Historia i modele motocyklu WSK’a

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca pomp z ich napędami przy różnych stanach pracy
Advertisements

Zarządzanie operacjami
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Shuttle Wóz załadowczy
Temat prezentacji: „Czołgi I wojny światowej”
MERCEDES Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych obecnie przez koncern Daimler AG (poprzednia nazwa DaimlerChrysler), zaś wcześniej przez koncern.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
SAMOCHÓD NA PRZESTRZENI STU LAT
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
MECHATRONIKA II Stopień
Motoryzacja PRL-u.
pod opieką p. Marzeny Grajcar
HISTORIA SAMOCHODU SYRENA
Samochody Przyszłości.
Budowa i działanie motoroweru
Chiński „smart” Reporter niemieckiego czasopisma „Autobild”, Claudius Maintz, wybrał się do chińskiego miasta Dezhou, aby odwiedzić fabrykę, w której produkowane.
5 nowych autobusów zasilanych paliwem ekologicznym – bioestrem
Paweł Górczyński Badania operacyjne Paweł Górczyński
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
Budowa samochodu Przygotowała: Regina Wasilewska (nauczyciel techniki)
Budowa motoroweru.
OPONY.
For Sale 1991 Toyota : MR2 Każdy potrzebuje takiej zabawki, znaleziono na eBay… Opis techniczny: Napęd stanowią 2 turbiny General Electric T-58-3s Działa.
Click to edit Master subtitle style EASY CUT & BEVEL Przecinarka do rur HV HV RS jest najwydajniejszą, szybkotnącą na zimno przecinarką dostępną na rynku.
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Autor: Szczepan Zygmunt
Zasada ważna dla ciebie
Coś dla miłośników crossów. Opracował: Piotr Romaniak
Moją pasją są samochody
WPŁYW SPOSOBÓW MIELENIA NA WŁAŚCIWOŚCI WYKORZYSTYWANYCH Z NICH WYROBÓW METHODS INFLUENCING THE GRINDING PROPERTIES OF THE PRODUCTS Dr Inż. Dorota Czarnecka-Komorowska.
Motoryzacja dwudziestolecia między wojennego
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
FRANK-CARS CZĘSTOCHOWA Cezary Chaś Kierownik Sprzedaży Flotowej
Stacjonarne pompy do betonu
CIĄGNIKI SAMOCHODY OSOBOWE MOTOCYKLE SAMOCHODY SAMOCHODY CIĘŻAROWE
Historia Fabryki Samochodów Osobowych
1. Układy pneumatyczne..
,,Polskie motory XX wieku”
Samochody McLaren p1.
Czym jeździli nasi dziadkowie?
Castrol & EURO 2008 TM Konferencja prasowa 30 maja 2008.
Ciężki sprzęt budowlany
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Cacko w skrzyni? 1.
Jedno ślady. Jedno ślady Honda CBR 900 ccm Liczba cylindrów-4 Liczba zaworów na cylinder-4 Pojemność-918cc Moc-130 KM przy rpm Moment obrot-92.
Obróbka Ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
WRBRD Rzeszów,12 grudzień 2013r..  Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku - obowiązuje od 19 stycznia 2013 roku  Rozporządzenie.
MOTOCYKL LECH. Producent - Wacław Sawicki i Spółka, Opalenica Wielkopolska. Projekt motocykla gotowy był już w 1928 roku, a prototypowe egzemplarze.
„Lech” Pierwszy polski motocykl Opracowała: Marcelina Gola kl. 3 c.
WYNALAZKI.
ROWER Rower – pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Pierwotnie nosił.
Robotyka Igor Szuszkiewicz Legionowo, 29 maja 2015 r.
Motocykl „Lech” jako element historii Opalenicy. Motocykl „Lech”
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Diagnostyka układu hamulcowego
Zgniatacz walcowy Gigant GT 1750
HISTORIA MOTORYZACJI.
RENAULT TRUCKS CNG EURO VI D WIDE RENAULT TRUCKS CNG.
Nowe wkrętarki Cleco serii H
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut.
Kompleksowa Obsługa Pojazdu
Zapis prezentacji:

Historia i modele motocyklu WSK’a

Historia Nazwa i znak firmowy pochodziły wprost od nazwy producenta: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie dla zaspokojenia potrzeb rynku w 1955 roku zlokalizowano dodatkową produkcję motocykli M06. Motocykle WSK M06 do 1957 roku nie różniły się od tych produkowanych przez WFM jednak w późniejszych latach konstruktorzy z WSK zaczęli konkurować z głównym producentem pod względem stosowanych rozwiązań i modernizacji to na tyle skutecznie, że zaprezentowany na Targach Poznańskich wiosną 1964 roku zmodernizowany model M06 zachowując tę samą cenę co WFM miał solidny widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, pełnobębnowe hamulce, większy reflektor i wzmocnioną ramę. Stało się to jedną z przyczyn decyzji o zamknięciu produkcji w warszawskiej wytwórni. Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z taśmy 31 października 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce. W fabryce Cegielskiego w Poznaniu (stąd pochodzi Dokumentacja Techniczno-Ruchowa) lub ZNTK Wrocław (tak głosi napis na jednej z zachowanych tabliczek znamionowych) produkowano także w oparciu o silnik WFM 150 drezynę DL2. 13 maja 2010 roku w Świdniku otworzono pierwsze muzeum tej marki motocykli.

