Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Advertisements

Analiza wyników ankiety
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
w wyborach do parlamentu RP
Wyniki ankiety ,,Twój głos, Twój Europejski wybór- ankieta dotycząca udziału w wyborach do Parlamentu”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
“Szkoła w procentach”.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Debata zorganizowana w związku z udziałem uczennic
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Dlaczego nie chodzimy na wybory?. CO TO SĄ WYBORY?
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Nasza szkoła wzięła udział w największym w Polsce programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa pod nazwą KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
Ireneusz Piotr Wyszyński Stanisława Rucińska Anna Siemieniuk Olga Jurek Krzysztof Siemieniuk Maria Iwańska Sylwia Kamińska Monika Tymińska Maciej Bajdecki.
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Elementy geometryczne i relacje
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
NIE TYLKO WYBORY JAK MŁODZIEŻ MOŻE WPŁYNĄĆ NA RZECZYWISTOŚĆ I AKTYWNIE UCZESTNICZYĆ W DEMOKRACJI?
Zaangażowanie młodzieży w życie społeczne
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Zapis prezentacji:

Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?

Wybory samorządowe 2010r. Frekwencja w Polsce wyniosła 47,32%, tzn. że na wybory nie poszło przeszło 16 mln z prawie 31 mln uprawnionych do tego obywateli, Frekwencja w naszej gminie wyniosła 54,26%, tzn. że do urn wyborczych poszło 4946 mieszkańców naszej gminy, a 4170 zostało w domach.

Wybory prezydenckie 2010r. Frekwencja w gminie wyniosła 58,77% Gomulin – 65,88% Parzniewice – 49,67% ( najmniejsza w gminie)

Wybory do Sejmu i Senatu 2011r. Frekwencja : Polska – 48,92% Gmina Wola Krzysztoporska – 45%

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2009r. Najgorzej przedstawia się frekwencja w wyborach do PE : Polska – 24,50%, Gmina Wola Krzysztoporska – 16,38%, Gomulin – 25,65%, Parzniewice – 8,35%.

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów.

1. Czy jesteś aktywny/aktywna społecznie?

2. Czy uważasz się za patriotę?

3. Czy udział w wyborach to przejaw patriotyzmu?

4. Czy warto uczestniczyć w wyborach do Parlamentu Europejskiego?

5. Czy w przyszłości będziesz brał udział w wyborach parlamentarnych?

6.1 Czy uważasz, że masz wpływ na to co się dzieje w twojej szkole?

6.2 Jeśli tak, w jaki sposób:

Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród rodziców uczniów.

1. Czy uważa się Pan/Pani za patriotę?

2. Czy uczestniczenie w wyborach to przejaw patriotyzmu?

3. Czy uczestniczy Pan/Pani we wszystkich wyborach, np. samorządowych, parlamentarnych?

4. Czy warto uczestniczyć w wyborach do Parlamentu Europejskiego?

5. Czy ma Pan/Pani zamiar wziąć udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego?

6. Czy uważa Pan/Pani, że ma wpływ na to co się dzieje w naszej gminie?

Wnioski Większość ankietowanych wie, że warto uczestniczyć w wyborach, ale tylko połowa z nich ma zamiar to zrobić. Wielu naszych kolegów jest wrogo nastawionych do wyborów. Twierdzą, że głosowanie to strata czasu.

Dlaczego Polacy nie chodzą na wybory, a w szczególności na wybory do PE?

Czy uczestniczenie w wyborach to przywilej, obowiązek czy może cos innego?

Czy nieuczestniczenie w wyborach powinno być karane np. czymś w rodzaju mandatu w wysokości 100 zł?

Co trzeba, można zrobić, żeby frekwencja była większa?

Jakie akcje, inicjatywy można podjąć, żeby zmienić podejście Polaków do uczestniczenia w wyborach?

Czy państwa zdaniem uczestniczenie w wyborach to przejaw patriotyzmu?

Bardzo często się słyszy, że ludzie nie pójdą na wybory bo to i tak nic nie zmieni. Czy to prawda?

Pytanie do pani Sołtys: Czy rolnikom żyje się lepiej teraz czy przed wstąpieniem do UE?

Mówi się, że czym skorupka nasiąknie za młodu, tym na starość trąci. Jak zachęcić młodych ludzi do większej aktywności i uczestniczenia przynajmniej w wyborach?

Fragmenty Konstytucji RP: Art.1. Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli. Art.82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne.

Autorzy prezentacji :  Adrianna Kopeć  Michał Rabenda

Dziękujemy wszystkim za przybycie i poświecenie swojego cennego czasu.