Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Rozrachunki z odbiorcami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane SAP Best Practices.
Projektowanie własnych produktów SAP Best Practices.
Nabycie wewnętrzne — Przesunięcie magazynowe między kilkoma jednostkami gospodarczymi SAP Best Practices.
Zarządzanie partiami SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices.
Przesunięcie magazynowe bez dostawy SAP Best Practices.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Wycofywanie partii SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Produkcja na magazyn — przemysł produkcyjny
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Usługa fakturowana po stałej cenie SAP Best Practices.
Naprawa w zakładzie SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Nabywanie materiałów eksploatacyjnych SAP Best Practices.
Proces ofertowania w zaopatrzeniu SAP Best Practices.
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów SAP Best Practices.
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel 
Planowanie logistyki SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku) SAP Best Practices.
Zarządzanie kredytem SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Uproszczona gospodarka magazynowa
Podwykonawstwo – gospodarka materiałowa SAP Best Practices.
Zarządzanie numerami seryjnymi SAP Best Practices.
Umowa serwisowa z okresowym fakturowaniem SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu SAP Best Practices.
Handel zagraniczny — procedura eksportowa
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Usługi z rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices.
Przetwarzanie zapasów konsygnacyjnych klienta SAP Best Practices.
Sprzedaż pozycji niemagazynowanej z nabyciem specyficznym dla zlecenia SAP Best Practices.
Oferta dla klienta SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (z awizo dostawy) SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL SAP Best Practices.
Sprzedaż: Operacje zamykające okres SAP Best Practices.
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices.
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego SAP Best Practices.
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel 
Sprzedaż planowanych usług serwisowych SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel  Przy przetwarzaniu zlecenia pośredniego firma nie dostarcza bezpośrednio pozycji, o które prosił klient. Zamiast tego zlecenie jest przekazywane do zewnętrznego dostawcy, który następnie przesyła towary bezpośrednio do klienta i wystawia fakturę firmie użytkownika. Standardowe zlecenie klienta automatycznie powoduje utworzenie zgłoszenia zapotrzebowania na materiały, które mają zostać dostarczone przez zewnętrznego dostawcę. Korzyści  Zmniejszenie poziomu zapasów i obniżenie kosztów, zwiększenie wydajności  Przekazanie zapotrzebowań klienta bezpośrednio do zewnętrznego dostawcy  Faktura sprzedawcy dla klienta oparta na ilościach z faktury dostawcy  Realizacja zapotrzebowań klienta pomimo niedoboru materiału Kluczowe kroki procesu  Zlecenie pośrednie  Przekształcanie zgłoszenia zapotrzebowania na zamówienie  Zatwierdzanie zamówień  Sprawdzanie faktury  Fakturowanie

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.3 Wymagane aplikacje SAP oraz role Wymagane aplikacje SAP  EHP5 for SAP ERP 6.0 Role  Administracja sprzedaży  Pracownik działu zaopatrzenia  Kierownik działu zaopatrzenia  Rozrachunki z dostawcami  Rozrachunki z odbiorcami

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.4 Szczegółowy opis procesu Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy)  Przy przetwarzaniu zlecenia pośredniego firma bezpośrednio nie dostarcza pozycji, o które prosił klient. Zamiast tego zlecenie jest przekazywane do zewnętrznego dostawcy, który następnie przesyła towary bezpośrednio do klienta i wystawia fakturę firmie użytkownika. Standardowe zlecenie klienta automatycznie powoduje utworzenie zgłoszenia zapotrzebowania na materiały, które mają zostać dostarczone przez zewnętrznego dostawcę.  Faktura przychodząca od dostawcy powoduje aktualizację ilości zafakturowanej, więc fakturę klienta można utworzyć tylko po wprowadzeniu faktury od dostawcy.

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.5 Diagram przebiegu procesu Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) Administracja sprzedażą Kierownik/ pracownik działu zaopatrzenia Rozrachunki z dostawcami / Rozrachunki z odbiorcami Zdarzenie Fakturowanie Dostawa pośrednia produktu do strony trzeciej Faktura przychodząc a dostawcy Żądanie klienta dotyczące materiału Potwierdzenie zlecenia Tworzenie zlecenia pośredniego klienta Automatyczne generowanie zapotrzebowania Oferta nabycia (128) Wyświetlanie listy zgłoszeń zapotrzebowa ń do przypisania Przekształcanie przypisanych zgłoszeń zapotrzebowania w zamówienia Zatwierdzanie zamówień Rozrachunki z dostawcami (płatność własna) (158) Koszt własny sprzedaży dostawcy Przyjęcie faktury/wprow adzanie faktury (Opcjonalne) Zmiana ilości zlecenia Rozrachunki z odbiorcami (wpływ płatności) (157) Dokument fakturowania Sprzedaż: Operacje zamykające okres (203) Fakturowanie sprzedaży

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.6 Diagram przebiegu procesu Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) Administracja sprzedażą Kierownik/ pracownik działu zaopatrzenia Rozrachunki z dostawcami / Rozrachunki z odbiorcami Zdarzenie Fakturowanie Dostawa pośrednia produktu do strony trzeciej Faktura przychodząc a dostawcy Żądanie klienta dotyczące materiału Potwierdzenie zlecenia Tworzenie zlecenia pośredniego klienta Automatyczne generowanie zapotrzebowania Oferta nabycia (128) Wyświetlanie listy zgłoszeń zapotrzebowa ń do przypisania Przekształcanie przypisanych zgłoszeń zapotrzebowania w zamówienia Zatwierdzanie zamówień Rozrachunki z dostawcami (płatność własna) (158) Koszt własny sprzedaży dostawcy Przyjęcie faktury/wprow adzanie faktury (Opcjonalne) Zmiana ilości zlecenia Rozrachunki z odbiorcami (wpływ płatności) (157) Dokument fakturowania Sprzedaż: Operacje zamykające okres (203) Fakturowanie sprzedaży

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.7 No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP SE or an SAP affiliate company. SAP and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP SE (or an SAP affiliate company) in Germany and other countries. Please see for additional trademark information and notices. Some software products marketed by SAP SE and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. National product specifications may vary. These materials are provided by SAP SE or an SAP affiliate company for informational purposes only, without representation or warranty of any kind, and SAP SE or its affiliated companies shall not be liable for errors or omissions with respect to the materials. The only warranties for SAP SE or SAP affiliate company products and services are those that are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services, if any. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. In particular, SAP SE or its affiliated companies have no obligation to pursue any course of business outlined in this document or any related presentation, or to develop or release any functionality mentioned therein. This document, or any related presentation, and SAP SE’s or its affiliated companies’ strategy and possible future developments, products, and/or platform directions and functionality are all subject to change and may be changed by SAP SE or its affiliated companies at any time for any reason without notice. The information in this document is not a commitment, promise, or legal obligation to deliver any material, code, or functionality. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates, and they should not be relied upon in making purchasing decisions.