ZARZADZANIE PROJEKTOWANIEM ORGANIZACJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
WSPÓŁCZESNE PROBLEMY DECYZYJNO-INFORMACYJNE
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
[odpowiedzi spontaniczne]
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

ZARZADZANIE PROJEKTOWANIEM ORGANIZACJI Dr inż. Jerzy Wąchol Pok. 415 IV p. WZ ul. Gramatyka 10 Tel. 0-605 922 842, wachol@onet.eu www.wachol.prv.pl Konsultacje: Pon 12.00-13.30 Środa 10.30-12.00 (Możliwość pisania prac mgr)

Treści przedmiotu Elementy konstrukcyjne organizacji. Organizacja jako zbór elementów: strategia, struktura, technologia, kultura. Uniwersalne spojrzenie na projekt organizacji. Model biurokratyczny. Model behavioralny. 3. Metodyka projektowania organizacji

Treści przedmiotu cd 4. Sytuacyjne podejście do projektu organizacji. Czynniki sytuacyjne: technika, otoczenie, wielkość organizacji, cykl życia 5. Struktura organizacyjna a wielkość organizacji 6. Kierowanie zmianami organizacyjnymi. 7. Techniki diagnozowania w projektowaniu organizacji

Literatura podstawowa R.W. Griffin: Podstawy zarządzania Organizacjami, PWN. Warszawa 2002 J. Machaczka: Zarządzanie rozwojem organizacji, PWN Warszawa 1998 J.A.F. Stoner, R. E. Freeman, D. R. Gilbert: Kierowanie, PWE, Warszawa 1997 J Machaczka: Podstawy zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1999 J. Machaczka: Metoda modelowania w projektowaniu systemów zarządzania, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, seria: Monografie, nr 65, Kraków 1984 K. Ziemniewicz: Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 1999 7. A. Peszko: Podstawy Zarządzania, Wyd. AGH, 2002

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z elementami konstrukcyjnymi organizacji, modelami organizacji, cyklem życia organizacji oraz metodyką projektowania organizacji.

Pytania Elementy konstrukcyjne organizacji. Organizacja jako zbór elementów: strategia, struktura, technologia, kultura. Uniwersalne spojrzenie na projekt organizacji. Model biurokratyczny. Model behavioralny. Metodyka projektowania organizacji Sytuacyjne podejście do projektu organizacji. Czynniki sytuacyjne: technika, otoczenie, wielkość organizacji, cykl życia Struktura organizacyjna a wielkość organizacji Kierowanie zmianami organizacyjnymi. Techniki diagnozowania w projektowaniu organizacji Co rozumiesz pod pojęciem rozwój organizacji? 10. Co to jest luka rozwojowa? Jak inaczej można definiować lukę rozwojową?

11. Scharakteryzuj lukę operacyjna i strategiczną 12. Co to jest potencjał działania i potencjał wpływu ? 13. Co to jest restrukturyzacja, jak się ją realizuje? 14. Co to jest rewitalizacja, jak się ją realizuje? 15. Ile lat przeciętnie żyje przedsiębiorstwo w USA? Dlaczego tak jest? 16. Omów tryptyk rozwoju organizacji: selekcja, kompensacja, zmiana (rozwój). 17. Co to jest prawo entropii, dlaczego może mięć znaczenie w zarządzaniu? 18. Wyjaśnij teorię pola sił Levina oraz zmiany reaktywne i proaktywne. 19. Omów zmiany reaktywne i proaktywne oraz zmian cząstkowe i całościowe (rys.) 20. Omów paradygmaty zmian organizacji

Omów orientację klasyczną (racjonalistyczną) w paradygmacie zmian organizacji Omów orientację humanistyczną w paradygmacie zmian organizacji 23. Omów orientację systemową w paradygmacie zmian organizacji 24. Przedstaw cele organizacji i środki ich osiągania (rys.). 25. Na czym polega budżetowanie rozwoju organizacji? 26. Co to jest budżet operacyjny, marketingowy, przedsiębiorczy? 27. Przedstaw na rys zależność miedzy budżetem operacyjnym, marketingowym, przedsiębiorczym. Rozwój jako wynik racjonalnego planowania Rozwój jako wynik procesu uczenia się 30 Rozwój jako logiczny inkrementalizm

