MASZYNY ENERGETYCZNE NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Elementy kinetycznej teorii gazów i termodynamiki
Advertisements

Silnik spalinowy czterosuwowy; cykl Otta Idealny i realny cykl Otta
Silniki cieplne; alternatywne sformułowanie II zasady termodynamiki
Wykład Mikroskopowa interpretacja entropii
Cykl przemian termodynamicznych
Wskaźniki charakterystyczne paliw ciekłych
N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym
Napędy hydrauliczne.
„Budowa nowoczesnej linii do diagnozowania pojazdów oraz rozszerzenie zakresu usług wykonywanych przez Warsztat Napraw w firmie Trans-Wiert Sp. z o.o.”
Środki Transportu-Samochód.
Silnik czterosuwowy (cykl Otto).
Dyrektywa 2004/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady   z dnia 11 lutego 2004 r. ws. wspierania kogeneracji w oparciu o zapotrzebowanie na ciepło użytkowe.
Silniki spalinowe Co to jest silnik spalinowy
POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA Wydział Mechaniczny
Sieć naukowa ZSE Podsieć POLIGENERACJA
Teoria kosztów.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Perspektywy rozwoju rynku technologii
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Dynamika procesów cieplnych
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
HISTORIA MOTORYZACJII
Rodzaje silników wady i zalety
Prezentacja multimedialna
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
Projekt Z kulturą na plus Nr POKL /11 Projekt Z kulturą na plus Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
JET CLEAN TRONIC Rozwiąże problemy z silnikiem
Turbosprężarki samochodowe
ENERGETYKA ROZPROSZONA Kierunek ENERGETYKA
Ekojazda.
Budowa samochodu Przygotowała: Regina Wasilewska (nauczyciel techniki)
Odnawialne źródła energii
OZE Odnawialne Źródła Energii
Subaru Technical Training
Turbosprężarka STi & System AVCS
Turbosprężarka STi & System AVCS
Solarne podgrzewanie wody Wstęp
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Spółka Energetyczna Jastrzębie
II zasad termodynamiki
KOGENERACJA, TRIGENERACJA, POLIGENERACJA
Wynalazek który odmienił życie
Made In USA. Chemplex Automotive Group Inc została założona w 1991 roku, w La Habra, Kalifornia, USA. Założyciele to Jim Grebe i inni inżynierowie i.
Silniki. Silniki Silnik 2t Silnik dwusuwowy jest to silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie.
Budowa i zasada działania silnika dwu - i czterosuwowego
MASZYNY ENERGETYCZNE NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI
MOTOROWER – to pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm3 (pojemność skokowa silnika to objętość tej części cylindra lub cylindrów,
Mgr inż. Paweł Ziółkowski
Pojazdy elektryczne przyjazne środowisku. Powietrze niezbędne jest:  Do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmów i ich narządów wewnętrznych.
Inne cykle termodynamiczne
Projekt Silnik spalinowy 2-suwowy i 4-suwowy
NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI POKL /12 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Tablica liczbowa – dodawanie i odejmowanie
Układ smarowania (olejenia)
Układ rozrządu.
Zasadnicze zespoły i układy silnika.
Pompy Napędzane Pneumatycznie
Termodynamiczne podstawy działania silników spalinowych.
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 2: Ogólna budowa.
SILNIK CZTEROSUWOWY.
Mechanika układu korbowego
Silniki odrzutowe.
Silnik Stirlinga.
Druga zasada termodynamiki praca ciepło – T = const? ciepło praca – T = const? Druga zasada termodynamiki stwierdza, że nie możemy zamienić ciepła na pracę.
Włodzimierz Balicki Paweł Głowacki
Aparat Zapłonowy.
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
MOTORYZACJA. SUZUKI GSX 1000r Silnik rzędowy Układ i liczba cylindrów rzędowy, cylindrów: 4 Średnica cylindra 74,5 mm Skok tloka 57,3 mm Pojemność skokowa.
Kompleksowa Obsługa Pojazdu
Zapis prezentacji:

MASZYNY ENERGETYCZNE NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego materiały dydaktyczne dla przedmiotu MASZYNY ENERGETYCZNE przygotowane w ramach projektu NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI POKL.04.01.02-00-130/12

Silniki cieplne

Silniki cieplne W silnikach z wewnętrznym spalaniem mieszanka paliwowo-powietrzna spalana jest wewnątrz cylindra zastosowanie: motoryzacja kolejnictwo generacja elektryczności statki lotnictwo urządzenia ogrodowe

Silniki cieplne rodzaje silników cieplnech z wewnętrznym spalanie z zewnętrznym spalaniem silniki parowe turbiny silniki Stirlinga silnik OTTO (ZI) silnik DIESLA (ZS) silnik Wankla

Silniki cieplne – obieg Carnot -

Silniki z zapłonem iskrowym

Silniki z zapłonem iskrowym

Silnik z zapłonem iskrowym – dwusuw - 2. Ssanie / Sprężanie 1. Praca / Wydech zapłon praca, wstępne sprężanie mieszanki wydech ssanie przepływ wstępnie sprężonej mieszanki do cylindra sprężanie

Silnik z zapłonem iskrowym – dwusuw - Korzyści: brak zaworów suw pracy w każdym obrocie wału krbowego może pracować w dowolnej pozycji dobry stosunek mocy do masy Wady: brak układu smarowania: szybsze zużycie. konieczność dodawania oleju do paliwa niska sprawność zanieczyszczone spaliny

Silnik z wewnętrznym spalaniem – czterosuw - pozycja wyjściowa 1. ssanie 2. sprężanie a. tłok przesuwa się w dół b. otwarcie zaworu dolotowego c. wpływ mieszanki do cylindra a. tłok przesuwa się w górę b. zawory zaknięte c. sprężanie mieszanki

Internal Combustion Engines – four stroke - zapłon spalanie mieszanki tłok przesuwany jest w dół 3. praca 4. wydech a. tłok porusza się w górę b. zawór wydechowy otwarty c. spaliny opuszczają cylinder

Silnik z wewnętrznym spalaniem – czterosuw - Korzyści: układ smarowania – silnik trwalszy wyższa sprawność w porównaniu z dwusuwem brak oleju w spalinach Wady: skomplikowana konstrukcja praca tylko w pozycji pionowej

Silnik z wewnętrznym spalaniem – Diesel - ssanie powietrza ssanie kompresja wtrysk paliwa spalanie wydech

Silnik z wewnętrznym spalaniem – Diesel - Zalety: samozapłon (brak układu zapłonowego) wyższa sprawność niezawodność możliwość stosowania tańszego paliwa Wady: emisja NOx kosztowna produkcja wyższa masa hałas niższe obroty

Silnik z wewnętrznym spalaniem – Diesel - wtryskiwacz paliwa

Silniki z wewnętrznym spalaniem – wielocylindrowe -

Silniki z wewnętrznym spalaniem – wielocylindrowe - Ułożenie cylindrów

Silniki z wewnętrznym spalaniem – wielocylindrowe - Ułożenie cylindrów rzędowe płaskie V

Silniki z wewnętrznym spalaniem – wielocylindrowe - rzędowe „boxer” V

Silniki z wewnętrznym spalaniem – wielocylindrowe - 14 cylindrowy silnik Diesel’a (80 MW)

Silniki z wewnętrznym spalaniem – wielocylindrowe - Ułożenie cylindrów radialne

Silnik z wewnętrznym spalaniem Rozrząd

Silnik z wewnętrznym spalaniem ZS ZI Charakterystyki silnika

Silnik z wewnętrznym spalaniem Chłodzenie

Silnik z wewnętrznym spalaniem Turbodoładowanie

Silnik z wewnętrznym spalaniem Silnik Wanckla Korzyści: wyższa moc brak sił bezwładności prosztsza i lżejsza konstrukcja wady: zużycie uszczelnień wyższe zużycie paliwa lepsze materiały