Modele WSK M06 WSK M06 -Z -L WSK M-150 WSK M06-64 WSK M19 Kos II WSK M06B WSK Formaero WSK M06B3 WSK M21W2 WSK Sport S1 WSK Gil WSK Dudek WSK Pak WSK Lutece WSK Bąk WSK Pic WSK Lelek WSK Kobuz WSK Sport S2 WSK Perkoz WSK Kraska WSK Barron WSK Trial WSK MR16 BP WSK MR15 Sarenka WSK MR16 WSK Kos WSK M06-C WSK MR21 i MC21 WSK MR30 Rodeo WSK Wyścigowa

WSK M06 W latach 50. XX w. władze PRL-u podjęły decyzje o rozszerzeniu produkcji tanich, wytrzymałych, ekonomicznych, a przede wszystkim dostępnych dla szerokiej rzeszy ludzi motocykli. Po przeniesieniu produkcji modeli SHL do Warszawy zaczęto modernizować dotychczasowe modele. Po SHL M05 wprowadzono model WFM M06 (ochrzczony już nazwą Warszawskiej Fabryki Motocykli). Tak rozpoczęła się historia modeli WSK M06. Opis silnika S01: -dwusów -średnica cylindra 52 mm -skok tłoka 58 mm -pojemność skokowa 123 ccm -stopień sprężania 6 -moc maksymalna 4 KM przy 4250 obr/min -skrzynia biegów wbudowana w kartery silnika -przeniesienie napędu z wału na skrzynię biegów łańcuszkiem sprzęgłowym -sprzęgło mokre, miało 3 tarcze -zasilany gaźnikiem G16 -chłodzony powietrzem

WSK M-150 W 1960 r. zakłady WSK Świdnik uruchomiły produkcję nowego modelu wsk z silnikiem o pojemności 150 ccm. Model ten nosił nazwę M-150 i był wyposażony w silnik typu s06. Miał on stanowić urozmaicenie na rynku jednośladów. A. Zieliński podaje w swojej książce iż w sumie wyprodukowano 9988 egzemplarzy. Produkcja trwała najprawdopodobniej 2 lata. Podwozie motocykla praktycznie nie różniło się od standardowej m06-z.Silnik zapewniał nieznacznie większą moc, ale za to był bardziej elastyczny. Silnik: typ: s06 pojemność skokowa: 148 ccm Średnica cylindra 57 mm skok tłoka 58 mm stopień sprężania 6,5 Maksymalny moment obrotowy 11 Nm (1,1 kGm) przy 3500 obr/min. Moc KW/KM 4,8/6,5 przy 4800 obr/min sprzęgło mokre 3 tarczowe Gaźnik typu G20, o średnicy gardzieli 20 mm Liczba biegów 3

WSK MR16 BP WSK MR16 BP była motocyklem popularno-sportowym typu enduro, stworzony specjalnie dla doskonalących swoje umiejętności zawodników. Jednocześnie miał wypełnić lukę motocykli szkoleniowych, po modelach MR15 i MR16 wytwarzanych w latach 60', które były już w znacznym stopniu wyeksploatowane. Motocykl ten przeznaczony był do rajdów szybkich oraz obserwowanych z możliwością dostosowania motocykli do obu typów zawodów. Umożliwia to specjalnie przygotowana książka z opisem modyfikacji silnika i podwozia. Dzięki zastosowaniu dużo mocniejszej ramy, motocykl znacznie lepiej zachowuje się w terenie i jest bardzie odporny na terenowe trudności. Silnik dzięki niezbyt wysilonej konstrukcji wykazuje się dużą trwałością oraz elastycznością. Dzięki licznie zastosowanym tworzywom sztucznym, z których został wykonanych wiele elementów nadwozia motocykl jest dosyć lekki, co pozytywnie wpływa na jego osiągi, oraz zapewnia dobre właściwości jezdne w ciężkim terenie. Masa motocykla bez paliwa to około 102 kg. Dane techniczne BP 71, BP 72: Długość x szerokość x wysokość: 2050x860x1110 Ciężar motocykla: 102 kg Dopuszczalne obciążenie: 120 kg Pojemność zbiornika paliwa: 9,8 l. Przeznaczenie: Rajdy szybkie oraz obserwowane Prędkość maksymalna: 100 km/h w terenie Zużycie paliwa: 5,8 l. w terenie Ogumienie przód: 3,00x21'' cross tył: 4,00x18'' cross Typ silnika : W2R Pojemność skokowa: 175 cm3 Stosowane gaźniki: GM24U3, GM26U3 Ciężar silnika: 25 kg Moc/obr.: 14 KM/ 6000 obr./min.

