Lotnicy Polscy Kl. Ia
Historia Lotnictwa Historia polskiego lotnictwa sięga roku 1918, czasu I wojny światowej. Właściwie proces powstawania lotnictwa rozpoczął się jeszcze przed odzyskaniem niepodległości. Trzeba tu zaznaczyć, że polskie formacje powstawały na terenach zagranicznych, jednak Polacy, którzy tam służyli, stanowili trzon powstałego później lotnictwa polskiego. Polski, wyniszczonej wojną, nie było stać wtedy na jakąkolwiek produkcję na szerszą skalę. Sprzęt, który używano w budujących się dopiero polskich formacjach, pochodził z arsenału państw, w których formacja powstawała. Były to także zdobycze z terenów wyzwolonych i zakupów realizowanych poza granicami. warto podkreślić, że wiele z nich zdobyto właśnie w Polsce, m.in. na lotniskach w Warszawie i Poznaniu-Ławicy, Krakowie i Lwowie. Były to głównie samoloty wycofane z jednostek bojowych, mocno wysłużone, wymagające remontów.
Historia Lotnictwa Tak więc lotnictwo polskie używało sprzętu produkcji niemieckiej, austriackiej, francuskiej, rosyjskiej, angielskiej. Jak daje się zauważyć, początki lotnictwa polskiego nieodłącznie wiążą się z lotnictwem wojskowym. Pierwszy lot bojowy polskiego samolotu odbył się 5 listopada 1918 roku. Lotnictwo polskie, które rozpoczynało swój rozwój, wymusiło powstanie bazy szkoleniowej. Pierwszy taki ośrodek powstał w Ławicy koło Poznania, gdzie zorganizowano Wyższą Szkołę Lotniczą, szkolącą pilotów wojskowych 1933 roku eskadry myśliwskie otrzymały nowy sprzęt w postaci samolotów polskiej konstrukcji P.7, a w 1935 rozpoczęto przezbrajanie eskadr na nowsza wersję P.11 Jednak już po czterech latach, P.11 były przestarzałe w porównaniu z konstrukcjami zagranicznymi. W marcu 1939 Sztab Lotnictwa przy Sztabie Głównym przy pojawiających się pogłoskach możliwości wybuchu kolejnej wojny, przystąpił do przetwarzania sił lotniczych.
Historia Lotnictwa Na początku II wojny światowej lotnictwo polskie dysponowało zaledwie 400 samolotami, w dużej mierze przestarzałymi technicznie. Dowództwo Wojsk Lotniczych-pierwszą organizację lotnictwa wojskowego. Lotnictwo polskie, które rozpoczynało swój rozwój, wymusiło powstanie bazy szkoleniowej. Pierwszy taki ośrodek powstał w Ławicy koło Poznania, gdzie zorganizowano Wyższą Szkołę Lotniczą, szkolącą pilotów wojskowych 1933 roku eskadry myśliwskie otrzymały nowy sprzęt w postaci samolotów polskiej konstrukcji P.7, a w 1935 rozpoczęto przezbrajanie eskadr na nowsza wersję P.11 Jednak już po czterech latach, P.11 były przestarzałe w porównaniu z konstrukcjami zagranicznymi. W marcu 1939 Sztab Lotnictwa przy Sztabie Głównym przy pojawiających się pogłoskach możliwości wybuchu kolejnej wojny, przystąpił do przetwarzania sił lotniczych z organizacji pokojowej na wojenną Nie udało się to w pełni. Na początku II wojny światowej lotnictwo polskie dysponowało zaledwie 400 samolotami, w dużej mierze przestarzałymi technicznie.
Odznaczenia Lotnicze Krzyż Złoty Orderu Wojennego Virtuti Militari Krzyż Srebrny Orderu Wojennego Virtuti Militari Krzyż Walecznych nadany po raz czwarty Krzyż Walecznych nadany po raz trzeci Krzyż Walecznych nadany po raz drugi Krzyż Walecznych nadany po raz pierwszy Złoty/Srebrny/Brązowy Krzyż Zasługi z Mieczami Złoty/Srebrny/Brązowy Krzyż Zasługi Polowa Odznaka Pilota Polowa Odznaka Nawigatora Polowa Odznaka Strzelca Polowa Odznaka Strzelca Radiotelegrafisty
Flagi i herb
Konstruktorzy Stanisław Cywiński (ur. 31 października 1884 w Iłży - zm. 25 września 1939 w Warszawie) – polski inżynier, konstruktor lotniczy. Szkołę średnią ukończył we Lwowie. Studia rozpoczął na Wydziale Matematycznym Uniwersytetu Kijowskiego, po roku przenosząc się na Wydział Mechaniczny Politechniki Lwowskiej, gdzie w 1906 ukończył studia i wyjechał na rok na praktykę zawodową do Szwajcarii do zakładów w Gerlafingen. W trakcie praktyki uzyskał wysokie noty i nagrodę pieniężną. Wacław Czerwiński (ur. 16 listopada 1900 w Czortkowie, zm. 17 czerwca 1988 w Toronto) - polski konstruktor lotniczy, pilot, jeden z prekursorów polskiego szybownictwa. Sławę zyskał jako twórca wielu polskich szybowców przedwojennych m.in. Salamandra (1936), WWS-2 Żaba (1938), WWS-3 Delfin, oraz we współpracy: PWS-33 Wyżeł i PWS-101.
Konstruktorzy Leszek Mieczysław Dulęba (19 maja 1907 - 17 lutego 1987) - konstruktor lotniczy. Studiował na Wydziale Mechanicznym Politechniki Warszawskiej. Od 1958 r. był profesorem tejże uczelni. Współtwórca samolotów RWD. W Centralnym Studium Samolotów opracował prototypy samolotów CSS-11, CSS-12 i MD-12 Stanisław Działowski (ur. 11 kwietnia 1900 w Mielcu, zm. 19 marca 1942 w Perth w Szkocji) – polski lotnik wojskowy i konstruktor lotniczy – amator. Starszy sierżant pilot Wojska Polskiego i brytyjskich Królewskich Sił Powietrznych. W 1916 zgłosił się na ochotnika do Cesarskiej i Królewskiej Armii i został skierowany do szkół mechaników lotniczych w Mauer i Szeged
DZIĘKUJEMY! Opracowała KL. ia