Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jesteście przyszłością i nadzieją świata”
Advertisements

Hasło naszej akcji do XVII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Technikum Leśne im. Adama Loreta w Tucholi MŁODZI AKTYWNI ? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
SONDA ULICZNA. 1. DLACZEGO MŁODZI LUDZIE NIE CHCĄ BRAĆ UDZIAŁU W WYBORACH? BOJĄ SIĘ WYRAŻANIA SWOJEGO ZDANIA BOJĄ SIĘ KOSEKWENCJI ŻE JAK JUŻ RAZ ZAGŁOSUJĄ.
Organizatorzy: Uczennice Gimnazjum nr 1 w Brodnicy pod kierunkiem p. Otylii Wiśniewskiej: Dominika Anzel, Adrianna Majchrzak Witamy na debacie pt. „Nie.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
CO TO SĄ WYBORY ?.
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Tomek Jędrkiewicz Insight Research Director Grupa IQS.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?

http://bi.gazeta.pl/im/0/10412/z10412350P.jpg

Czy udział w wyborach powinien być przymusowy? Debata oksfordzka Czy udział w wyborach powinien być przymusowy?

Czy powinno się wprowadzić mandaty imperatywne? Debata oksfordzka Czy powinno się wprowadzić mandaty imperatywne?

Czy powinno się wprowadzić okręgi jednomandatowe? Debata oksfordzka Czy powinno się wprowadzić okręgi jednomandatowe?

Praca w grupach Grupa I: Dlaczego młodzi nie chcą brać udziału w wyborach? Grupa II: Przyczyny niskiego zainteresowania wyborami do Parlamentu Europejskiego Grupa III: Co daje nam aktywny udział w wyborach i życiu społecznym? Grupa IV: Jakie są możliwości działania/włączenia się w życie społeczeństwa, jeśli nie mam jeszcze prawa do głosowania? Grupa V: Pomysły na rozwiązania (zachęcenie młodych do udziału w wyborach)

Plakaty profrekwencyjne http://www.for.org.pl/upload/Image/znaczek%20zmien%20kraj,idz%20na%20wybory%20-%20na%20strone.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://pomocstudentom.pl/pub/image/plakat-pro-frekwencja.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://www.bydgoszcz.pl/binary/masz-glos_tcm29-108306.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://www.gdziekolwiek-bedziesz.pl/upload/Image/Plakaty/Plakat420x594x3.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://mlodziglosuja2011.nq.pl/repository/upload/aktualnosci/52/plakat3.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://www.igrz.com.pl/attachments/Image/fpr/2010_3_nagroda.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://mlodziglosuja2011.nq.pl/repository/upload/aktualnosci/52/plakat%202.jpg

Plakaty profrekwencyjne http://img80.imageshack.us/img80/8705/usiebielo9.jpg

Czy powinno się obniżyć czynne prawo wyborcze do 16 roku życia? Debata panelowa Czy powinno się obniżyć czynne prawo wyborcze do 16 roku życia?

Burza mózgów

Quiz wiedzy o Parlamencie Europejskim

Dziękujemy za uwagę! Szymon Holeksa Dawid Ochodek