WSK Sport S1 Motocykl M21W2 Sport 1 był pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem sportowym w Świdniku, powstałym na podstawie prototypu o nazwie M21W2 "Sport". Zaprezentowany w 1972 roku motocykl łączył nowoczesną linię ze sprawdzoną mechaniką bazowego modelu M21W2.Chwalony za prostotę obsługi i niezawodność. dowiódł swoich sił w wyprawie wysokogórskiej w Andy (1972). Pierwsza seryjna sportowa Wueska znacznie różniła się od popularnego modelu M21W2 (zdjęcie powyżej), na bazie którego powstała. Oto najważniejsze elementy,odróżniające oba motocykle. Dane ogólne Typ motocykla: WSK 175 M21 W2 S1 Ciężar w stanie suchym w kg: 111 Dopuszczalna masa całkowita w kg: 160 Prędkość maksymalna: 100 km/h Zużycie paliwa w litrach na 100 km przy prędkości 80 km/h: 3,8 Produkowany: Od 1973- 1975 Wyprodukowanych egzemplarzy: 8000 sztuk

WSK Sport S2 Model powstał w 1974r. i wypuszczonych zostało kilkadziesiąt sztuk (głównie eksportowych), jednak produkcja seryjna oficjalnie trwała w latach 1975-1976. Motocyklowi nadano charakter enduro, poprzez [...]. W tym modelu zastosowano importowane części: cewka i iskrownik szwedzkiej firmy SEM, lampę tylną oraz prostownik angielskiej firmy Lucas, oraz niemieckie gaźniki firmy Bing. Agresywne malowanie i crossowe opony Continental dopełniały całości. Motocykl wybitnie wyróżniał się spośród wszystkich ówczesnych produktów dostępnych na polskim rynku. Motocykl wyprodukowano jedynie w liczbie 2962 egzemplarzy, z czego około połowa trafiła na rynek zagraniczny w rozliczeniu za importowane części. WSK posiada silnik 059-1 (zmodyfikowany w porównaniu do silnika 059 modelu M21W2 . Silnik wyposażony w gażnik firmy BING 1/26/125/II , zmodyfikowany wał korbowy przystosowany do współpracy z iskrownikiem,prądnicą szwedzkiej firmy SEM K1/80. Pozwala to na uruchomienie silnika bez posiadania akumulatora. Błotnik przedni mocowany do półki górnej,lampa tylna angielskiej firmy LUCAS. CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA -Moc silnika  14 KM Moment maksymalny  9.1 kGm przy 5800 obr. St. sprężania  9:1     -Cięż. pojazdu  111 kg    Dopuszczalne obciążenie użytkowe  160 kg -Prędkość maksymalna: 110 km/godz     -System smarowania  mieszanka benzyny LO94 i oleju MIXOL  w stos. 30:1      -Pojemność zbiornika paliwa 13 l      Zużycie paliwa  3,5 4 litr/100 km -Zapłon bateryjny, rozruch  rozrusznikiem nożnym   -Ogumienie: CONTINENTAL koło przednie 3.00 x19" koło tylne 3,25x18"

Wsk Formaero To motocykle, których zadaniem było wypełnienie luki, na motocykle rajdowe wysokiej klasy, których osiągi i właściwości terenowe pozwalałyby na rywalizacje z innymi markami. Z powodu braku odpowiedniego sprzętu i zaprzestaniu produkcji rajdowych Promotów w roku 1969, Świdnicka Wsk podjęła wyzwanie skonstruowania motocykla do rajdów szybkich z odpowiednim podwoziem oraz silnikiem. Jako, że ZMD nie produkowała odpowiednich silników o odpowiednich osiągach, przyzakładowy OBR sam postanowił skonstruować gammę odpowiednich silników. W 1971 roku wykonano pierwszy silnik na bazie W-2 o mocy 18 KM z sześciobiegową skrzynką biegów. Wał korbowy, sprzęgło, zapłon, cylinder i głowice wykorzystano z seryjnego silnika. Całość wmontowano w podwozie MR16 C. Dane techniczne silników Formaero: Parametry: Formaero 175, Formaero 250 Pojemność skokowa (cm3): 172,4 ; 245 Średnica cylindra (mm): 61,5 ; 72 Skok tłoka (mm): 58 ; 60 Moc maksymalna kW(KM): 15,4 (21) ; 20,5 (28) Obr. mocy maks. (obr/min): 7500 ; 7300 Moment obrotowy Nm (kGm): 20,6 (2,1) ; 28,4 (2,9) Obr. momentu maksymalny(obr./min): 6900 ; 6800 Ilość biegów 6 ; 5