Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
Advertisements

W królestwie czworokątów
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pola i obwody figur płaskich
MATEMATYKA.
Karolinka Pachucy kl.6d.
Matematyka Wykonała Ewelina Kaszyńska.
Pola trójkątów i czworokątów
Temat:Twierdzenie Pitagorasa Marcin Ziemkiewicz klasa IIIb
WIELOKĄTY PRZYKŁADY WIELOKĄTÓW TRÓJKĄTY CZWOROKĄTY WIELOKĄTY FOREMNE.
CZWOROKĄTY ZADANIA.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Jakie jest pole kwadratu?
POLA WIELOKĄTÓW.
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
Prezentacja A.Burghardt
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Pola figur.
Pola figur.
POLA WIELOKĄTÓW.
Pitagoras z Samos.
Twierdzenie Pitagorasa
Rodzaje i podstawowe własności trójkątów i czworokątów
POLA FIGUR PŁASKICH.
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Pola powierzchni wielokątów
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Witamy ! Zapraszamy do obejrzenia prezentacji na temat : Twierdzenia matematyczne, o których warto pamiętać.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Klasyfikacja czworokątów
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Temat: Jak obliczyć pole figur płaskich?
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Przekątna kwadratu a jego pole
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Kwadrat -Wszystkie boki są jednakowej długości,
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
POLA FIGUR I RESZTA.
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Co to jest wysokość?.
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
TRYGONOMETRIA. SPIS TREŚCI TROCHĘ HISTORII FUNKCJE TRYGONOMETRYCZNE FUNKCJE TRYGONOMETRYCZNE W TRÓJKĄCIE PROSTOKĄTNYM SINUS COSINUS TANGENS COTANGENS.
Bryła obrotowa - to bryła geometryczna ograniczona powierzchnią powstałą w wyniku obrotu figury płaskiej dookoła prostej (nazywanej osią obrotu ).
P=ab Pole prostokąta jest równe iloczynowi długości dwóch sąsiednich boków.
Obliczanie długości boków w trójkącie prostokątnym.
FIGURY PŁASKIE.
Wyprowadzenie wzoru. Przykłady.
Twierdzenie odwrotne do twierdzenia Pitagorasa.
Opracowała: Justyna Tarnowska
Pola figur płaskich.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Zapis prezentacji:

Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu

Ćwiczenie 1. Jeden z przygotowanych rombów rozetnij wzdłuż przekątnych. Mając do dyspozycji jeszcze jeden taki sam romb, spróbuj ułożyć prostokąt. Jaka jest zależność między polem prostokąta a polem jednego rombu? Jaka jest zależność między bokami otrzymanego prostokąta, a długościami przekątnych rombu?

Otrzymany prostokąt ma pole dwa razy większe niż romb. Boki prostokąta mają długości równe długościom przekątnych rombu.

Pole rombu e f e f

Ćwiczenie 2. Oblicz pola powierzchni rombów przedstawionych na rysunkach: 20cm 8cm 21cm 16cm B.A. C. 4cm 19cm

Rozwiązanie: W przykładzie A korzystamy ze wzoru na pole równoległoboku:P = ahP = 21 · 19P = 399 cm² W przykładzie B korzystamy ze woru: P = (16 · 8) : 2P = 64 cm² Podobnie w przykładzie C P = (16 · 20) : 2P = 160 cm²

Ćwiczenie 3. Oblicz pole kwadratu o przekątnych długości 42 cm.

Rozwiązanie: Pole kwadratu policzymy ze wzoru na pole rombu (kwadrat jest również rombem). Oznaczmy przekątne przez d: P = (42 · 42) : 2P = 882 cm² Odpowiedź: Pole kwadratu wynosi 882 cm²

Ćwiczenie 4. W rombie jedna z przekątnych ma długość 18 cm, zaś druga jest 2 razy krótsza. Oblicz pole powierzchni tego rombu.

Rozwiązanie: e = 18 cmf = 18 : 2 = 9 cm P = (18 · 9) : 2 P = 81 cm² Odp. Pole rombu wynosi 81 cm²

Ćwiczenie 5. W rombie jedna z przekątnych ma długość 18 cm, zaś druga jest o 2 cm krótsza. Oblicz pole powierzchni tego rombu.

Rozwiązanie: e = 18 cmf = 18 – 2 = 16 cm P = (18 · 16) : 2 P = 144 cm² Odp. Pole powierzchni rombu wynosi 144 cm²

Ćwiczenie 6. Pole powierzchni rombu wynosi 8 cm², zaś jedna z przekątnych ma długość 2 cm. Oblicz długość drugiej przekątnej tego rombu.

Rozwiązanie: P = 8 cm²e = 2 cm f = ? 8 cm² = (2 cm · f) : 2 16 cm² = 2 cm · f f = 16 cm² : 2 cm f = 8 cm Sprawdzenie: P = (2 cm · 8 cm) : 2 P = 8cm² Odpowiedź: Długość drugiej przekątnej rombu wynosi 8 cm.

Ćwiczenie 7. Przekątne rombu dzielą go na 4 jednakowe trójkąty prostokątne o bokach 6 cm, 8 cm i 10cm. Oblicz pole tego rombu.

Rozwiązanie: Wystarczy zauważyć, że przekątne rombu to przyprostokątne trójkątów prostokątnych. Patrz rysunek 8cm 6cm e = 16 cmf = 12cm P = (16 cm · 12 cm) : 2 P = 96 cm² Odpowiedź: Pole rombu wynosi 96 cm²

Zadanie domowe Ćwiczenia 1,2,3 str. 51 zeszyt ćwiczeń dla klasy V wyd. GWO

Opracowanie: Janina Morska Giżycko