Dziedziczenie wieloaspektowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 9 ( ) Szablony.
Advertisements

Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 2 Wojciech Pieprzyca.
Deklaracje i definicje klas w C++ Składowe, pola, metody Konstruktory
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 4 Wojciech Pieprzyca.
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Klasy i obiekty.
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Sposoby implementacji asocjacji
Sposoby obejścia dziedziczenia
Implementacja ekstensji klasy
Mapowanie dziedziczenia z UML do Java
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski
Programowanie obiektowe w Javie
OOPC++ - wstêp, klasy1 Klasy Do struktury można dołączyć operacje działające na jej polach. struct date { int day, month, year; void set (int d, int m,
Serwery Aplikacji ASP .NET Web Objects Arkadiusz Popa.
Model – View - Controler
W ZORCE P ROJEKTOWE … czyli ktoś już rozwiązał Twoje problemy!
DZIEDZICZENIE · klasy bazowe i klasy pochodne WyświetlAutora( ) Autor
Mapowanie różnych typów dziedziczenia do Javy
Czytanie, pisanie i rysowanie (czyli klasa I szkoły podstawowej)
Projektowanie warstwy serwera Znaczniki jsp. Projektowanie warstwy serwera Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Hibernate uzupełnienie
Projektowanie - klasy i związki
przygotował Michał Wdaniec
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 7.
Podstawy programowania II
PIO 3_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 3 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 3.
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie obiektowe III rok EiT
Programowanie obiektowe III rok EiT dr inż. Jerzy Kotowski Wykład IX.
Programowanie obiektowe III rok EiT
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe Wykład 7 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/20 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
Programowanie obiektowe 2013/2014
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
OCPJP Inner classes.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 10 ( ) Szablony.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
Programowanie obiektowe Wykład 9 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/15 Dariusz Wardowski.
Obiektowe metody projektowania systemów Abstract Factory design pattern (aka. Kit)
Odwzorowania relacyjno-obiektowe Hibernate preselekcja.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
Statyczna kontrola typów w SBQL Rafał Hryniów Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Warszawa
E. Stemposz. UML i Analiza Obiektowa, Wykład 3, Slajd 1/18 Wykład 3 Model obiektowy (1) dr inż. Ewa Stemposz
Typy i metody sparametryzowane (generics) (c) Krzysztof Barteczko 2014.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
(według:
(c) Krzysztof Barteczko 2014
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Zdarzenia (eventy) Zdarzenia służą do powiadomienia użytkownika, gdy w używanej klasie dojdzie do pewnych wydarzeń zdefiniowanych przez twórcę klasy.
BYDGOSKI FESTIWAL NAUKI
PGO Dziedziczenie Michail Mokkas.
Tworzenie wątków w Javie
Zapis prezentacji:

Dziedziczenie wieloaspektowe Dziedziczenie ze względu na rodzaj atrybutów. Pojazd {overlapping} teren teren napęd {overlapping} Pojazd wiatrowy Pojazd silnikowy Pojazd lądowy Pojazd wodny Taka struktura da się zrealizować bez jakichkolwiek przekształceń z punktu widzenia składni języka. Wada: brak powiązania informacji

Dziedziczenie wieloaspektowe Schemat zastępczy: POJAZD { abstract } { abstract } WŁ. NAPĘDU 1..* 1..* WŁ. TERENU LĄD WODA SILNIK ŻAGIEL

Dziedziczenie wieloaspektowe abstract class WlNaped { private int sprawnosc; int getSpraw(){ return sprawnosc; } class Pojazd { WlNaped wn; WlTeren wt; public Pojazd(WlNaped wn, WlTeren wt) { this.wn = wn; this.wt = wt; class Silnik extends WlNaped { int moc; public Silnik() { moc = 100; } int getPower() { return moc;

Dziedziczenie wieloaspektowe class Zagiel extends WlNaped { private int rozpietosc; int getRozp(){ return rozpietosc; }