31. Rozwój jako wykorzystywanie nadarzających się okazji 32. Przedstaw cztery style strategicznego rozwoju w układzie orientacji na proces i orientacji na cele (rys.). 33. Omów i narysuj cykl życia organizacji 34. Dlaczego przedsiębiorstwa muszą upadać, jak można i czy warto temu przeciwdziałać? 35. Co to są przedsiębiorstwa pionierskie? 36. Co to są przedsiębiorstwa wzrastające i ekspansywne 37 Co to są przedsiębiorstwa dojrzałe 38. Co to są przedsiębiorstwa schyłkowe? 39. Wielkość przedsiębiorstwa a jego struktura organizacyjna 40. Omów przedsiębiorstwa małe i średnie czy się charakteryzują i w jakich obszarach

41. Omów przedsiębiorstwa duże i wielkie czy się charakteryzują i w jakich obszarach. 42. Przedstaw założenia modelu Chandlera 43. Czy jest związek miedzy strukturą i strategia przedsiębiorstwa struktura? Uzasadnij odpowiedź. 44. Omów I,II,III ewentualnie jeszcze IV stopień rozwoju korporacji 45. Wymień modele zmian zachowań i funkcji w rozwijającej się organizacji 46. Narysuj model rozwoju organizacji wg I. Adizesa 47. Model wzrostu organizacji wg. L. Greinera omów poszczególne fazy. 48. Scharakteryzuj fazę 1 wzrost przez kreatywność i fazę II wzrost przez kierowanie w modelu Greinera 49. Scharakteryzuj faze III wzrostu przez decentralizację o fazę IV wzrost przez koordynację wg reinera 50. Omów wzrost przez współdziałanie w modelu Greinera

51. Przedstaw rozwój małych i średnich firm, oraz scharakteryzuj ich zasoby wg. Churchila i Levisa 52. Omów zintegrowany model rozwoju organizacji Quinna-Camerona 53. Kiedy istnieje strategiczna kongruencja 54. Omów strategię adaptacji 55. Omów strategię sterowania otoczeniem 56. Omów strategię dywersyfikacji, prioryteryzacji, kompensacji i buforyzacji 57. Przedstaw macierz SWOT strategicznych alternatyw (rys.) 58. Omów strategię rozwoju rynku i rozwoju wyrobu 59. Omów strategię innowacji i integracji 60. Omów strategie obronne i likwidacji

61. Omów rozwój przez innowacje 62. Co to jest benchmarking i re-engineering 63. Co to są miękkie i twarde elementy organizacji 64. Co to są organizacje wirtualne 65. Jakie wskaźniki ekonomiczno finansowe decydują przede wszystkim o dobrym funkcjonowaniu firmy 66. Co to jest bilans przedsiębiorstwa i jego znaczenie dla rozwoju firmy 67. Co to jest rachunek wyników i jego wpływ na rozwój przedsiębiorstwa 68. Co to jest rachunek przepływów pieniężnych i jego wpływ na przetrwanie przedsiębiorstwa 69. Wymień sprawozdania finansowe które mogą mieć wpływ na rozwój i przetrwanie przedsiębiorstwa 70. Co może być wskaźnikami oznak rozwoju organizacji

71. Podaj co rozumiesz pod pojęciem rozwój 72. Co to jest skuteczność i efektywność działania? 73. Czy nadmierny (przegrzany) rozwój może być szkodliwy/ Dlaczego? 74. Dlaczego stosuje się czasami schładzanie rozwoju? Czy ma to uzasadnienie? 75. Jakie są twoim zdaniem symptomy rozwoju organizacji przemysłowej? 74. Jakimi miernikami można mierzyć rozwój? Czy spadek?