EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
HTML 5.0 Marcin Badurowicz .
Advertisements

Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Programowanie Ekstemalne
Inżynieria Oprogramowania
Projektowanie w cyklu życia oprogramowania
Obiektowe metody projektowania systemów Design Patterns STRATEGY.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Programowanie Ekstremalne
Role w zespole projektowym
Zarządzanie projektem informatycznym ZPR
Service Level Agreement
Nowoczesne metody zespołowego tworzenia aplikacji
Wprowadzenie do Extreme Programming
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Metodologia XP Husaria.
Jerzy Nawrocki Piotr Pawałowski Krzysztof Pospiech
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Lekkie metodyki programowania: Szansa czy zagrożenie?
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Inżynieria oprogramowania II Wykład 12 Projekty dyplomowe
Zwinne metodyki programowania Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Inżynieria oprogramowania.
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
XPrince: Równoważenie zwinności i dyscypliny
J. Nawrocki, Inżynieria oprog. Plan wykładu Praktyki XP Wcześniejsze badania Personal Software Process eXtremme Programming Opis eksperymentu WynikiPodsumowanie.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Testy akceptacyjne Analiza systemów informatycznych Wykład 9
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Cykle życia oprogramowania
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
Agile Programming a jakość
Wymagania jakości w Agile Programming
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Co to jest SOA Czym SOA nie jest
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Jeden z języków programowania, który powinieneś znać
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
C.d. wstępu do tematyki RUP
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Continuous Integration
Autor: Tomasz Karczy ń ski Zaj ę cia: Zarz ą dzanie Projektami Prowadz ą cy: prof. Dorota Kuchta eXtream Programming.
Microsoft Solution Framework
eXtreme Programming – czyli coś ekstremalnie zwinnego
Refaktoryzacja Robert Pająk.
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
Autor: Marcin Polak Promotor: dr inż. Paweł Kasprowski
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
Domain Specific Language Mac Michał Programujący architekt, konsultant.
Waterfall model.
Metodologia CASE. Przyczyny użycia narzędzi CASE Główną przesłanką użycia narzędzi CASE jest zwiększenie produktywności i jakości produkowanych systemów.
XML i nowoczesne technologie zarządzania treścią Wykład monograficzny Semestr zimowy 2008/09 Szymon ZiołoPatryk Czarnik
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Systemy informatyczne
(c) Jerzy Nawrocki Jerzy Nawrocki
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Efektywne tworzenie oprogramowania 2008/2009 cvs.ii.uni.wroc.pl/eto2008.
ŚRODOWISKO PRACY ZESPOŁU PROGRAMISTYCZNEGO BAZUJĄCE NA ROZWIĄZANIACH OPEN SOURCE Janusz Marchewa Łódź, r.
Agile Programming a jakość
Zarządzanie projektami informatycznymi
Zarządzanie projektami
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
Zapis prezentacji:

eXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska

Czym jest XP? Metodyka „wydajnego programowania”, która nastawiona jest tylko i wyłącznie na potrzeby klientów biznesowych.

Model                                                                                                http://www.extremeprogramming.org/map/project.html

Techniki jeden standard kodowania i wspólne słownictwo proste projektowanie i kodowanie ciągła refaktoryzacja programowanie w parach testy, testy i jeszcze raz testy...

Elementy karty funkcji karty zadań wspólny pokój „burza mózgów” żadnych nadgodzin

Zespół klient programiści organizator trener

Zasady przestrzeganie standardów kodowania i wspólnego słownictwa planowanie iteracji ciągła integracja kodu kolektywna własność kodu regularne wydania ciągła komunikacja

Zalety pełna zgodność z wymaganiami klienta stałe tempo prac praca etapowa (harmonogram) unikanie nadmiarowych funkcji wysoka jakość działania produktu wynikowego każdy w zespole wie tyle samo

Wady projektowanie „na żywioł” zbyt mocne oparcie na „wiedzy” klienta przesadne użycie refaktoryzacji brak rzetelnej dokumentacji osłabienie dyscypliny pracy jednostki „ślepe uliczki”

Źródła www.extremeprogramming.org www.xprogramming.com „Extreme programming – Leksykon kieszonkowy”, wyd. O’Reilly, Helion 2003 Theron Leishman „Extreme methodologies for an extreme world”, STCS Crosstalk Matt Stephens & Doug Rosenberg „The case against XP programming”, Software Reality (wyciąg) David Norfolk „To XP or not XP?”, Application Development Advice Sam Williams „Totally awesome software?”, Salon.com „Extreme programming summary”, WikiWiki