkownik>) getHibernateTemplate().find("from Uzytkownik");

Pobieranie obiektu (III) public ArrayList<Uzytkownik> findByPokojId(int id) { ArrayList<Uzytkownik> u = (ArrayList<Uzytkownik>) getHibernateTemplate().find("from Uzytkownik where pokoj_id = ?", id); return u; } public Uzytkownik findByLogin(String login) ArrayList<Uzytkownik> u = (ArrayList<Uzytkownik>) getHibernateTemplate().find("from Uzytkownik where login = ?", login); if ( u==null || u.isEmpty()) return null; return u.get(0);

Pobieranie obiektu (IV) public Uzytkownik getUzytkownikDoEdycji(int id) { Uzytkownik uzytkownik = this.get(id); if (uzytkownik != null) getHibernateTemplate().initialize(uzytkownik.getDzieciLista()); } return uzytkownik;

Zapisywanie obiektu public void persist(Uzytkownik u) { sessionFactory.getCurrentSession().persist(u); } public void save(Uzytkownik u) sessionFactory.getCurrentSession().save(u);

Edycja obiektu public void update(Uzytkownik u) { sessionFactory.getCurrentSession().update(u); } public void saveOrUpdate(Uzytkownik u) sessionFactory.getCurrentSession().saveOrUpdate(u); public final void refresh(Uzytkownik u) sessionFactory.getCurrentSession().refresh(u);

Usuwanie obiektu public void delete(Uzytkownik u) { sessionFactory.getCurrentSession().delete(u); }

Pobieranie obiektu session getSession() getHibernateTemplate().getSessionFactory(). getCurrentSession()