Strefa środkowa Strefa północno-zachodnia Strefa północno-wschodnia Strefa wschodnia Strefa południowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotowały: Monika Stachowiak i Marta Głodek klasa 3b
Advertisements

PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Wykonał: Przybył Paweł kl. IId
WIELKA BRYTANIA.
POLSKIE TAŃCE NARODOWE
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
SYSTEMY WIERSZA Aneta Woźniak.
Folklor TWÓRCZOŚĆ LUDOWA Beata Szczepaniak.
Nigeria.
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Kujawiak !.
Temat: Muzyka Młodej Polski i muzyka pierwszej połowy XX wieku
Temat: Muzyka radości życia – renesans. [str ]
Muzyka instrumentalna w baroku. [str ]
Piłka siatkowa Odbicia górne oburącz.
Sawanna na południe od równika
Polskie Tańce Narodowe
Kujawiak-Taniec.
Koncert muzyki prawosławnej Poniedziałek, , godz Kościół p.w. św. Marii Magdaleny w Cieszynie.
PARTY QUEENS! To doskonałe muzyczne trio sprawi, że Państwa impreza będzie wyjątkowa i długo pamiętana ! Pracowaliśmy m.in. dla: Przedstawiamy.
Tańce standardowe to grupa tańców prezentowanych na turniejach tańców towarzyskich.
POLSKIE TAŃCE NARODOWE
Polskie tańce narodowe
Walc Wiedeński.
Zagadnienie kodeksu 2.0 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 1.Jeśli korzystasz z cudzych opracowań zamieszczonych w internecie, nie podpisuj.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
Ryszard Wagner – twórca dramatu muzycznego
Moduł 4 Poznaj swoje prawa pracownicze.
Omawianie lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”
Hiszpania – początki tańca
Ptaki- Niedoścignieni mistrzowie wielu dziedzin.
SZKOLNY KODEKS 2.0 Zespół Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni.
Moduł 6 Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej.
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
RYTM. RYTM CO TO JEST RYTM? element muzyki mówiący o RYTM element muzyki mówiący o RELACJACH CZASOWYCH między dźwiękami który dźwięk jest krótszy?
Matematyka w muzyce.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Rock to ogólna nazwa całego szeregu stylów muzycznych
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
Zadanie: Kuchenne Atelier Piotr i Paweł
Wykonała : Wiktoria Mazepa
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Elementy dzieła muzycznego
Ludowe tańce tureckie.
„Oddziaływania elektrostatyczne wokół nas”
Elementy dzieła muzycznego
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
OWOCE STREFY RÓWNIKOWEJ
JASKINIA „RAJ”.
Ciekawa Geografia Rzeźbotwórcza działalność morza
METODY KOMUNIKACJI.
Epoka: ŚREDNIOWIECZE Początek: wiek Koniec: ……. wiek
POLSKI TANIEC NARODOWY
MUZYKA LUDOWA.
„Muzyka oznacz tylko samą siebie” - Aldous Huxley
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
II EDYCJA PROGRAMU „SZKOŁA MYŚLENIA”. Tworzymy bazę danych meteorologicznych – „Temperatura powietrza obszaru Myszkowa”
SALSA. "Za siedmioma górami, za siedmioma lasami, było sobie malutkie, nikomu nie wchodzące w drogę królestwo - Polska - do którego pewnego dnia po dłuuuugiej.
Elementy dzieła muzycznego. Podstawowa terminologia muzyczna
Regionalizacja w Afryce
Średnioroczne tempo wzrostu PKB na mieszkańca
Polskie tańce narodowe
TRADYCJE MUZYCZNE W NASZYCH RODZINACH
Śląsk.
Taniec narodowy polonez
Zapis prezentacji:

Strefa środkowa Strefa północno-zachodnia Strefa północno-wschodnia Strefa wschodnia Strefa południowa

 wyraźna dominacja metrum trójdzielnego i rytmiki mazurkowej  obecność tempa rubato  szeroki ambitus melodii  urozmaicona, pełna dynamizmu melodyka  dwutaktowa budowa fraz  szybkie i bardzo szybkie tempo  taneczna funkcja folkloru  NvY-o NvY-o

 dominacja temp wolnych i metr dwudzielnych  duży udział rytmiki walcerkowej (jamby i trocheje)  dominacja śpiewu zespołowego  skromna rola przyśpiewki tanecznej  szeroki ambitus melodii  średnie i niskie pozycje głosu w śpiewie  przewaga tonalności dur-moll  Obszerny repertuar pieśni balladowych 

 melodyka oparta na skalach pentachordalnych i pentatonicznych  szeptany przedtakt  Interiekcja  wąski ambitus melodii  śpiew bogaty w melizmatykę  rozciągłe i powolne, nie posługujące się manierą tempo rubato 

 tonalność na skalach chordalnych wąskiego zakresu  zespół archaicznych melodii obrzędowych - żniwne, weselne, sobótkowe (cecha wyróżniająca region)  melodie weselne powolne, pełne figur melizmatycznych  zwrotka złożona z trzech wersów słowno- muzycznych  wykorzystanie techniki parlando w śpiewie (śpiew zbliżony do mowy)

 supremacja metrum parzystego  naturalny wielogłos  duża rola śpiewu męskiego  dominacja dwumiaru  forma pięciotaktowa  rytmy synkopowane  wolne tempo  śpiew na otwartej przestrzeni 