Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Prędkość w ruchu prostoliniowym Emilia Szmigielska Janusz Pryzowicz informatyka + 2
PRĘDKOŚĆ Prędkość to iloraz przemieszczenia ciała i czasu, w którym to przemieszczenie nastąpiło. Prędkość jest wielkością wektorową. Na rysunku wektor prędkości przedstawiamy jako strzałkę wskazującą, w którą stronę porusza się ciało. informatyka + 3
PRĘDKOŚĆ ŚREDNIA Prędkość średnia ciała to iloraz jego całkowitego przemieszczenia i czasu, w którym to przemieszczenie nastąpiło. informatyka + 4
PRĘDKOŚĆ CHWILOWA informatyka + 5 Prędkość chwilowa to iloraz przemieszczenia i czasu trwania ruchu, gdy czas trwania ruchu jest bliski zeru. Jeśli czas trwania ruchu jest bardzo krótki, to droga przebyta przez ciało jest równa wartosci przemieszczenia.
PRĘDKOŚĆ ŚREDNIA A PRĘDKOŚĆ CHWILOWA Im krótszy czas, z tym większą dokładnością prędkość średnia odpowiada prędkości chwilowej. informatyka + 6.