Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft Zarządzanie wiedzą Jarosław Sokolnicki Zbigniew Szcześniewski Microsoft
"Zarządzanie Wiedzą troszczy się o kluczowe zagadnienia adaptacji, przetrwania i kompetencji organizacji w świetle ciągłych zmian środowiska... W istocie, zawiera te procesy organizacyjne, które potrzebują współdziałania danych i przetwarzania informacji, co dają technologie informatyczne, oraz kreatywności i innowacyjności, czym cechują się ludzie."
Business intelligence Evolution of Office Collaboration Content management Portals Search Business Forms Business intelligence Word processing Business modeling Presentations Business data management Information Management SIMPLIFYING THE PLATFORM – THE EVOLUTION OF OFFICE AS A PLATFORM Doing what we did for the desktop what we did for the server in the 90’s. Who are the Novells of then today? Why bandaid solutions for ERP, ECM, etc. Purchase Office Server and go go go go..
Kluczowe zagadnienia Intranet Extranet Internet CMS (Zarządzanie treścią) BPM (zarządzanie procesami biznesowymi) Search (Wyszukiwanie informacji)
Intranet Intranet - sieć komputerowa, ograniczająca się do komputerów np. w firmie lub organizacji. Po zamontowaniu serwera, umożliwiającego korzystanie w obrębie sieci LAN z usług takich, jak strony WWW, poczta elektroniczna etc., czyli usług typowo internetowych, można mówić o intranecie. Do intranetu dostęp mają zazwyczaj tylko pracownicy danej firmy. Intranet przypomina Internet, z tym jednak zastrzeżeniem, że jest ograniczony do wąskiej grupy osób (np. pracowników firmy). Intranet obecnie składa się między innymi z: systemu sprzedaży systemu wymiany danych dla działów firmy (księgowości, działu kadr, magazynu itp.) systemu pracy grupowej systemu obsługi klienta i CRM biuletynu informacyjnego
Intranet
Extranet Ekstranet (ang. extranet) to rozwiązanie sieciowe polegające na połączeniu dwóch lub większej liczby intranetów za pomocą protokołów sieciowych. Celem tworzenia ekstranetów jest udostępnienie własnych zasobów wzajemnie między organizacjami (przedsiębiorstwami) lub między nimi i ich klientami, przy zabronieniu powszechnego dostępu z sieci Internet. Przeważnie sieć taka występuje w firmach. W ten sposób klienci mogą się lepiej i szybciej zapoznać z ofertą danej firmy, a firmy mogą między sobą lepiej współpracować.
Extranet
Internet Portal internetowy – rodzaj serwisu informacyjnego, dla którego nośnikiem jest Internet. Cechą charakterystyczną portalu jest zgromadzenie w jednym miejscu dostępu do różnorodnych usług, co ma zachęcać użytkownika do ustawienia adresu portalu jako strony startowej w przeglądarce www i traktowania go jako bramy do Internetu. Zazwyczaj portal zawiera informacje będące przedmiotem zainteresowania szerokiego grona odbiorców. Jako przykładową treść portalu można podać: dział aktualnych wiadomości, prognoza pogody, katalog stron WWW, chat, forum dyskusyjne oraz mechanizmy wyszukiwania informacji w nim samym lub w zewnętrznych zasobach Internetu (wyszukiwarki internetowe).
Internet
CMS - System Zarządzania treścią System zarządzania treścią (ang. Content Management System - CMS) jest to jedna lub zestaw aplikacji internetowych pozwalających na łatwe utworzenie oraz późniejszą aktualizację i rozbudowę serwisu WWW przez redakcyjny personel nietechniczny. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie zarządzanym poprzez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze i moduły. Szeroko ujmując CMS to pojęcie, zajmuje się zarówno: zarządzaniem dokumentami (Document Management), wiedzą (Knowledge Management), zarządzaniem cyfrowymi zasobami (Digital Asset Management), zarządzanie obiegiem treści (Enterprise Content Management) oraz zarządzaniem treścią znajdującą się na stronie internetowej (Web Content Management).
Co to są systemy BPM? Systemy Zarządzania Procesami Przedsiębiorstwa (z ang. Business Process Management - BPM) umożliwiają definiowanie i zarządzanie wymianą informacji wewnątrz przedsiębiorstwa, wykorzystując semantykę procesów biznesowych. W realizacji procesów uczestniczą m.in. pracownicy, klienci, partnerzy biznesowi oraz wykorzystywane są systemy informatyczne i bazy danych. Korzyści wdrożenia systemu BPM usprawnianie procesów biznesowych automatyzacja realizacji polityki przedsiębiorstwa monitorowanie oraz zarządzanie statusem realizacji prac i zadań poprawa efektywności procesów centralizacja zarządzania zadaniami związanymi z obiegiem pracy (workflow
Procesy w CMS Intranet Extranet Internet
MOSS 2007 - Zakres zastosowań Usługi podstawowe Praca grupowa Portal Wyszukiwanie informacji Zarządzanie treścią Procesy biznesowe Business Intelligence Dokumenty, zadania, kalendarze Blogi, wiki Zarządzanie projektami Integracja z pocztą Praca offline Portal korporacyjny Katalog witryn Witryny personalne Powiązania socjalne Ochrona prywatności Skalowalność Rozbudowane wyniki trafień Wyszukiwanie osób Indeksowanie danych z systemów biznesowych Zintegrowane zarządzanie dokumentami i treścią Zaawansowane mechanizmy publikacji treści Workflow „Excel przez przeglądarkę” Wizualizacja danych Centrum Raportów Raporty KPI Formularze web’owe Integracja z systemami biznesowymi
Platforma rozwoju Twojego biznesu
Microsoft Enterprise Search Extranet Enterprise Internet Division Team Slide Objective: Review benefits of the MOSS. Time: 3 minutes Talking Points/Notes: Rich collaboration, portals and content management capabilities with one unified platform Richer and deeper content that can be managed by the Office platform Collaborate with colleagues and businesses internally and externally more effectively Discover business information to make more informed decisions Build rich and familiar applications for Information Workers to be more effective and efficient Flexible, secure, manageable and reliable platform services In addition to the items listed here, there are additional Business Value Messages for Customers: The 2007 Microsoft Office system provides systems integrators, independent software vendors and other services partners unprecedented tools to develop solutions on a completely renewed platform designed with extensibility and solutions in mind. Solutions designed to address a wide variety of business pain points from collaboration to business intelligence to enterprise content management and project management, the 2007 version of the Office system is flexible, manageable and reliable Individual Business Applications (SAP, data warehouse, custom…)