WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKA ŚLĄSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teoria sprężystości i plastyczności
Advertisements

Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
PROP 2 ( 7 wykład) Tok projektowania proces technologicznego
Dr inż. Jan BERKAN pok. ST PPTOK Projektowanie Procesów Technologicznych Obróbki Skrawaniem Koszty własne wytwarzania Dr.
Mikrostruktura a właściwości materiału
Pojęciem stali kadłubowej określa się taką stal, która stosowana jest na elementy konstrukcyjne kadłubów statków podlegających nadzorowi towarzystw klasyfikacyjnych.
Klocki hamulcowe TRW.
Mastercam Design / Solids Budowa modułowa Mastercam Mill Mastercam Router Mastercam Design / Solids Mastercam Wire Mastercam Lathe Kliknij.
T40 Charakterystyka i rodzaje połączeń wciskowych
I KONFERENCJA PROGRAM OPERACYJNY INNOWACYJNA GOSPODARKA Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii: Działanie 1.1. Wsparcie badań naukowych.
Projekt kluczowy Segment nr 10
STOPY ŻELAZA.
WŁAŚCIWOŚCI MECHANICZNE MATERIAŁÓW
Projektowanie materiałów inżynierskich
Dr inż. Jan BERKAN pok. ST PPTOK Projektowanie Procesów Technologicznych Obróbki Skrawaniem Dokładność obróbki – błędy.
Półfabrykaty, naddatki na obróbkę
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Prowadnice i przekładnie
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Obróbka Skrawaniem.
Metale.
Szkła i ich formowanie Nazwa wydziału: WIMiIP Kierunek studiów: Informatyka Stosowana Piotr Balicki AGH 24.II.2009.
Właściwości mechaniczne materiałów
Wydział Mechaniczny Politechniki ŁÓdZkiej Instytut Inżynierii Materiałowej Wykształceni liderzy na rynku pracy!!!
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 5
T34 Charakterystyka procesów: kucia, walcowania, tłoczenia, ciągnięcia i in. Czas 2x45’
INŻYNIERIA POWIERZCHNI Klucze Maszynowe Płaskie
MODELOWANIE I ANALIZA PROCESÓW MIKROSKRAWANIA I MIKROSZLIFOWANIA
TECHNOLOGIA II TARCIE W OBRÓBCE PLASTYCZNEJ
99 % 94 % 95 %. Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego.
Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service.
Kamil Przeczewski kl. 1e ZSMEiE – 2010/2011
Opracował: Ireneusz Pietruszka, sierpien 2011
Proces produkcyjny CKP Zamość.
Materiały kompozytowe warstwowe (laminarne)
METALE NIEŻELAZNE I ICH STOPY
KONCEPCJA SYMULATORA PRACY DO BADAŃ ENDOPROTEZ STAWU KOLANOWEGO
ODLEWNICTWO - wykład dr hab. inż. Mirosław Cholewa, Zakład Odlewnictwa
Łukasz Łach Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej
KOTWY Autor: Anna Dajczer
Technika przepływu materiałów i magazynowania
Metodyka projektowania wałów
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 8
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 4
Dr h.c. prof. dr inż. Leszek A. Dobrzański
WPŁYW SPOSOBÓW MIELENIA NA WŁAŚCIWOŚCI WYKORZYSTYWANYCH Z NICH WYROBÓW METHODS INFLUENCING THE GRINDING PROPERTIES OF THE PRODUCTS Dr Inż. Dorota Czarnecka-Komorowska.
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 3
PLAN WYKŁADU Wprowadzenie Podział metod odlewania precyzyjnego
INSTYTUT LOTNICTWA Al. Krakowska 110/114, WARSZAWA TEL.: (22) w. 303, 407 FAX: (22) ,
dr hab. inż. Tadeusz Marciniak
Ina Domider Kamil Panaś
Technik mechanik numer z klasyfikacji zawodów:311502
Materiały i uzbrojenie sieci wodociągowej
Tworzywa Sztuczne.
Katedra Inżynierii Produkcji
Opory ruchu. Zjawisko Tarcia
Badania odporności na pełzanie
Połączenia łączne i rozłączne metali
Układ smarowania (olejenia)
Osprzęt stosowany obecnie
Obróbka Ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Miernictwo przemysłowe
HAMUCLE.
BADANIA W SYSTEMACH MODELOWYCH I EKSPERYMENTALNYCH BIODEGRADOWALNYCH CIECZY CHŁODZĄCO-SMARUJĄCYCH DLA WYBRANYCH ELEMENTÓW TRĄCYCH Joanna Kowalczyk(1),
Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej
SIŁA JAKO PRZYCZYNA ZMIAN RUCHU
Projekt ułożyskowania wałka
Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut.
Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut.
Uszkodzenia kół zębatych i ich przyczyny
Zapis prezentacji:

WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKA ŚLĄSKA Techniki Wytwarzania TEMAT: OBRÓBKA SKRAWANIEM

UZASADNIENIE POWIĄZAŃ TRANSPORT Zastosowanie Mechanizm pracy Warunki eksploatacji Mechanizmy zużycia Wymogi i normy Hggg INŻYNIERIA MATERIAŁOWA Materiał i jego własności Technologia produkcji

TRANSPORT… ZASTOSOWANIE: Hggg ZASTOSOWANIE: Nowoczesne zestawy kołowe w transporcie szynowym

TRANSPORT… WARUNKI EKSPLOATACJI: Zmienna temperatura Zróżnicowana wilgotność Cykliczna zmiana obciążeń Zmienne warunki tarcia (tarcie toczne i ślizgowe) Prędkość ruchy Hggg

TRANSPORT… Hggg

TRANSPORT… WYMOGI I NORMY: Własności mechaniczne zgodne z PN-84/H-84027/06 oraz PN-93/K-91042 Jednorodne własności materiału na całym przekroju wyrobu oraz ich powtarzalność podczas produkcji seryjnej i masowej Odporność warstwy wierzchniej na zużycie ścierno-adhezyjne Wysoka wytrzymałość zmęczeniowa przy zmiennych warunkach eksploatacji Cichobieżność Hggg

INŻYNIERIA MATERIAŁOWA… MATERAIAŁ I JEGO WŁASNOŚCI: Gatunku stali Stan obróbki cieplnej Własności mechaniczne Rm [MPa] A5[%] KCU[J/cm2] Twardość HB min. P54 Normalizowany 700÷820 14 20 201 Ulepszany cieplnie 750÷880 15 30 221 P55A 12 800÷920 233 P60 920÷1050 262 Hggg Wymagane własności mechaniczne stali na obręcze kolejowe wg PN-84/H-84027/06

INŻYNIERIA MATERIAŁOWA… UWARUNKOWANIA MIĘDZYNARODOWE: Stale na obręcze kolejowe wg PN-84/H-84027/06 Odpowiednik oznaczenia wg UIC 810 -1 P54 - B2 P55A - B5 P60 - B6 Hggg

WPŁYW TECHNOLOGII NA JAKOŚĆ WYROBU: Dokładność wymiarowo - kształtowa Chropowatość powierzchni Własności mechaniczne przed i po obróbce Własności fizyczne warstwy wierzchniej JAKOŚĆ TECHNOLOGICZNA J A K O Ś Ć W Y R O B U Odporność na ścieranie Własności cierne i podatność na smarowanie Wytrzymałość zmęczeniowa Odporność na korozję Obciążalność Estetyka i ergonomia Odporność na uszkodzenia mechaniczne Odporność chemiczna JAKOŚĆ UŻYTKOWA Uszkodzenia powierzchniowe Odporność na erozję i kawitację Hggg

OBRÓBKA CIEPLNA OBRĘCZY Normalizowanie: Proces normalizowania w obecnej sytuacji rynkowej jest zabiegiem mało konkurencyjnym. Większość odbiorców, ze względu na wzrost prędkości trakcyjnej pociągów, wymaga wyrobów o wytrzymałości i twardości niemożliwej do uzyskania w procesie normalizowania, jedynie zabiegi ulepszania cieplnego gwarantują ten poziom własności. Schemat normalizowania obręczy kuto-walcowanych